Biltur til Prag
Fra : /Peter

Dato : 19-07-07 17:29

Nogle der vil dele erfaringer om en egen-bil-tur til Prag,
evt. om det er muligt at finde billige overnatninger i byen,
eller på vej dertil fx. i Tyskland.

Alt kan have interesse.

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-07-07 09:00

> Nogle der vil dele erfaringer om en egen-bil-tur til Prag,
> evt. om det er muligt at finde billige overnatninger i byen,
> eller på vej dertil fx. i Tyskland.
>
> Alt kan have interesse.

Sidst vi skulle til Prag, overnattede vi i Dresden på et hotel (kan ikke
huske hvad det hed) med et mexikansk tema på værelserne. Pragtfuld service
og god morgenmad. Vi fik et værelse med 2 dobbeltsengs-køjer. For Værelset
inkl. morgenmad for 4 personer gav vi 70 euro.
Vi var så begrejstret for stedet, at vi overnattede på samme hotel på vejen
hjem. Denne gang dog uden at have reserveret.

I selve Prag lejede vi et værelse på et ungdoms-hotel. Normalt var det 6 -
10 personers værelser, men vi fik vores eget. Vi gav 1400,- DKK inkl.
parkering for en uge.

Per

Fra : /Peter

Dato : 20-07-07 20:17

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I selve Prag lejede vi et værelse på et ungdoms-hotel. Normalt var det
> 6 - 10 personers værelser, men vi fik vores eget. Vi gav 1400,- DKK

Hej Per
Mange tak for dit svar.
Vi kører i en varevogn med overnatningsmuligheder (soveposer),
men det kunne være rart med et varmt bad mm.på en værelse så
og Dresden lyder som et rigtig godt sted .

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-07-07 11:19

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Vi kører i en varevogn med overnatningsmuligheder (soveposer),

I har sikkert betalt moms af varevognen, men eller pas på , for SKAT tjekker
gulpladebiler der kører over grænsen. Det kan være dyrt (Så en skulle af med
90.000 kr) det er en dyrt start på ferien.

Fra : /Peter

Dato : 23-07-07 15:42

"Preben Nielsen" <Pene@extramail.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjekker gulpladebiler der kører over grænsen. Det kan være dyrt (Så en
> skulle af med 90.000 kr) det er en dyrt start på ferien.

Jo jo, men ellers tak for tippet

Fra : lhs

Dato : 20-07-07 13:39

Hej Peter

Vi køre tit til Prag og omegn, herligt område, kørte hjem via Prag fra
Kroatien sidste weekend, ungerne skulle have deres dose `gul marked
shopping´ vi kørte fra Prag C kl. 15.00 og var i Odense omkring 00.15 altså
store 9 timers kørsel, uden de store forhindringer men med indlagte
tank/is/spise pauser.. Det hjælper efter de har lavet motorvejs strækningen
Dresden - Usti N.L. færdig, det spare en del tid.. Men spørg endelig løs,
har som sagt kørt turen nogle gange..

Lars HS

Fra : /Peter

Dato : 20-07-07 20:20

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorvejs strækningen Dresden - Usti N.L. færdig, det spare en del
> tid.. Men spørg endelig løs, har som sagt kørt turen nogle gange..

Hej Lars, mange tak for dit svar
Hvorfor via Kroatien, er det billigerer der,
og hvad særligt der der at tage hensyn til der?

Fra : /Peter

Dato : 20-07-07 20:30

> "lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Lars, mange tak for dit svar
> Hvorfor via Kroatien, er det billigerer der,
> og hvad særligt der der at tage hensyn til der?

.... i kom fra Kroatine, såå jeg skulel lige læse rent

Fra : Stefanie

Dato : 20-07-07 19:37

> [...]
> Nogle der vil dele erfaringer om en egen-bil-tur til Prag,
> evt. om det er muligt at finde billige overnatninger i byen,

Kære Peter.
Vi er et ungt kærestepar som sidste år nød en uges bilferie i Prag. Det var
en skøn uge - vi boede på et lækkert motorvejshotel "Club hotal Praha". Vi
gav bestilte i god tid, og gav ca. 4000kr. for 2 personer.
Turen derned tog vi i et stræk, kun med 2 tisse og tanke pauser, det tog ca.
10timer.
Vi havde en skøn ferie, med mange gode oplevelser :)

Venligst
Stefanie

Fra : /Peter

Dato : 20-07-07 20:20

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tog ca. 10timer.
> Vi havde en skøn ferie, med mange gode oplevelser :)

Hej Stefanie, mange tak for dit svar.
Ok, det lyder som det kunne blive en rigtig romantisk ferie