Check-in på hotel
Fra : Jakob

Dato : 23-07-07 13:41

Hej

Jeg har tidligere altid kunne check-in ved firetiden, hvor de fleste
hoteller vel også åbner for det. Nu skal jeg så til New York, men mit fly
lander først i JFK ved omkring klokken seks, skal man så gøre opmærksom på
at man nok skal komme, eller gør det ingen forskel hvad tid man kommer?

Hilsen

Jakob

Fra : -= JF =-

Dato : 23-07-07 17:28

Jakob skrev:

> lander først i JFK ved omkring klokken seks, skal man så gøre opmærksom på
> at man nok skal komme, eller gør det ingen forskel hvad tid man kommer?

På de fleste større hoteller kan du checke ind uanset ankomsttidspunkt.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at den tid du har brugt på
at stille spørgsmålet her i gruppen kunne være brugt på at sende en mail
til dit hotel med oplysning om dit ankomsttidspunkt

Go' tur.

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Fra : Jakob

Dato : 23-07-07 18:24

> Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at den tid du har brugt på at
> stille spørgsmålet her i gruppen kunne være brugt på at sende en mail til
> dit hotel med oplysning om dit ankomsttidspunkt

Jeg har ikke bestilt et hotel endnu, så det er lidt svært, hvis nu der var
nogle som viste at det kunne være et problem, var det jo noget jeg skulle
tage med i mine overvejelser.

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 23-07-07 19:07

On Mon, 23 Jul 2007 14:40:54 +0200, "Jakob" <whisky@***post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>at man nok skal komme, eller gør det ingen forskel hvad tid man kommer?

Det kommer an på bestillingsmåde, betaling osv.

De fleste (bemærk, at jeg IKKE skrev alle) hoteller holder uden
problemer et værelse til kl. 18:00 (6PM) lokal tid. Hvad der sker
herefter afhænger af hotellets "policy", der varierer frit fra hotel
til hotel, og om værelset er forudbetalt eller ej og... og...

Problemet er, at hvis man ikke tropper op til "skæringspunktet" KAN
der opstå problemer med reservationen. Det er jo ikke alle ansatte,
der checker forudbetalingen hver eneste gang, man kan sælge et værelse
til den hundedyre "walk-in-pris". Det BURDE ske, men også her uddøde
"burde", "skulle" og "kunne" i starten af forrige årtusinde.

Du skriver ikke, hvor lang tid inden ankomsten, du har tænkt dig at
bestille hotel, så jeg vil IKKE kommentere evt. problemfyldte
sidste-øjebliks-bestillinger.

Hvis du nogle dage - op til omkring en uges tid inden den forventede
ankomst - sender en mail til hotellet, og oplyser om sen ankomst
(f.eks. "omkring 22 (10PM), hvis der ikke optræder forsinkelser"), og
samtidigt beder hotellet bekræfte modtagelsen og reservationen, så
undgår de normalt de allerstørste overraskelser (fejl sker).

Husk også, at "give dem en chance", hvis forsinkelsen udarter eller
der på andre måder sker ændringer i forholdt til det bekræftede.

I et enkelt tilfælde svarede et hotel faktisk, at de ikke havde min
bestilling (det var en fejl), men det voldte ikke de helt store
problemer at få den sag rettet op - faktisk samme dag.

Det havde ikke været sk*ide skægt at stå ubarberet, svedt og træt sent
på aftenen og få at vide, at de "desværre var kommet til at...."

Det værste du kan gøre - i ALLE situationer - er at gå ud fra, at alle
andre kan gætte sig til, hvad du gør, eller hvorfor du gør det, og
hvordan du forventer, de skal reagere.

Gi' folk - også hotelansatte - en chance for at undgå at lave fejl, og
du møder meget sjældent større problemer.

Venlig hilsen