De baltiske lande
Fra : cc

Dato : 27-07-07 12:07

Min kone og jeg tager med på en 9 dages bustur til de baltiske lande den 16.
aug.

Ruten går gennem Sverrig til Karlskrona , med natfærge til Gedynia, 1
overnatning i Polen, 2 overnatninger i Litauen, 2 overnatninger i Letland, 1
overnatning i Estland, natfærge til Stockholm, videre til Gøteborg og derfra
færge til Frederikhavn.

På turen bliver der brug for følgende valuta:

Sverrig: Kroner
Polen: Zloty
Litauen: Litas
Letland: Lats
Estland: Kroon

Er der nogen i gruppen der har erfaring med hensyn til pengeveksling.

Med venlig hilsen
C C Hansen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 27-07-07 12:22

> [...]
> Letland: Lats
> Estland: Kroon
>

> Er der nogen i gruppen der har erfaring med hensyn til pengeveksling.

Kun én; vi ar rejst i rigtig mange lande, og kun blevet snydt én eneste
gang. En mand i Letland havde fire femmere, som han ville have vekslet til
en tyver. Det kunne vi da godt. Og hvor blev vi snydt! 5'erne var fra
Litauen mens vores 20'er ar fra Letland. Det hedder næsten det samme, og de
ligner hinanden meget. Vi havde få ca. 44 kr. og givet ham 220! Kig godt
efter, at I ved hvilke mønter i har fat i. De ligner som sagt hinanden og
hedder næsten det samme (Litas og Lats).

Kennet

Fra : Arne Poulsen

Dato : 27-07-07 15:31

> Er der nogen i gruppen der har erfaring med hensyn til pengeveksling.
>
> Med venlig hilsen
> C C Hansen

Vi rejser også meget, og vi hæver altid penge i pengeautomater - ATM's -
efterhånden som vi kommer frem. De findes i de fleste lande nu, og helt
sikkert i de lande i rejser til. Vi hæver ikke mere end vi skal bruge. Hvis
du har et Visa kort i Skandiabanken kan du hæve uden gebyr i såvel indland
som udland. Vi har endnu aldrig oplevet at automaten har givet for meget, og
ej heller for lidt.

Hvis i gerne vil have fremmed valuta med hjemmefra er det billigst at veksle
i Forex. Når i gemmer kvittering for veksling kan i veksle overskydende
valuta tilbage igen til Dkr. gratis.

Med venlig hilsen

Arne Poulsen