Bortkommen bagage
Fra : Jakob

Dato : 17-07-07 19:17

Halløj,
Jeg var så uheldig at rejse med BA over Heathrow på vejen hjem fra USA i
mandags. Selvfølgelig lykkedes det dem at smide samtlige tre kufferter væk
på vejen.

Er der nogen, der har en idé om, hvor længe jeg skal forvente at skulle
vente på at få kufferterne hjem?

Nordic Aero er umulige at komme igennem til og BA er ikke særligt
behjælpelige.

Vh,
Jakob

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 17-07-07 22:01

Jakob <pope_jakobREMOVE@yahoo.com> wrote:

: Er der nogen, der har en idé om, hvor længe jeg skal forvente at skulle
: vente på at få kufferterne hjem?

Følgende er kanskje ikke så nyttig informasjon for deg nå, men
standard prosedyre når bagasje ikke dukker opp på reisemålet sammen
med deg, er at du skal kontakte flyselskapet eller serviceselskapet
som jobber for flyselskapet på flyplassen du ankommer til.

Da du sjekket inn bagasjen fikk du en bagasjekvittering som
antagelig ble klistret fast til billettstammen din. Den tok du
forhåpentligvis godt vare på. På den finnes det en strekkode som
er den samme som strekkoden på bagasje-etiketten som ble satt på
bagasjen din da du sjekket den inn.

All bagasje blir scannet alle steder den kommer innom og blir
håndtert mer eller mindre manuelt av flyplasspersonale, både
ved avgang, mellomlandinger og ved ankomst. Da blir det
registrert hvor bagasjen befant seg til hvilket tidspunkt.

Ved å fremvise bagasjekvitteringen din kan flyselskapet eller
serviceselskapet scanne inn strekkoden, og deretter raskt finne
frem nøyaktig hvor bagasjen din sist ble sett og når. Deretter er
det som regel en enkel sak å etterlyse bagasjen og få den sendt
hjem til deg innen rimelig tid. Normalt kan det være snakk om
2-3 dager, men det kan også ta et par uker. Flyselskapets
egne frist for når bagasjen endelig regnes som tapt er først
etter en måned.

Håper du ser bagasjen din igjen før helgen. #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Jakob

Dato : 18-07-07 09:46

> [...]
> egne frist for når bagasjen endelig regnes som tapt er først
> etter en måned.
>
> Håper du ser bagasjen din igjen før helgen. #8D)

Tak skal du have :)
Jeg efterlyste bagagen i lufthavnen med det samme, men har ikke kunnet få
flere oplysninger siden - på BA's hjemmeside står der bare, at de leder
efter det.

Det er noget frustrerende ikke at have noget tøj at tage på...

Jakob

Fra : michael

Dato : 18-07-07 10:08

Er det i øvrigt ikke tit at det sker i Heathrow i forhold til andre
store lufthavne? Når jeg hører om folk, der har mistet baggage synes
jeg altid det er i Heathrow og ofte med British Airways.

/michael

Fra : Jakob

Dato : 18-07-07 10:26

> [...]
> lufthavne? Når jeg hører om folk, der har mistet baggage synes jeg altid
> det er i Heathrow og ofte med British Airways.

Jo, jeg tror at de er nogle af de værste...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-07 15:28

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in

> Er det i øvrigt ikke tit at det sker i Heathrow i forhold til andre
> store lufthavne?

Uden at sige for meget, så rejser jeg kun nødigt via LHR. Så sent som i
sidste uge rejste en kollega og famile til Thailand via Heathrow og Kuala
Lumpur. Bagagen kom ikke med ud af London, og har stadig (igår) ikke
forladt London.

Fra : Henrik

Dato : 18-07-07 16:43

On 2007-07-18 16:28:01 +0200, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> said:

> [...]
> sidste uge rejste en kollega og famile til Thailand via Heathrow og Kuala
> Lumpur. Bagagen kom ikke med ud af London, og har stadig (igår) ikke

Måske er det fordi de har så travlt med at virke dygtige og kompetente
i TV serien om livet Heathrow..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-07 16:52

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in

> Måske er det fordi de har så travlt med at virke dygtige og kompetente
> i TV serien om livet Heathrow..

Det er mit indtryk at man går mere op i detaljer i Heathrow end andre
steder.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-07 15:37

"Jakob" <pope_jakobREMOVE@yahoo.com> wrote in

> Er der nogen, der har en idé om, hvor længe jeg skal forvente at
> skulle vente på at få kufferterne hjem?

Når bagagen ikke når afsted sammen med passageren, så laves der en bagage
rapport og bagagen mærkes med "RUSH".

Så ser det ud som om flyselskabet gør noget ekstra for at bagagen skal
komme hjem til passageren så hurtigt som muligt. Det sker da som regel
også.

Men i virkeligheden indikerer "RUSH" mærkaten at her har vi en kunde der
allerede har oplevet at bagaen er blevet forsinket. Vedkommende bliver
næppe mere eller mindre utilfreds hvis bagagen forsinkes yderligere. Så
derfor har RUSH bagage lav prioritet hvis der er kapacitetsproblemer på en
flyafgang.

Da det er højsæson i øjeblikket, kan det være forklaringen på at din bagage
er længe om at dukke op.

Når den dukker op kan det også være forklaringen på at den har været på en
underlig rejse, måske via Amsterdam, eller via Frankfurt og Prag, eller
andre sjove ruter. Simpelthen fordi det ikke har været muligt at sende den
direkte.

> Nordic Aero er umulige at komme igennem til og BA er ikke særligt
> behjælpelige.

Nu har jeg fri et par dage, men er bagagen stadig ikke dukket op på fredag,
så send mig en mail med tag numrene, så skal jeg se om jeg kan finde ud af
noget. Tagnumrene starter med BA efterfulgt af 6 cifre.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-07 09:38

> [...]
> så send mig en mail med tag numrene, så skal jeg se om jeg kan finde ud af
> noget. Tagnumrene starter med BA efterfulgt af 6 cifre.

Tusind tak skal du have - også for "RUSH"-forklaringen.
Det vil jeg gøre, hvis jeg ikke hører nærmere fra dem inden fredag :)

Gang på gang forbløffes man over hjælpsomheden på usenet!

Jakob