sterling og 2 personer med 1 (større bagag~
Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-07 15:11

hejsa,
Vi smutter til england i næste uge, og der ville vi helst bare pakke
vores ting i en kuffert. Men hvordan er det nu lige med Sterlings nye
baggage regler? kan 2 personer have samme baggage og så kan dette veje
for 2xnormal baggage vægt?

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Ralph

Dato : 15-07-07 16:15

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
baggage regler? kan 2 personer have samme baggage og så kan dette veje
for 2xnormal baggage vægt?

Fra sterling hjemmeside:

Sp.: Jeg rejser sammen med flere personer. Kan vi dele vores samlede mængde
af tilladt bagage?

Sv.: Nej - vi beklager. Hver portion tilladt bagage er linket til en bestemt
passager, og passagerer kan ikke dele deres personlige mængde tilladt
bagage.

--
Ralph

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-07 17:38

On Sun, 15 Jul 2007 17:15:28 +0200
"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Sv.: Nej - vi beklager. Hver portion tilladt bagage er linket til en
> bestemt passager, og passagerer kan ikke dele deres personlige mængde

men er det også når vi snakker én kuffert? jeg læser det der som "bare
fordi sønnike kun har 5kg med, så må far ikke have 10kg ekstra med".

Fra : urlex

Dato : 15-07-07 18:24

On 15 Jul., 19:38, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> men er det også når vi snakker én kuffert? jeg læser det der som "bare
> fordi sønnike kun har 5kg med, så må far ikke have 10kg ekstra med".

> [...]

I kan bare tage og fordel bagagen i jeres kufferter - det er tilladt -
så I har max pr. person, sådan !
vh urlex

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-07-07 18:36

On Sun, 15 Jul 2007 10:24:28 -0700
urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:
> I kan bare tage og fordel bagagen i jeres kufferter - det er tilladt -
> så I har max pr. person, sådan !
> vh urlex

problemet er det omvendte: vi vil kun have én kuffert med, men den
kommer så til at veje en smule ekstra (ca 20kg totalt) og vi gider ikke
betale for de ekstra kg.

Fra : Ralph

Dato : 15-07-07 19:10

problemet er det omvendte: vi vil kun have én kuffert med, men den
kommer så til at veje en smule ekstra (ca 20kg totalt) og vi gider ikke
betale for de ekstra kg.

Der er ikke så meget at misforstå:

"Sv.: Nej - vi beklager. Hver portion tilladt bagage er linket til en
bestemt
passager, og passagerer kan ikke dele deres personlige mængde tilladt
bagage."

Så enten betaler I, tager en ekstra kuffert med eller flyver med et andet
selskab.

Det er ikke så dyrt, 160 kr. op til 20 kg. knap 400 op til 32 kg.

Det er vel - bl.a. - det de tjener deres penge på, så ret ind eller betal.

--
Ralph

Fra : Joke

Dato : 15-07-07 20:13

> [...]
> selskab.
>
> Det er ikke så dyrt, 160 kr. op til 20 kg. knap 400 op til 32 kg.

tja og ekstra kilo betyder ekstra brændstof.

Reglen med link mellem bagage og person, er nok også for at sikre at man
ikke tager bagage med for andre.

Hilsen

Johnny

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 15-07-07 22:55

Joke <nono@nonono.dkwei> wrote:
: Reglen med link mellem bagage og person, er nok også for at sikre at man
: ikke tager bagage med for andre.

Det er også et spørsmål om at flyplassene heller vil ha mange små
kofferter enn noen få store. Liten og lett bagasje lar seg lettere
håndtere enn store og tunge kofferter.

Tenk på ryggene til bagasjearbeiderne og pakk lett! #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Henrik

Dato : 17-07-07 19:16

On 2007-07-15 23:54:30 +0200, bct@pvv.org (Bjørn Christian Tørrissen) said:

> [...]
> håndtere enn store og tunge kofferter.
>
> Tenk på ryggene til bagasjearbeiderne og pakk lett! #8D)

Nye regler siger at enkelt bagage ikke må veje over 23 kg (af hensyn
til bagage personellet).

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-07 16:56

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in

> Nye regler siger at enkelt bagage ikke må veje over 23 kg (af hensyn
> til bagage personellet).

Hvilke regler er det du tænker på?

