Swinemünde Stettin
Fra : urlex

Dato : 29-07-07 19:52

Vi vil prøve Polferries til Swinemünde og spørger om det kan betale
sig at tanke inden vi kører ind i Tyskland på vores vej til Berlin ?
Nogen kender til mere omkring det at sejle med Polferries ?
vh urlex

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-07-07 20:32

Hej urlex!
På en cykelferie til Polen i sommeren 98 sejlede min kammerat og jeg med
Polferries fra København til Swinoujscie (Swinemünde) om natten begge veje.
Det er ikke muligt, at krydse grænsen i bil på øen Usedom, hvorpå
Swinoujscie ligger. Det var udmærket, at sejle med Polferries.
Mvh. Jesper

Fra : urlex

Dato : 29-07-07 20:49

On 29 Jul., 22:31, "Jesper Pedersen" <jesper...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> Det er ikke muligt, at krydse grænsen i bil på øen Usedom, hvorpå
> Swinoujscie ligger. Det var udmærket, at sejle med Polferries.

Tak - Hvis du ser på Earth Google com, ses flere hundrede biler
parkeret på den tyske side Usedom og version 4.1 viser et foto af
grænseovergangen, efter at Polen er kommet med i EU, må der være åbnet
flere grænseovergange. Da vi skal til Berlin havde vi i 1.omgang ikke
tænkt på Usedom, men vil spørge os for om der er en grænseovergang for
biler, som vi vil benytte på vej hjem. Vi er klar over at bilen
konstant skal være under opsyn i Polen og låses med ratlås og at intet
af værdi må ligge i bilen.
vh urlex

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-07-07 22:32

Ifølge Viamichelin
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm kan man
kun gå eller cykle over landegrænsen på Usedom.
Mvh. Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 22:57

> http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm kan man
> kun gå eller cykle over landegrænsen på Usedom.
> Mvh. Jesper

Jeg kan oplyse, at så sent som i fredags kunne man ikke køre over med bil på
Usedom. Det lærte vi på den hårde måde og kørte derfor de 120 km retur til
Stettin for at komme over grænsen

Peter

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-07 00:37

urlex skrev:
> [...]
> sig at tanke inden vi kører ind i Tyskland på vores vej til Berlin ?
> Nogen kender til mere omkring det at sejle med Polferries ?

Det er fint at sejle den vej hvis man har udvendig kahyt og ikke ved
siden af nogle, der fester.

Vi prøvede engang at tage toget derfra til Szczecin, og det gik fint.
Det er også en flot tur i bil.

Ratlås er ikke nok. Man risikerer også at få stjålet hjulene.
Aflåst parkering er at foretrække.

Szczecin er en dejlig by.

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-07-07 07:37

Jeg kan huske, at min kammerat og jeg sov i en indvendig kathyt på ruten
København - Swinoujscie begge veje og det gik fint.
Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-07 08:41

Jesper Pedersen skrev:
> Jeg kan huske, at min kammerat og jeg sov i en indvendig kathyt på ruten
> København - Swinoujscie begge veje og det gik fint.
> Mvh. Jesper

Hej Jesper.

Det er fint. Så er det nok et temperamentsspørgsmål, om man føler sig
godt tilpas i en indvendig kahyt.
Vinduerne kan jo ikke åbnes, så luften er under alle omstændigheder fra
ventilationsanlæg, men for mig gør det en stor forskel, og jeg synes, at
deres udvendige kahytter var fine.

Bjarne