Tid mellem indenrigs og udenrigs i Kastrup
Fra : Jakob

Dato : 29-07-07 15:59

Hej

Jeg skal flyve fra Kastrup til New York med SAS klokken 12:20, men lander
først i indenrigsterminalen 10:25, jeg har mulighed for at tage et tidligere
fly, men så er jeg i Kastrup 8:05, og så er det jo temmelig lang tid man
skal have til at gå.

Den anden vej lander jeg i Kastrup 7:25, og er nået frem til at det nok lige
er optimistisk nok at skulle nå et fly til Karup 8:25

Hilsen
Jakob

Fra : Holst

Dato : 29-07-07 16:13

Jakob wrote:

> [...]
>
> Den anden vej lander jeg i Kastrup 7:25, og er nået frem til at det nok lige
> er optimistisk nok at skulle nå et fly til Karup 8:25

Jeg har kun forsøgt det med SAS både indenrigs og udenrigs. Det har jo
betydet, at bagagen blev overført automatisk fra det ene fly til det
andet, så jeg ikke først skulle samle bagagen op og efterfølgende
tjekken den ind igen et andet sted.

En enkelt gang har jeg haft blot 50 minutter mellem landingen af flyet
fra Tirstrup og afgangen af flyet til Stavanger.

Jeg har af SAS engang for nogle år siden fået at vide, at én time er
rigeligt mellem indenrigs og udenrigs.

Men er det to forskellige selskaber, er det ikke sikkert, det går så
nemt. Det kan også være værd at tage eventuelle forsinkelser med i
betragtning.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-07-07 18:17

> [...]
>
> Den anden vej lander jeg i Kastrup 7:25, og er nået frem til at det nok
> lige er optimistisk nok at skulle nå et fly til Karup 8:25

hvis det er på samme billet (SAS), er der absolut ingen problemer! 1 time er
rigeligt. 2 timer er meget lang tid. Det tager ca. 45 minutter hvis du skal
længst væk. Lander man i den fjerneste ende, kan 60 minutter betyder, at du
skal småløbe, men du burde kunne nå det.

Er det to forskellige bill., dvs du skal checke ind i København skal du
bruge længere tid. Hvis indcheckning skal være færdigt 90 minutter før, er
to timer lige lidt nok. Den anden vej er 60 minutter for lidt til at hente
bagagen og checke ind igen.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jakob

Dato : 29-07-07 18:44

> Er det to forskellige bill., dvs du skal checke ind i København skal du
> bruge længere tid. Hvis indcheckning skal være færdigt 90 minutter før, er
> to timer lige lidt nok.

Det er på to forskellige billetter, og jeg har en enkelt kuffert med. På
SAS' hjemmeside står der under "Check-in lukketider" at tiden i Kbh for
interkontinentale ruter er 30 minutter, kan jeg så godt gå ud fra at 2 timer
mellem flyene er nok?
Jeg har ikke været omkring Kastrup i mange år, så jeg er ikke klar over
hvordan det er at finde rundt der.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-07-07 19:44

> [...]
> timer
> mellem flyene er nok?
> Jeg har ikke været omkring Kastrup i mange år, så jeg er ikke klar over

Hvis det er til USA, kan det være mere end 30 minutter. Jeg tror du har set
forkert. 30 minutter er inden for Europa. Skal du med SAS skal du med til
USA på økonomi klasser, skal du være ved check inn 40 minutter før tid. Se
http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Check-in/Check-in-tider/Check-in-lukketider-pa-interkontinentale-flyvninger/

Dermed har du 80 minutter, hvilket burde være rigeligt, men jeg ville
undersøge det hos SAS for at være sikker, da check inn til USA måske skal
være færdigt tidligere.

Når du kommer ud af indenrigs tager du bussen over til udenrigs. Du skal af
ved terminal 3 (stop nr. 2). Her skal du checke ind. Brug automaterne. Det
er hurtigst. Bedst er det nu, hvis du checker ind on-line 22 timer før. Det
giver også mulighed for at vælge dit sæde.

Kennet

Fra : Holst

Dato : 29-07-07 19:50

Kennet og Pernille wrote:

> Når du kommer ud af indenrigs tager du bussen over til udenrigs.

Jeg har altid - og har af andre fået at vide, at det er det nemmeste -
gået fra indenrigs til udenrigs. Så medmindre man er dårligt gående, så
skulle det være nemmest bare at gå fra det ene sted til det næste.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-07-07 20:32

> Jeg har altid - og har af andre fået at vide, at det er det nemmeste -
> gået fra indenrigs til udenrigs. Så medmindre man er dårligt gående, så
> skulle det være nemmest bare at gå fra det ene sted til det næste.

Det er det også, MEN hvis du kan ikke checke in til udenrigs i indenrigs, og
du skal derfor gå over i udenrigs. Du kan ikke gå fra indenrigs til
udenrigs, med mindre du er checket ind. OP skal hente sin bagage og derfra
kan han ikke gå indendørs til udenrigsterminalen

Kennet

Fra : ks

Dato : 30-07-07 16:59

On Sun, 29 Jul 2007 16:58:51 +0200, "Jakob" <whisky@***post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den anden vej lander jeg i Kastrup 7:25, og er nået frem til at det nok lige
>er optimistisk nok at skulle nå et fly til Karup 8:25

Nu ved jeg selvfølgelig ikke , hvor du præcist rejser fra, men har du
overvejet om tog til/fra Kastrup vil være ligeså praktisk? IC togene
kører jo lige til lufthavnen.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-07-07 20:34

> Nu ved jeg selvfølgelig ikke , hvor du præcist rejser fra, men har du
> overvejet om tog til/fra Kastrup vil være ligeså praktisk? IC togene
> kører jo lige til lufthavnen.

Ja tog fra sønderjylland til Kbh/Kastrup er i hvert fald ikke en option med
sommerkøreplanen......

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jakob

Dato : 31-07-07 09:16

> Nu ved jeg selvfølgelig ikke , hvor du præcist rejser fra, men har du
> overvejet om tog til/fra Kastrup vil være ligeså praktisk? IC togene
> kører jo lige til lufthavnen.

Så skal jeg med fra Viborg, og det tager fem timer, så det er ikke rigtig
noget jeg har overvejet .