Så fik jeg Morfar cyklen...
Fra : JimR

Dato : 02-08-07 20:32

Efter 25 år på Yamaha'er er det tid til at prøve et nyt legetøjsmærke. Jeg
har kørt XS360, RD400, 2 x RD350, 2 x XS400 Seca, XS500, XS850, XJ650, XJ750
Seca, XV750, SR500 og til sidst SZR660.

Yamaha har ikke rigtig en model med 2 cyl motor, let at køre, med bekvem
sidestilling, let og billig at vedligeholde. Jeg overvejede meget kraftigt
en TRX 850 da den er superflot og med den ondeste lyd men jeg gider ikke den
sportslige kørestilling og den er ikke særlig passagervenlig (den kører
ellers rigtig godt!). En chopper var udelukket, det er bare ikke min stil,
softroad cyklerne ser for mærkelige ud (men er ellers komfortable nok).

Det endte med en Honda NTV 650 Revere, hentet hjem fra Nordjylland efter 12
timer bag rattet i bilen med trailer på. Jeg synes den har været hele turen
værd, cyklen er ekstremt velholdt og fuldstændig original. Den lille
knurrebasse af en motor har den skønneste lyd og trækker på en lækker måde
helt fra bund til top. Jeg tror aldrig jeg har haft en MC med en så
kultiveret motor, det skulle da lige være en nyjusteret XJ650.

Kardantrækket gør det let at holde cyklen og de hvide fælge, jeg skal lige
vende mig til at den løfter enden ved gasgivning. Efter en hurtig
landevejstur i går aftes synes jeg den kører næsten lige så godt som
SZR660'eren, selv om den er en smule mere overstyrende og med lidt højere
vægt (og lidt højere placeret vægt).

Kort sagt en fornøjelse, jeg er sikker på at den vil jeg beholde (lige til
jeg skal have nyt legetøj). Nu skal jeg bare lige finde ud af hvor Honda
forhandlerne bor henne.

JimR
Fredensborg
Auberginefarvet NTV...

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 03-08-07 10:29

Nu skal jeg bare lige finde ud af hvor Honda
> forhandlerne bor henne.

=MV Agusta på Frederiksborgvej i København er den passionerede, autoriserede
Honda-ekspert med overraskende stort reservedelslager. Herudover kan jeg
anbefale www.davidsilverspares.co.uk. Og ellers stort tillykke med
nyerhvervelsen!!!

John de Summer-Brason

Fra : Western

Dato : 03-08-07 12:48

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev

> MV Agusta på Frederiksborgvej i København er den passionerede,
> autoriserede Honda-ekspert

John, med din baggrund kender du så ikke forskel på MV Agusta og Agusta
Motor?

--

Leif Westen

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 03-08-07 15:10

Hm...da jeg sidst lagde mærke til facaden havde Claus stadig sit 'MV
Agusta'-skilt hængende...

Fra : Veset

Dato : 03-08-07 11:48

On Thu, 2 Aug 2007 21:31:38 +0200, "JimR" <look@www.radmer.dk> wrote:

klip

>Nu skal jeg bare lige finde ud af hvor Honda
>forhandlerne bor henne.

Jeg fik sidst lavet service i Helsingborg
http://www.hondamc.com/hmcc/hmccstart____7251.aspx

Det er jeg meget tilfreds med. Herligt at få en cykel tilbage der
kører endnu bedre end før man indleverede den
--
Veset
Honda XRV 750 AT