Mellemlande i USA
Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 09:01

Skal man stadig checke ud og ind igen (incl bagage) , hvis man skal
mellemlande i USA, eller hvordan er det lige for tiden ?

Bjarne K.

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 10:08

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Skal man stadig checke ud og ind igen (incl bagage) , hvis man skal
> mellemlande i USA, eller hvordan er det lige for tiden ?

> [...]

Du skal ikke checke ud eller ind, men du skal igennem tolden med bagagen, så
sørg for at booke et fly hvor du i hvert fald har 2 timer til at skifte, det
kan i visse lufthavne som NY tage lidt tid dersom der er mange rejsende.

I princippet tager du din kuffert og løfter den 20 meter og sætter den på et
nyt bånd. Jeg er aldrig blevet stoppet nogen steder i den forbindelse.

Og tjo, man skal igennem sikkerheds balladen igen, men du er jo checket ind
hele vejen...

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 10:18

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message

> [...]
> et nyt bånd. Jeg er aldrig blevet stoppet nogen steder i den forbindelse.
>
> Og tjo, man skal igennem sikkerheds balladen igen, men du er jo checket

Nu spørger jeg for en ikke særlig rejsevandt person, så det skal gøres så
simpelt så mulig. Desværre er det de Amerikanske flyselskaber der pt. har de
billigste priser på billeter til S.A.

Bjarne K.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-07-07 10:52

> [...]
> så sørg for at booke et fly hvor du i hvert fald har 2 timer til at
> skifte, det kan i visse lufthavne som NY tage lidt tid dersom der er mange

Det er et HELVEDE! Jeg prøvede det to gange for nyligt - Washington Dulles
og Los Angeles LAX. Først står man i en ufattelig lang kø for at rejse ind i
USA (selv om man kun er i transit), hvor man får taget sit billede og
fingeraftryk. Begge gange tog det så lang tid, at bagagen var taget af
båndet. I Washington endd uden at fortælle os om det så bagagen henstod uden
opsyn midt i en travl lufthavn.

> I princippet tager du din kuffert og løfter den 20 meter og sætter den på
> et nyt bånd. Jeg er aldrig blevet stoppet nogen steder i den forbindelse.

I LAX blev vi "stoppet" igen. Det var meget forskelligt hvad der skete. Vi
svarede på et par spørgsmål, og blev vinket igennem. Andre skulle tage
bagagen over til en scanner. Der var kun 2 told-personer, og derfor stod vi
også her i urimelig lang kø.

> Og tjo, man skal igennem sikkerheds balladen igen, men du er jo checket
> ind hele vejen...

Jep, men når man har fået afleveret sin bagage, er man jo bagerst i
sikkerhedskøen (som man skal igennem, da man nu er i USA og skal UD igen).
Vi havde to timer i Dulles, men det tog over 1 time bare at nå til
fingeraftryksdelen. I mellemtiden blev flyet aflyst. I LAX og det ca. 2½
time at komme igennem. Hvis flyselskabet siger 2 timer må man tro på det,
men jeg vil sige 3 for en sikkerheds skyld. Jeg vil dog også tro, at der er
store forskelle på lufthavnene. Begge steder skulle vi f.eks. skifte
terminal, hvilket gør det ekstra langsommeligt. I Washington skal man endda
køres rundt, og de afgår kun ca. hvert 12 minut.

Hvis man ikke er rejsevant er det bøvlet. Servicen er heller ikke i top, og
det kan derfor være lidt vanskeligt at hitte ud af, hvad der skal ske. I LAX
spurgte et par, hvor de skulle gå hen efter at have afleveret deres
kufferter. De fik at vide, at de skulle gå til venstre op af nogle trapper.
Da vi kom ud blev de helt forvirret. Det viste sig, at de skulle over i en
helt anden terminal! Trappen førte blot op til fast food restauranter.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 11:02

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kennet
> --
> Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.

Jeg har selv prøvet det, men dog på et tidspunkt, hvor man "bare" skulle
have sine sko checket (foruden det sædvanlig), så ovenstående lyder som en
hård tur.

Jeg har dog lige prøvet at bruge en anden billet søgemaskine, og der dukker
der mærkeligt nok andre selskaber (i EU) op som de billigste. Og Delta der
før var billigst stå de samme dag til at koste 14-15000 ! mystisk

--

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.

Bjarne K.

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 11:11

> [...]
>
> Kennet
> --
> Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.

