Lydkort problem
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-07-01 13:05

Jeg har lige købt et Terratec DMX Xfire 1024 lydkort, som jeg så har
forsøgt installeret på min Compaq Presario 5186 (AMD-KII 450MHz).
Har deaktiveret det ESS SOLO-1 lyd der ligger på bundkortet, slettet Yamaha
syntiziser (ved jeg ærligt talt ikke om jeg skulle have gjort, men jeg var
og er, desperat), men lige lidt hjælper det - "Lortet" nægter at fungere
(((

Efter installation og genstart af maskinen, kommer der også en meddelelse
"Unable to create MixerOptions" (mener jeg det hedder) - Er det en fejl på
den CD med driver til lydkortet, eller hvad?

Ifølge dokumentationen skulle der under Enhedshåndtering være følgende:
DMX XFire 1024 Game Device
DMX XFire 1024 Joystick
DMX XFire 1024 MPU-401
DMX XFire 1024 PCI Audio Accelerator

Det eneste jeg har er DMX XFire 1024 PCI Audio Accelerator.

Det virker altså helt hen i vejret på mig, og jeg fatter ikke hvad der
sker. Har fjernet lydkortet og af-installeret software et utal af gange
efterhånden, og lige lidt hjælper det. Har også hentet (nyere?) drivere fra
Terratec i Tyskland, installeret det på HD'en og brugt det ifm.
installation af kortet (istedet for CD'en), men det har også hjulpet nul og
nix.
Har flere gange oplevet, at min maskine simpelthent har nægtet at starte
op - Har indlæst til netværk og baggrundsbillede og så fryser den ellers.
Ved tryk på ALT-CTRL-DEL står der kun "rundll32" og "Explorer" intet mere -
og maskinen nægter at gå videre.

Jeg ved simpelthent ikke hvad jeg skal eller overhovedet kan gøre mere
(((
Håber der er nogle af jer der kan hjælpe.

Hilsen Jan

PS! Jeg bruger Windows 98SE og har "selvfølgelig" brugt driverne dertil

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-07-01 14:30

On Sat, 7 Jul 2001 14:04:51 +0200, Jan Allan Andersen wrote:

>Jeg har lige købt et Terratec DMX Xfire 1024 lydkort, som jeg så har
>forsøgt installeret på min Compaq Presario 5186 (AMD-KII 450MHz).

>PS! Jeg bruger Windows 98SE og har "selvfølgelig" brugt driverne dertil

Nu er det jo netop ikke en selvfølge i den konkrete situation, da den driver
som skal bruges med Windows 98SE, er den samme som den der bruges med
Windows 2000 og ME, men /ikke/ den samme som med 98 plain. Jeg nævner det
fordi jeg aldrig er stødt på en tilsvarende opsplitning af driver-versioner
med noget andet produkt.

Ellers kan jeg kun foreslå dig at søge assistance hos Terratec Support. De
har tidligere hjulpet mig via e-mail med et XFire 1024 problem.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-07-01 17:21

> [...]
>
>Ellers kan jeg kun foreslå dig at søge assistance hos Terratec Support. De
>har tidligere hjulpet mig via e-mail med et XFire 1024 problem.

Det er jo interessant. Jeg har begge som dualboot, men bruger ikke
samme driver. Har du en idé om at én af dem er bedre end den ande?
Jeg kan nemlig ikke få mit dmx1024 til at fungere optimalt under
w2k

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-07-01 16:24

On Sun, 08 Jul 2001 18:21:21 +0200, Morten Bowman Hansen wrote:

> [...]
>samme driver. Har du en idé om at én af dem er bedre end den ande?
>Jeg kan nemlig ikke få mit dmx1024 til at fungere optimalt under

Jeg har kun prøvet kortet under Windows 98. Det er dog mit klare indtryk at
driverne kun virker sammen med de Windows-versioner de er beregnet til.

I øvrigt ser Windows 98 driveren (naturligt nok) ud til at være den mindst
interessante for Terratec. Jeg ved f.eks. at det kun er muligt at trække et
normalt stereo signal ud ad begge porte med driveren til Windows 98SE/ME/2K.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-07-01 13:28

"Henrik Dissing" <hendis@post4.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Windows 2000 og ME, men /ikke/ den samme som med 98 plain. Jeg nævner det
> fordi jeg aldrig er stødt på en tilsvarende opsplitning af

Det var jo da også en fejl fra min side af - Jeg bruger en W98 (plain), har
bare hele tiden checket for updates, så jeg ind i mellem bilder mig selv
ind, at det er en W98SE jeg har

> Ellers kan jeg kun foreslå dig at søge assistance hos Terratec Support.
De
> har tidligere hjulpet mig via e-mail med et XFire 1024 problem.

Har skrevet til dem her i weekenden - Afventer et svar med meget stor
længsel.

Hilsen Jan

Fra : Madsen

Dato : 07-07-01 14:54

"Jan Allan Andersen" <akker@ishoejby.dk> skrev:

> Det virker altså helt hen i vejret på mig, og jeg fatter ikke hvad der
> sker. Har fjernet lydkortet og af-installeret software et utal af gange
> efterhånden, og lige lidt hjælper det.

Har du prøvet at flytte der over i et andet PCI-slot?
Mange gange kan det afhjælpe sådanne underlige problemer
hvor skidtet nægter at køre selvom der tilsyneladende ingen
konflikter er i Enhedshåndtering. Nu skriver du godt nok ikke
om du har tjekket Enhedshåndtering efter konflikter, men det
har du vel.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 09-07-01 13:37

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Har du prøvet at flytte der over i et andet PCI-slot?

Yes, har jeg lige prøvet, efter længere tids overvejelser. Sagen er nemlig,
at jeg kun har 2 "rene" PCI slots og 1 kombineret PCI/ISA slot, og jeg
havde i forvejen 2 kort (grafikkort og netkort) installeret. Da Terratec jo
skriver, at man helst skal holde grafikkort og lydkort så langt som muligt
fra hinanden, giver det ikke mange muligheder for at bytte rundt på
kortene. Derfor var lydkortet blevet placeret i det kombinerede PCI/ISA
slot (som er det nederste af de 3 slots), da grafikkortet sidder i det
øverste. Jeg tænkte så om problemet med lydkortet evt. kunne tænkes
muligvis at skyldes, at det sad i PCA/ISA slot'et, derfor byttede jeg rundt
på netkort og lydkort - Desværre uden noget positivt resultat, får
stadigvæk meddelselsen "Unable to create MixerObject!" (som det retteligt
er), og jeg kan stadigvæk kun se "DMX XFire 1024 PCI Audio Accelerator" i
enhedshåndtering (hvor der står det ikke fungerer korrekt), ikke de 3
andre. Til gengæld har jeg nu grafik- og lydkort siddende lige ved siden af
hinanden, og det skulle jo ikke være godt.

> [...]
> konflikter er i Enhedshåndtering. Nu skriver du godt nok ikke
> om du har tjekket Enhedshåndtering efter konflikter, men det

Ja, og der er ingen konflikter her.

Jeg håber bare på, at Terratec kan/vil prøve at hjælpe.

Hilsen Jan