prøveplader
Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 01-08-07 22:31

Hej

Jeg diskuterede med en kammerat hvad der ville ske hvis man blev stoppet med
prøve-skilte på.

Han mener at de første gange ser de igennem fingere med det, og 2-3 gang
måske en bøde på 500kr

Det mener jeg ikke kan passe, får man ikke lov til at betale afgift af
motorcykelen hvis der ikke er gjort det, og en stor bøde oveni?

Er der nogen der ved det ??

Fra : HKL, ZX10R

Dato : 02-08-07 14:33

On 1 Aug., 23:31, "Thomas marq Hansen" <marq_han...@dsa-net.dk> wrote:
> [...]
>
> Det mener jeg ikke kan passe, får man ikke lov til at betale afgift af
> motorcykelen hvis der ikke er gjort det, og en stor bøde oveni?

Hej Thomas

Jeg ved det ikke men her kan du se hvad de må bruges til:
http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/Borgerservice/nummerpladerogregistrering/typer_nummerplader/typer_nummerplader.htm#SubHeader6
og her kan du få en idé om straffen, nu blev han godt nok frifundet i
landsretten, men byretten gav ham en bøde på 20K.

Men hvorfor køre rundt med prøveplader, er det fordi man ikke har råd
til afgiften, for så vil jeg da mene at man bør købe en mindre
(billigere) MC. Ser sq lidt dumt ud med en dyr MC på prøveplader som
man ser weekend efter weekend!!

/HKL, ZX10R

Fra : Knud Dam

Dato : 02-08-07 17:17

<"HKL, ZX10R" <henrik.lynnerup@lynne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>til afgiften, for så vil jeg da mene at man bør købe en mindre
>(billigere) MC. Ser sq lidt dumt ud med en dyr MC på prøveplader som

Hellere se dum ud på en dyr MC fremfor at køre på en lille )))))

; - )

KD

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-08-07 17:26

Knud Dam wrote:

> <"HKL, ZX10R" <henrik.lynnerup@lynne.dk> skrev i en meddelelse

> Hellere se dum ud på en dyr MC fremfor at køre på en lille )))))

Hmm... "potensforlænger på prøveplader"... synes ikke det lyder helt
godt :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Tau

Dato : 03-08-07 06:25

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> <"HKL, ZX10R" <henrik.lynnerup@lynne.dk> skrev i en meddelelse

> Hellere se dum ud på en dyr MC fremfor at køre på en lille )))))
>
> ; - )
>
> KD

Ikke forstået?? Jeg har en suzuki 550 gs og jeg føler mig overhoved ikke
dum.
Har du et mindrevær problem så er der hjælp at hente hos det offentlige.

Med venlig hilsen
Poul.
..>

Fra : HKL, ZX10R

Dato : 02-08-07 14:37

On 2 Aug., 15:32, "HKL, ZX10R" <henrik.lynne...@lynne.dk> wrote:

> [...]
> til afgiften, for så vil jeg da mene at man bør købe en mindre
> (billigere) MC. Ser sq lidt dumt ud med en dyr MC på prøveplader som

UPS.........................
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=134393

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-08-07 10:46

On Aug 3, 7:25 am, "Tau" <bonderøv...@rendmig.ass> wrote:

> Ikke forstået?? Jeg har en suzuki 550 gs og jeg føler mig overhoved ikke
> dum.
> Har du et mindrevær problem så er der hjælp at hente hos det offentlige.
Rolig nu, der er trods alt ingen der direkte har beskrevet dig som
dum. Bemærk smileyen!

Men når det er sagt, så vil jeg tilllade mig at vende den om: Er man
smart fordi man har betalt en formue i afgift for et køretøj? Er det
virkelig udtryk for at man ikke lider af et mindreværdskompleks? Den
logik kan jeg ikke følge.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 11:21

On Fri, 03 Aug 2007 02:46:15 -0700, Thomas Makro wrote:

> Rolig nu, der er trods alt ingen der direkte har beskrevet dig som
> dum. Bemærk smileyen!

Jae, mon ikke lige humoren skal forståes herinde

> Men når det er sagt, så vil jeg tilllade mig at vende den om: Er man
> smart fordi man har betalt en formue i afgift for et køretøj?

Smart eller ikke smart, men så har man dog vist viljen til at dele med
andre i det her samfund. Så jeg har det egentlig helt fint med den
indbetaling, det var jo et frit valg.

> Er det
> virkelig udtryk for at man ikke lider af et mindreværdskompleks? Den
> logik kan jeg ikke følge.