Fra : Henrik

Dato : 18-07-07 17:02

On 2007-07-18 17:55:54 +0200, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> said:

> Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in

> Hvilke regler er det du tænker på?

Det er regler jeg gentagende gange er blevet gjort opmærksom på af
vores rejse selskab, man kan godt have flere styk bagage med (hvis man
f.eks. må tage 35 kg med) men de må enkeltvis ikke veje over 23 kg.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-07 02:03

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in news:2007071818021150073-
dykRE@MOVEmildk:

> Det er regler jeg gentagende gange er blevet gjort opmærksom på af
> vores rejse selskab, man kan godt have flere styk bagage med (hvis man
> f.eks. må tage 35 kg med) men de må enkeltvis ikke veje over 23 kg.

Det er ikke nogle generelle regler der findes.

I England er der besluttet en max grænse på 32 kg, og herhjemme snakker man
om en tilsvarende grænse. Men intet er besluttet.

Men på bagageslæbernes vegne er jeg da glad for at der er nogen der
forsøger at sænke vægten på de enkelte stykker bagage.

Jeg overhørte engang en kuffertslæber bande over en kuffert på +40 kg, som
han nær var kommet til skade på fordi håndtaget røg af da han forsøgte at
flytte den:

"Alle håndtag skulle rives af, hjulene slibes firkantede og kufferten
indsmøres i vaseline!. Så ka' de lære det!"

Man trækker jo på smilebåndet, men jeg tror han mente det.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-07 21:05

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in news:20070715161104.350cadcf@laptopia:

> [...]
> vores ting i en kuffert. Men hvordan er det nu lige med Sterlings nye
> baggage regler? kan 2 personer have samme baggage og så kan dette veje

Nej.

Bagage er personlig og linkes til den enkelte passager. Det betyder at den
tilladte bagagemængde er personlig og ikke kan deles/overdrages.

Tænk også lidt på bagagefolkene:
http://storymaker.3f.dk/?path={31B8C116-E647-44B0-9ADB-56E76A43359F}

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-07-07 09:16

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message

> Nej.
>
> Bagage er personlig og linkes til den enkelte passager. Det betyder at den
> tilladte bagagemængde er personlig og ikke kan deles/overdrages.

Det kan ikke være korrekt. Vi er lige hjemkommet efter at have fløjet med
Sterling, og her tjekkede vi ind som en gruppe. De spurgte ikke, hvem der
var ejer til hvilken kuffert.

Vh, Lars.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-07-07 17:40

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in

> Det kan ikke være korrekt.

Selvfølgelig kan det det.

> Vi er lige hjemkommet efter at have fløjet
> med Sterling, og her tjekkede vi ind som en gruppe. De spurgte ikke,
> hvem der var ejer til hvilken kuffert.

Hvis du stadig har dine boardingkort, kan du se hvilken kuffert der er
linket til dig. Kuffertens tag nummer står simpelthen på boardingkortet.

At check-in personalet er sløset, ændrer ikke på hvordan reglerne er for
overvægt.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 17-07-07 17:51

On 17 Jul 2007 16:39:37 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> At check-in personalet er sløset, ændrer ikke på hvordan reglerne er for
> overvægt.

Vi har aldri flydd Sterling, men vi har flydd KLM, Maersk, SAS, Braathens,
Aegean Air, Olympic, Privat air, Busy Bee.. de siste 17 årene og aldri har
noen brydd seg om hvor mange kofferter vi hadde. Nå er vi en familie på
fire og de siste årene har vi hatt to kofferter mot en da vi var to voksne.
Taggene kommer på _ett_ boardingkort.

--
Marianne
http://home.no.net/mixelite

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-07 17:00

Marianne Kristiansen <mixelite@hotmail.com> wrote in

> [...]
> er vi en familie på fire og de siste årene har vi hatt to kofferter
> mot en da vi var to voksne. Taggene kommer på _ett_ boardingkort.

Jeg prøver lige igen:

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 18-07-07 18:15

On 18 Jul 2007 15:59:59 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> At check-in personalet er sløset, ændrer ikke på hvordan reglerne er
> for overvægt.

Nå gjelder spørsmålet Sterling, og det tok jeg vel ikke god nok høyde for i
innlegget mitt, selv om det er nevnt at jeg aldri har reist med dem. Mener
du at disse reglene for overvekt gjelder _alle_ flyselskap, eller gjelder
de kun Sterling?