Det nu ikke hver gang det er så slemt siger min erfaring mig. Men ja, det er
måske en god idé med 3 timer... For så vidt muligt undgår jeg London, Paris
og New York når jeg rejser den vej, det er her jeg har haft de tungeste
oplevelser.

Seattle klarede det hele på 10 min. Detroit ingen problemer heller og
faktisk sidst jeg landede i LAX gik jeg nærmest lige igennem, så det er nok
sæson afhængigt...

vh
Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-07-07 18:36

On Wed, 18 Jul 2007 11:51:54 +0200, "Kennet og Pernille"
<Anonym@anonym.dk> wrote:

> [...]
>båndet. I Washington endd uden at fortælle os om det så bagagen henstod uden

Washington Dulles og LAX er også der jeg har oplevet de længste køer.
Sidste gang jeg rejste ind via Dulles tog det over en time at komme
igennem immigration, og jeg kan endda bruge den samme kø som
amerikanske statsborgere. Da jeg endelig kom igennem, måtte jeg
sprinte over i en anden terminal, og det var med nød og næppe, at jeg
nåede min flyver.

I LAX har jeg haft blandede oplevelser. Den værste oplevelse var at
stå i en mega lang kø i over en time og så opdage, at den var KUN for
amerikanske statsborgere, men på det tidspunkt havde jeg stået der så
længe, at jeg ikke gad at skifte til den anden (mega lange) kø.
Heldigvis gik jeg fint igennem.... Sidste gang jeg rejste ind i LAX
gik alt smertefrit, jeg var igennem på 20 minutter.

Jeg har kun haft gode oplevelser i Seattle, San Francisco, og flere
andre lufthavne i USA.

--
Lars Ehlers

Fra : Stig Nielsen

Dato : 19-07-07 12:15

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> gik alt smertefrit, jeg var igennem på 20 minutter.
>
> Jeg har kun haft gode oplevelser i Seattle, San Francisco, og flere

Jeg kan så lige tilføje at jeg lige har prøvet JFK.

Fra vi ramte asfalten på landingsbanen og til vi var igennem immigration gik
der 3 timer !!!!!

Stig

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-07-07 17:02

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i en meddelelse

> Fra vi ramte asfalten på landingsbanen og til vi var igennem immigration
> gik der 3 timer !!!!!
>
> Stig

Det er rigtigt, at det kan være en forbandet oplevelse at stå i lange lange
køer både ind i og udaf lufthavnene. Men det kan variere.
Det afhænger meget af, om der ankommer 3 -4 jumbojet's nogenlunde samtidigt
eller ej.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-07-07 18:52

On Thu, 19 Jul 2007 18:01:35 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>køer både ind i og udaf lufthavnene. Men det kan variere.
>Det afhænger meget af, om der ankommer 3 -4 jumbojet's nogenlunde samtidigt

Præcis. Der er tryk på, hvis 1000 mennesker prøver at komme igennem på
samme tid. Jeg rejste ind i JFK for et par år siden, men vi var
åbenbart heldige med tidspunktet, det gik nemlig rimeligt glat.

I San Francisco har man klaret det værste pres ved at dele
udenrigsterminalen op i to dele (A gates og G gates). Hver side af
terminalen har sin egen immigration, baggageudlevering og told. Det
ser ud til, at det er planlagt, så der er maksimum to fly, der
ankommer samtidig i hver side af terminalen.

Selvfølgelig er presset værst i de store internationale lufthavne
(LAX, Chicago, DC, JFK, Miami, osv) mens det er langt mere roligt i
f.eks. Phoenix og San Jose, hvor det er begrænset, hvor mange fly, der
ankommer fra udlandet.

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-07-07 19:02

> [...]
> (LAX, Chicago, DC, JFK, Miami, osv) mens det er langt mere roligt i
> f.eks. Phoenix og San Jose, hvor det er begrænset, hvor mange fly, der

Bare lige for en god ordens skyld, så var det Atlanta, der skulle
mellemlandes i, hvis vi købte billetten hos Delta Airlines.

Men vi vil gerne give lidt ekstra og undgå Usa, som mellemstation.

Tak for input til alle

Bjarne K.

Fra : TL

Dato : 21-07-07 18:41

On Wed, 18 Jul 2007 11:51:54 +0200, in dk.fritid.rejse "Kennet og
Pernille" <Anonym@anonym.dk> wrote:

>Det er et HELVEDE! Jeg prøvede det to gange for nyligt - Washington Dulles
>og Los Angeles LAX.

Dulles er i min erfaring den absolut værste lufthavn i USA når man
ankommer internationalt.