Vej til Budapest i bil
Fra : TC

Dato : 17-07-07 19:46

Hej
Hvilken vej skal man køre når man skal til Budapest fra København.
Jeg havde plan om at sejle over Rødby-Pugaarden.
Hvis nogen anbefaler Tjekkiet, Slovakkiet vil jeg gerne høre om deres
erfaring med Vejforholdende, skiltningen samt forholdene ved
grænseovergange. Er der meget ventetid for at
komme igenem.
Angiv de store byer jeg skal køre mod igennem Tyskland og videre til
Budapest.

Tak på forhånd.

Fra : lhs

Dato : 18-07-07 18:54

Hej

Kender kun vejen gennem tjekkiet, det er rimeligt nyere motorveje der er på
niv. med de danske. Der er en splinterny motorvejs forbindelse fra Dresden
til Prag så man slipper for Zinwald, der er super god. Kender kun
motorvejene fra Bratislava og nordpå i Slovakkiet men dem har jeg oplevet
som genelt ok også..

Lars HS

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-07-07 12:46

Michelin anbefaler vejen over Gedser - Rostock fra København til Budapest
ifølge deres hjemmeside
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm
Mvh. Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 23-07-07 11:24

Jesper Pedersen skrev:
> Michelin anbefaler vejen over Gedser - Rostock fra København til Budapest
> ifølge deres hjemmeside
> http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm
> Mvh. Jesper

Og på en rejse fra Thisted til Tyskland valgte samme hjemmeside for et
stykke tid siden at vi skulle tage turen via Norge med to forskellige
færger.

Bjarne

Fra : michael

Dato : 23-07-07 12:52

Bjarne wrote:

> Og på en rejse fra Thisted til Tyskland valgte samme hjemmeside for et
> stykke tid siden at vi skulle tage turen via Norge med to forskellige
> færger.
>
> Bjarne

Kunne det tænkes at du har valgt at søge efter den korteste tur? For det
er da faktisk den korteste tur at køre, da det meste af afstanden
foregår med færge.

/michael

Fra : Bjarne

Dato : 24-07-07 01:02

michael skrev:

> Kunne det tænkes at du har valgt at søge efter den korteste tur? For det
> er da faktisk den korteste tur at køre, da det meste af afstanden
> foregår med færge.

Jeg tvivler på, at det blev den korteste tur.
Muligvis den hurtigste tur, idet der blev mere motorvejskørsel.
Men det er jo rablende gakgak

Bjarne