--
Marianne
http://home.no.net/mixelite

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-07 02:06

> [...]
> for i innlegget mitt, selv om det er nevnt at jeg aldri har reist med
> dem. Mener du at disse reglene for overvekt gjelder _alle_ flyselskap,

Alle flyselskaber har regler for overvægt. Og ja de individuelle regler for
det enkelte flyselskab gælder altid for den enkelte passager. Jeg har
ihvertfald aldrig set eller hørt at man kan overdrage vægt mellem
passagerer.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 19-07-07 07:03

On 19 Jul 2007 01:05:53 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> det enkelte flyselskab gælder altid for den enkelte passager. Jeg har
> ihvertfald aldrig set eller hørt at man kan overdrage vægt mellem

Når det gjelder å _overdra_ vekt, er jeg enig, det leser seg som at man
ikke kan "låne" bort av kvoten sin til andre som har overvekt i _sin_
koffert, men finnes det regler for at to eller flere som reiser
sammen(familie f.eks) _må_ ha hver sin koffert?

På Sterlings sider står det
"Innsjekket bagasje: 15 kg. per pers. over 2 år
Håndbagasje: 1 stk. med flg. mål og vekt: 56 x 45 x 25 cm og 10 kg per
pers. over 2 år.
Vekten av håndbagasjen kan ikke overføres til den innsjekkede bagasjen
eller omvendt.

Maksimal vekt per kolli skal ikke overstige 32 kg. Er vekten høyere enn 32
kg, skal den fordeles på to kolli. Rullestoler og kjæledyr i lasterommet er
unntatt fra denne regelen."

_Jeg_ leser dette som at vi kan ha en koffert, bare den ikke veier mer enn
32 kg".

--
Marianne
http://home.no.net/mixelite

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-07-07 16:41

> [...]
> _sin_ koffert, men finnes det regler for at to eller flere som reiser
> sammen(familie f.eks) _må_ ha hver sin koffert?

Sådan kan reglerne tit tolkes, men det bliver de næppe. Medmindre der er
problemer ved overvægt.

> [...]
> eller omvendt.

> _Jeg_ leser dette som at vi kan ha en koffert, bare den ikke veier mer

Det gør jeg også. Hvordan Sterling så håndterer en evt. offload situation
hvor kun en af de 2 bliver offloaded, ved jeg ikke. De har tidligere ganske
ofte valgt den hurtigste og billigste løsning ved offloading af passagerer
generelt: Taget bagagen med.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-07-07 21:40

Hej

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote:

Klip:
>Bagage er personlig og linkes til den enkelte passager. Det betyder at den
>tilladte bagagemængde er personlig og ikke kan deles/overdrages.

Med al respekt for at du arbejder i branchen, så vil jeg nu påstå at
selskabere er flintrende ligeglade med hvordan bagagen/vægten fordeles
!.

Jeg har nu rejst charter fra CPH i 47 år !, og jeg tror jeg har rejst
med samtlige charterselskaber, og adskillige ruteselskaber, der beflyver
CPH, og vi rejser typisk 3-4 gange årligt, så det er blevet til nogle
ture med tiden. - Men jeg har aldrig, heller ikke ved foreløbigt 2 ture
i år, seneste i slutningen af Maj, observeret at selskaberne blander sig
i hvordan man fordeler sin bagage/vægt !, vi rejser altid 2 personer, og
må derfor typisk ha' 20 kg. pr. person, men, om vi fordeler de ialt 40
kg. i 1 kuffert med 40 kg, i 2 kufferter med 20 kg i hver, eller i 4
kufferter med 10 kg. i hver, er der godt nok aldrig nogen der har
blandet sig i, hverken ved udrejse fra CPH, eller ved hjemrejse fra
diverse destinationer ude i verden.

Så konklusionen må nok være at det er muligt at der findes sådanne
regler som du refererer til, men de overholdes i så fald ikke af
selskaberne...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 19-07-07 09:01

Ole Rasmussen wrote:
> Men jeg har aldrig, heller ikke ved
> foreløbigt 2 ture i år, seneste i slutningen af Maj, observeret at
> selskaberne blander sig i hvordan man fordeler sin bagage/vægt

Samme oplevelse her. Vi har enkelte gange oplevet, at en kuffert
på mere end 20 kg ved indcheckning er blevet påklistret et mærkat
med "Heavy".

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>