Overnatning i sydtyskland .... men hvor...~
Fra : JAS

Dato : 24-07-07 08:06

Hejsa

Vi skal køre til Italien mandag den 6. august og regner med at køre til et
sted i sydtyskland på den første dag.
Sidste år overnattede vi i noget der hed Meisnerwirt i Marienberg - dem har
jeg prøvet at maile 4 gange men hører intet såååå....

Men har i andre steder i kan anbefale - vi er en familie på 2 voksne og 2
børn....

Mvh

Jan

Fra : J

Dato : 24-07-07 09:53

On Tue, 24 Jul 2007 09:05:36 +0200, "JAS" <jan@soerensen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg prøvet at maile 4 gange men hører intet såååå....
>
>Men har i andre steder i kan anbefale - vi er en familie på 2 voksne og 2

Der er mange veje til Italien. Men hvis I kører ad den østlige rute
forbi Salzburg og ned imod Venedig, så kan jeg anbefale
Berchtesgarten, fordi det en bjergby som Hollywood ville kreere den.

Jeg synes ikke, at reservation er så nødvendigt. Vi boede på kroen ved
kirken. Dens tårn bimler naturligvis.

Ellers Regensburg, der er meget nordligere. Jeg har fået anbefalet
dens indre bykerne, der er med bindingsværk.

mvh

John

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-07-07 13:02

On Tue, 24 Jul 2007 10:52:50 +0200, J wrote:

> Ellers Regensburg, der er meget nordligere. Jeg har fået anbefalet
> dens indre bykerne,

Den er meget smuk!

> der er med bindingsværk.

Ikke særlig. Grundmurede huse med lidt bløde linjer, som man også ser i
Passau.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-07-07 13:48

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> [...]
> dem har jeg prøvet at maile 4 gange men hører intet såååå....
>
> Men har i andre steder i kan anbefale - vi er en familie på 2 voksne

Hvis det bare er billig overnatning og morgenmad I leder efter, kan
jeg roligt anbefale et vandrerhjem. I kan få et værelse med to køjer,
altså fire senge, sengelinned og morgenmad for 600 kroner. Hvis I vil
have aftensmad med, koster det 4 euro pr. person. Børn under 6 år er i
øvrigt gratis.

I skal dog have et vandrerkort, som koster 70 kroner pr. voksen.

Der ligger mange vandrerhjem i Tyskland og vi har kun haft gode
oplevelser med det.

Se hvor de ligger på http://www.djh.de

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : rbw

Dato : 24-07-07 19:42

Hej

Vi er også en familie på 2 voksne og 2 børn i aldren 5 og 9 år.
Vi var ved gardasøen i uge 27 og overnattede både på vej derned og på vej
hjem.
I år valgte vi at bestille igennem FDM inden vi kørte hjemmefra og det er
bare det bedste vi har gjort.
Hotellerne var super.
på vej ned overnattede vi i ingolstadt hvor vi havede et hotelværelse med 2
dobbeltsenge, hotellet lå 3 min. kørsel fra motorvejen.
På vej hjem overnattede vi i Wurtzburg også her var der 2 dobbeltsenge.
prisen for de 2 overnatninger var 1580 kr. incl morgenmad i wurtzburg men
excl. i ingolstadt hvor vi betalte ca. 100 kr for morgenmad for os alle.

MVH Renee

Fra : JAS

Dato : 25-07-07 11:27

> på vej ned overnattede vi i ingolstadt hvor vi havede et hotelværelse med
> 2 dobbeltsenge, hotellet lå 3 min. kørsel fra motorvejen.

Hvordan var hotellet... vi overnattede sidste år på et Gasthof omkring
Munchen men hvor vi måtte køre ca. 20-30 min for at komme til det - her gav
vi 78 euro incl morgenmad for os 4.
Hvor meget gav i i Euro ???

> På vej hjem overnattede vi i Wurtzburg også her var der 2 dobbeltsenge.
> prisen for de 2 overnatninger var 1580 kr. incl morgenmad i wurtzburg men
> excl. i ingolstadt hvor vi betalte ca. 100 kr for morgenmad for os alle.

Hvad hed det hotel i Wurtzburg, hvor langt manglede i så at køre på "anden"
dagen...

Mvh

Jan

Fra : rbw

Dato : 25-07-07 11:52

Hej
Hotellet i ingolstadt var et 4 stjernet som var super flot
Fra ingolstadt til den sydelige ende af gardasøen var der ca. 5 timers
kørsel.

Prisen på ingolstadt var ca. 750 kr excl. morgenmad. det vil sige ca 100
euro.
vi havde bestilt og betalt hjemmefra så det hele var klar da vi ankom.

her er et link til hotellet.
http://www.fdm-travel.dk/sommerferie/overnatningshoteller/tyskland/ingolstadt/nh-hotel-ambassador.html

Fra : JAS

Dato : 25-07-07 12:29

> [...]
> euro.
> vi havde bestilt og betalt hjemmefra så det hele var klar da vi ankom.

Ved du om det restauranten havde mad til alm. penge eller om det var en
meget fin og dyr restaurant - skal jo bare lige overnatte men måske også
lige have noget aftensmad.....

Jan

Fra : rbw

Dato : 25-07-07 14:10

Restaranten er rimelig pæn og det er prisen også, jeg tror vi gav omkring 60
euro for aftensmad for os.

Fra : rbw

Dato : 25-07-07 12:05

Hej igen

Hotellet i Wurtzburg hed Novotel Dorint og var også super lækkert.
Morgenbuffen har jeg aldrig set så flot før.
der er ca 550 km til Hamborg fra Wurtzburg.

Link til hotellet
http://www.fdm-travel.dk/sommerferie/overnatningshoteller/tyskland/wurzburg/novotel-dorint-wurzburg.html
eller
http://www.accorhotels.com/accorhotels/fichehotel/de/nov/5362/fiche_hotel.shtml

Fra : Asle Bjerva

Dato : 26-07-07 12:57

rbw wrote:
> Hej igen
>
> Hotellet i Wurtzburg hed Novotel Dorint og var også super lækkert.
> Morgenbuffen har jeg aldrig set så flot før.
> der er ca 550 km til Hamborg fra Wurtzburg.

Anbefaler et besøk hos Accorhotels, som adminstrerer alt fra de billigste
(Formule1 og Etap) til luxushoteller.
De har følgende hoteller i Wurzburg: Novotel, Mercure, Ibis og Etap.
http://www.accorhotels.com/accorhotels/index.html

Novotel Wurzburg, (sentrum) 2V 2B 1 rom, 6-7AUG fra ?76+15(morgenmat) -
96+15, alt etter om man vil ha mulighet for avbestilling/endring eller ikke.
--
AsleB;Oslo