Logik er en underlig størrelse..... Prøv at læse Tor Nørretranders' "Det
generøse menneske"

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-08-07 14:11

Orla Pedersen skrev:

> Logik er en underlig størrelse..... Prøv at læse Tor Nørretranders' "Det
> generøse menneske"

FI..E!!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 14:56

On Fri, 03 Aug 2007 15:10:58 +0200, Dr. Enduro wrote:

> FI..E!!

GRILL

Mon Lonni bemærker forskellen på nummerpladen ;-D

Fra : Anders Majland

Dato : 03-08-07 11:23

> Men når det er sagt, så vil jeg tilllade mig at vende den om: Er man
> smart fordi man har betalt en formue i afgift for et køretøj?

Min holdning er at har man valgt at blive boenede her i landet følges de
gode og mindre gode sider. De fleste herinde finder nok
registreringsafgiften på motorkøretøjer til de mindre gode sider ...

Vælger man så at købe en mc uden registreringsafgift begrænses ens mulige
lovlige brug af den også ret meget. Og problemet er det samme som hvis man
med bopæl her i landet kører rundt på en udenlandsk registreret maskine.

Kort sagt - smartere end loven tillader, og tages man med fingrene i
kagedåsen gider jeg ihverfald ikke hører på tuderiet.

Hvis man ønsker en mc til dagligt brug er der er imho ikke noget "smart" i
at nøjes med at købe en man har råd til bare fornuftigt. Derimod synes jeg
at der er en tendens til at dem jeg ser på prøveplader oftest er sports
maskiner og førere der kører ganske "friskt" iført jeans og flade sko, med
hjelmen som eneste sikkerhedsudstyr. Det er decideret usmart i min bog ...

Men den anden vej rundt kan er der til banebrug/trackdays jo heller ikke
meget fornuft i at "smide" med en afgiftsbelagt maskine...

/A

Fra : Tau

Dato : 04-08-07 06:51

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

smart fordi man har betalt en formue i afgift for et køretøj? Er det
virkelig udtryk for at man ikke lider af et mindreværdskompleks? Den

Ok den havde jeg ikke liget fanget.

vh
Poul

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 04-08-07 22:49

HMM

Ja der blev jeg jo meget klogere, not

Er der virkelig ikke nogen der kan afgøre vores lille strid ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-08-07 23:00

On Sat, 4 Aug 2007 23:49:02 +0200, "Thomas marq Hansen"
<marq_hansen@dsa-net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Er der virkelig ikke nogen der kan afgøre vores lille strid ?

Tidligere var det således:
Bliver man stoppet med et køretøj på prøveplader der ikke er betalt
afgift af, og ordensmagten kan bevise at det er fornøjelseskørsel,
falder afgiften promte, og størrelsen er ikke til forhandling.
I tilgift tildeles en bøde der er lige så stor som afgiften.
Det er ikke ordensmagten der uddeler straffen, men SKAT.
Jeg tror faktisk at den stadig holder.

Noget andet er så at ordensmagten kan have problemer med at løfte
bevisbyrden.
Sikre fælder er dog:
Stop hos købmanden og køb en pakke cigaretter.
Stop ved isboden og køb en is.
Det samme med pølsevognen.
Deltag i fællestur.
Bliv stoppet med oppakning på vej til eller fra træf.
Det samme med en passagerer bagpå, hvis man ikke lige kan godtgøre at
det er en potentiel køber
Der er sikkert flere "gode" foreslag til et, i rettens forstand,
sikkert bevis.

Der har været flere sager desangående som systemet har tabt, så
ordensmagten har sikkert en udpræget ulyst til at tage sådanne sager
op med mindere bevisstillingen er soleklar.
Det skal dog på ingen måde opfattes som opfordring til at køre
fornøjelsestur på prøveplader med mindre man har en ualmindelig god
forklaring i ærmet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-08-07 23:35

On Sat, 4 Aug 2007 23:49:02 +0200, "Thomas marq Hansen"
<marq_hansen@dsa-net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Er der virkelig ikke nogen der kan afgøre vores lille strid ?

Jeg glemte lige noget som jeg absolut ikke er sikker på
bødestørrelserne omkring.
Hvis prøvepladen benyttes på et ikke indregistreret køretøj, som
afgiften er betalt på, kan din kammarat have ret.
I det tilfælde er det blot at henregne under misbrug af prøvepladen.
Her er SKAT ikke indblandet, hvilket er fanden til forskel
Så her kan bødestørrelsen, som nævnt i dit oprindelige indlæg, være
korrekt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo