Østlande voldtægt
Fra : Flottenheimer

Dato : 18-07-07 07:50

Hvordan kan det komme bag på folk, at det kan være farligt at holde ferie i
fattige lande ?

Man råber op om disse voldtægter, overfald osv. i bulgarien men helt ærligt,
forventer danskere at de kan opføre sig som derhjemme ?

De rejser til et land hvor de er meget korruption, hvor en del af
befolkningen lever på sulte grænsen, hvor der ikke er nogen særlig
socialhjælp, hvor folk fra tilstødende lande søger ind over grænsen for at
få del i goderne.

Og alligevel render Danskerne berusede rundt om natten og tror at det er så
sikker som derhjemme.

Som rejsende har man da pligt til selv at søge information om de lande man
rejser til og også bruge den indvendige side af hovedet.

Rejser jeg til Los Angeles, render jeg da heller ikke fuld rundt i South
Central.
Der er mange turistmål hvor man ikke skal gå ud om aftenen pga. af overfald
osv. både i afrika, asien og de gamle østlande.

Er danskere bare så uvidende at tro verden indretter sig efter dem ?

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 14:56

Flottenheimer skrev:
> [...]
>
> Man råber op om disse voldtægter, overfald osv. i bulgarien men helt ærligt,
> forventer danskere at de kan opføre sig som derhjemme ?
Det bør de heller ikke forvente hjemme.

> [...]
> befolkningen lever på sulte grænsen, hvor der ikke er nogen særlig
> socialhjælp, hvor folk fra tilstødende lande søger ind over grænsen for at
Så automatiske er sammenhængene ikke.
Jeg har kun oplevet Bulgarien længere sydpå.
Vi følte os meget trygge der, selvom folk generelt er fattige.

Vi har tidligere holdt ferier i Polen, hvor vi trods stor fattigdom
oplevede ganske stor tryghed. Dog måtte man forvente, at efterlod man
bilen ubevogtet, manglede dækkene, når man kom tilbage.
Et område som Sunny Bitch tiltrækker naturligt nok alt hvad der findes
af kriminelle og plattenslagere.

> Og alligevel render Danskerne berusede rundt om natten og tror at det er så
> sikker som derhjemme.
Det er heller ikke sikkert hjemme.

> [...]
> osv. både i afrika, asien og de gamle østlande.
>
> Er danskere bare så uvidende at tro verden indretter sig efter dem ?

Lad dog være med at generalisere alt for meget på grund af tilfældige
sensationshistorier i pressen.
En synderjyde er f.eks. lige blevet kvalt i eget opkast i Bulgarien.
Det kunne han også være blevet i Helsingør eller Neumünster.

Bjarne