gode sider ang hjelme
Fra : john nielsen

Dato : 30-07-07 20:58

hej ng

nogen der kender nogle gode sites hvor man kan købe nogle rigtige gode
hjelme til en forholdsvis billig penge.. eller måske rigtige butikker

bor selv i vejle området..

på forhånd tak..

mvh john

Fra : Armand

Dato : 30-07-07 21:17

"john nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> nogen der kender nogle gode sites hvor man kan købe nogle rigtige gode
> hjelme til en forholdsvis billig penge..
En hjelms bedste kvalitet er at den sidder som fod i hose på dit(!) hovede
og alene ud fra dén betragtning er det umuligt at købe gode hjelme on-line
uden at have haft dem på hovedet :-|

--
Armand.

Fra : Michael

Dato : 31-07-07 08:05

,, sådan,, Armand,, så er den ikke længere,,,
mvh Michael Ankerlund

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 31-07-07 08:40

Total uenig og dog!!, man kan jo prøve en hjelm i en given butik, og så
finde en modle magen til, på nettet til omkring det halve( min erfaring) ;)
MVH
Johan

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 09:23

Johan hvis du citerede i det du skrev ville du måske have opdaget at du ikke
er uenig med Armand ..

> Total uenig og dog!!, man kan jo prøve en hjelm i en given butik, og så
> finde en modle magen til, på nettet til omkring det halve( min erfaring)
> [...]

Hvor er det du er uenig ?

Min erfaring er også at selv hjelme fra samme producent kan sidde meget
forskelligt fra model til model. F.eks har jeg 2 nolan hjelme i hendholdsvis
L og XL. XL'en virker endda en kende mindre på mit hoved en L hjelmen.

/A

Fra : Bongo

Dato : 31-07-07 09:39

> [...]
> forskelligt fra model til model. F.eks har jeg 2 nolan hjelme i
> hendholdsvis L og XL. XL'en virker endda en kende mindre på mit hoved en L

Men vil det sige at hvis du skulle få brug for en ny Nolan XL så vil du ikke
forvente at en hjelm magen til købt online ikke nødvendigvis vil passe på
samme måde som den gamle.

Jeg har fundet "min hjelm" ARAI Condor XL og vil da mene at jeg roligt kan
købe en ny magen til når dagen kommer, online til billigste penge?

Vh Bongo

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 11:16

> Men vil det sige at hvis du skulle få brug for en ny Nolan XL så vil du
> ikke forvente at en hjelm magen til købt online ikke nødvendigvis vil
> passe på samme måde som den gamle.

Jo, hvis det er _præcis_ samme model (og årgang) Men retfærdigvis skal lige
nævnes at den "lille" XL er en klaphjelm mens den "store" i L er en
tradionel fullfacehjelm. Jeg har lidt det indtryk at mange hjelme er stort
set den samme - bare med forskelle i ventilation og dekoration ...

> Jeg har fundet "min hjelm" ARAI Condor XL og vil da mene at jeg roligt kan
> købe en ny magen til når dagen kommer, online til billigste penge?

Ja medmindre Arai har lavet noget om og bare genbrugt navnet ...

/A

Fra : SB

Dato : 31-07-07 16:23

> [...]
> set den samme - bare med forskelle i ventilation og dekoration ...

> Ja medmindre Arai har lavet noget om og bare genbrugt navnet ...

Kør ned til Roberts MC på Als og snak med dem, de har fornuftige priser, og
god service
Er meget glad for min Schuberth S1 hjem, og fik den billigere der end andre
steder i landet.

Kan sikkert købe den et eller andet sted syd for grænsen også, men gider
ikke spare et par 100 kr hvis jeg så senere får bøvl med servicen.
Mit tysk er langtfra godtnok til det

samtidig med kan man jo så vende en tur over grænsen på vej hjem.

Søren

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 01-08-07 17:58

Doughhh, sorry