edb BIKSEN
Fra : H. Brønd

Dato : 02-08-07 16:25

Jeg fik denne mail fra en kammerat, han havde bestilt en Tomtom Rider Europa
2 på nettet, edbbiksen havde sat den til salg til 3400kr. det var åbenbart
en forkert pris, de hævede ikke pengene på hans kort, og efter en måneds tid
gad han ikke vente længere og bad dem ophæve handlen, hvis ikke de kunne /
ville levere, det gjorde de 10 min efter han havde sendt mailen.
Var det nu ikke dumt, har Edb biksen ikke pligt til at levere en bestilt
vare til prisen?

Brønd

Jeg fandt noget som i skal holde jer langt fra, bestilte tomtom rider for en
måned siden, de kan /vil ikke leverer den til os

http://www.edbbiksen.dk/shop/tomtom-rider-2-11588p.html

EDBbiksen.dk - Altid opdateret: Vega, Mio, Amitech m.fl.
http://www.edbbiksen.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-08-07 07:46

H. Brønd skrev den 02 aug 2007 i

> [...]
> Jeg fandt noget som i skal holde jer langt fra, bestilte tomtom rider
> for en måned siden, de kan /vil ikke leverer den til os

Der linkes til TomTom Rider 2 Scandinavia?
Hvad siger de selv i biksen - var der i alle forretninger ikke noget med en
leveringstid, før dimsen blev disponibel fra producenten?

Men jo, den opgivne pris binder.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Max Andersen

Dato : 03-08-07 14:44

Arne Lorenzen wrote:

> Men jo, den opgivne pris binder.

Den binder vel kun i det omfang at prisen ikke virker usandsynlig. Hvis
den nu havde været 10 kr., så mener jeg ikke at man er ført bag lyset,
men reelt ved at det ikke kan lade sige gøre. Så det er kan være en
vurderingssag, som jeg husker loven.

Men den pris virker ikke usandsynlig, så den burde fange og godtages som
et godt tilbud.

Max

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-08-07 16:38

Max Andersen skrev:

> [...]
> vurderingssag, som jeg husker loven.
>
> Men den pris virker ikke usandsynlig, så den burde fange og godtages som

Medmindre han har skrevet noget á la Bilka-avisen, at der tages
forbehold for trykfejl o.l.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Peter Christiansen

Dato : 03-08-07 19:39

H. Brønd skrev:
> [...]
>
> http://www.edbbiksen.dk/shop/tomtom-rider-2-11588p.html

> EDBbiksen.dk - Altid opdateret: Vega, Mio, Amitech m.fl.

Havde han fået en ordrebekræftelse? For så er det squ bindende (næsten da)

Jeg kan se at EDBbiksen.dk er medlem af E-mærket butik, og så er der
nogle ting der skal overholdes. Få ham ind på http://www.e-maerket.dk/,
skriv til dem og forklar sagen. De er ret flinke.

Men igen - hvis prisen var væsentlig lavere end andre steder, så står
man dårligt. Fx. fik jeg afvist en handel hvor jeg købte 2 stk 250 GB
harddisk til 9 kr pr.stk :)

Peter
SL1000

Fra : H. Brønd

Dato : 06-08-07 09:27

> [...]
> dårligt. Fx. fik jeg afvist en handel hvor jeg købte 2 stk 250 GB harddisk

Tak for svarerne.

Nu havde han jo selv bedt dem om at slette ordren hvis de ikke kunne levere,
så der er jo ikke noget at komme efter nu.

Brønd