HJÆLP - Paris
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 29-07-07 09:48

Hej -

Min hustru vil forfærdelig gerne til Paris - og jeg er i denne som i alle
andre sager nødt til at føje mig.

Vi er to voksne og et barn (7½ år).

Vi har lidt divergerende ønsker, og søger derfor en rejse hvor der er
mulighed for at improvisere.

Min hustru vil gerne se "pigetingene" i Paris og omegn (Monets Have,
Versailles). Min datter vil selvsagt gerne se Disney. Jeg kunne godt tænke
mig en heldagstur til Normandiet.

Er der nogle rejsebureauer, som kan opfylde sådanne ønsker?

For god ordens skyld vil jeg nævne, at vi ikke er rejsevante i udlandet.

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Bjarne

Dato : 29-07-07 11:28

Jan Bang Jensby skrev:
> [...]
>
> Er der nogle rejsebureauer, som kan opfylde sådanne ønsker?
>
> For god ordens skyld vil jeg nævne, at vi ikke er rejsevante i udlandet.

Jeg kunne også tænke mig at tage på ferie i Sønderborg, og når vi
alligevel er der, en heldagstur til Holland.
Sådan lyder forslaget umiddelbart på mig.
Vi har lige haft besøg af en fransk familie fra Paris, der har familie i
Normandiet, men det lyder som rimeligt langt til en "heldagstur".

Men hvis du finder et mål i Normandiet, der kan nås med TGV, er det
sikkert muligt. Det lyder dog lidt stressende.
Hvad med at finde noget i Normandiet, som børnene vil plage moderen om
at se?

Forøvrigt tog jeg nattoget og skiftede til Thallys-toget fra Köln, da
jeg skulle til Paris sidst. Det var ganske behageligt.

Bjarne

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-07-07 19:51

> [...]
>
> Er der nogle rejsebureauer, som kan opfylde sådanne ønsker?
>
> For god ordens skyld vil jeg nævne, at vi ikke er rejsevante i udlandet.

Det kommer lidt an på, hvad jeres budget og ønsker er. Det nemmeste er at
flyve, da man ikke har brug for bil i Paris. Det er nemt at besøge
Versailles uden bil. Der går også tog ud til Disney, men så er Normandiet
udelukket. Er I i bil, kan man overveje at bo i/ved Disney, og tage toget
ind til Paris, for derefter at køre til Normadiet. Jeg elsker Disney og
ville sætte to hele dage af her, og også bo der.

Vi har være i Paris en enkelt gang og i Disney 3 gange. Kig lidt på vores
hjemmeside. Der har vi skrevet om de to første gange i Disney. 3. gang boede
vi på Sequia Lodge.

Kennet

Fra : T.

Dato : 30-07-07 17:37

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle rejsebureauer, som kan opfylde sådanne ønsker?
>
> For god ordens skyld vil jeg nævne, at vi ikke er rejsevante i udlandet.

Hej Jensby

Skal med det samme sige at jeg ikke ved om der er nogle rejsebureauer der
laver turer som du ønsker.

Paris og Normandiet ligger ikke sådan lige op af hinanden. så det er bare
ikke lige en tur man tager hvis man er i Paris.
Hvis i er i bil kan i sagtens køre der ud og være nogle dage, på vejen derud
kommer i forbi Monets have.

I kan sagtens bruge 4-5 dage i Paris og så køre derud bagefter eller
omvendt.
2-3 dage i Paris til at se deres seværdigheder er rigelig (også med
pigetingene)
Brug så 1-2 dage i Disneyland. I behøver ikke at gå i Disneyland 2 dage
efter hinaden, i kan sagtens holde en dag fri imellem.
Der er masser af campingpladser derude ved, og der kører rigtig mange tog
indtil Paris.
Brug så et par dage bagefter ude ved Normadiet. ( Husk at tage en tur ud til
øen St. Michael, et pragtfuld sted)
Hilsen