Please fjern fokus fra mc uheld
Fra : tp

Dato : 29-07-07 23:11

JP i dag siger at der har været 10 (!!!!) drukne ulykker på blot én uge.
Fordelt på et år (ja jeg ved godt at de fleste folk kun bader om sommeren),
bliver det til flere end de godt 400 om året der mister livet i trafikken,
og mere end de ca 24, eller en per 2. uge der mister livet på mc.

Før idag, var jeg overbevist om at det var det mest livsfarlige at køre mc,
men det er jo tydligvis ikke tilfældet. Desværre giver en masse fokus på mc
ulykkerne det billede, akkurat som enhver pensionist er bange for at gå ud
om aftnen fordi ALLE pensionister bliver røvet.

Lad os NYDE vores interesse, og lad os NYDE suset, selvom det indimellem
indbefatter 80+/110+ og en frisk acc. for at mærke at man er til..

Mvh TP...

Fra : Ole Schultz

Dato : 29-07-07 23:26

On Mon, 30 Jul 2007 00:11:23 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Lad os NYDE vores interesse, og lad os NYDE suset, selvom det indimellem
>indbefatter 80+/110+ og en frisk acc. for at mærke at man er til..

HØRT!!!

Det er altid trist når man hører om ny MC ulykke og evt. dødsfald.
Men det påvirker ikke min kørestil.

Jeg kører som jeg gør, ansvarligt og fornuftigt for det meste vil jeg
mene.

Men det er jo et frit land og det står enhver frit for at poste et
indlæg og så kan man jo vælge om man vil læse det eller ej.

Jeg læser dem ikke, ligesom jeg heller ikke læser dødsannoncer i den
lokale avis.Sådan er vi jo så forskellige.

Lad os nu håbe at vi endelig får noget sommer, så vi kan komme ud og
rulle.

Go' sommer til jer alle.

mvh Ole

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-07 09:59

Ole Schultz wrote:
> Det er altid trist når man hører om ny MC ulykke og evt. dødsfald.
> Men det påvirker ikke min kørestil.

Det har påvirket min kørestil på den led at jeg ikke kører hyggeture i
skumringen, men flytter dem til enten før eller efter at Bambi og Co spæner
frem og tilbage mellem skov og mark.

/jim

Fra : Ole Schultz

Dato : 17-08-07 10:41

On Fri, 17 Aug 2007 10:59:15 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

> [...]
>skumringen, men flytter dem til enten før eller efter at Bambi og Co spæner

Jeg har såvidt muligt aldrig kørt i skumringen. Ihvertfald ikke af små
veje.

Husk også at det er specielt farligt ved start/stop af sommertid.

mvh Ole

Fra : dots

Dato : 30-07-07 01:06

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver det til flere end de godt 400 om året der mister livet i trafikken,
> og mere end de ca 24, eller en per 2. uge der mister livet på mc.

Folk dør af alt muligt.
Livet er ikke ufarligt.
Man kan også bare ty til sofaen, men det er da for kedeligt.

> [...]
> ulykkerne det billede, akkurat som enhver pensionist er bange for at gå ud
> om aftnen fordi ALLE pensionister bliver røvet.

Mange små piger nyder livet på hesteryg --
- Ved du hvor farligt det er ??

> Lad os NYDE vores interesse, og lad os NYDE suset, selvom det indimellem
> indbefatter 80+/110+ og en frisk acc. for at mærke at man er til..
>
> Mvh TP...

Jeps, og så har vi den lige her...
OM han vil køre 110+ og130+ ..
Ved du hva, så er det sg hans egen sag...

Det kan ikke bringe mit pis så meget i kog.. Endnu en , jaja
Der er sg også som regel en grund.

dots

Fra : HC

Dato : 30-07-07 05:06

dots wrote:

> Folk dør af alt muligt.
> Livet er ikke ufarligt.
> Man kan også bare ty til sofaen, men det er da for kedeligt.

Det er der sgu også folk der dør af :)

> Mange små piger nyder livet på hesteryg --
> - Ved du hvor farligt det er ??

Heste er bidske bæster. De smager dog udemærket.

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Hekto

Dato : 30-07-07 13:45

HC expressed precisely :

> Heste er bidske bæster. De smager dog udemærket.

Heste er et nervøst forstadie til sæbe og bøffer!

Hvorfor lukke øjnene for MC-uheld????

Det ville dog være rart at se en statistik renset
for sprit og hastighed ... så er det sikkert ikke
farligere end at være fodgænger i Kbh.!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : dots

Dato : 30-07-07 14:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> Det ville dog være rart at se en statistik renset
> for sprit og hastighed ... så er det sikkert ikke
> farligere end at være fodgænger i Kbh.!

Præcis!
Så ville det nok se lidt anderledes ud.

Bor meget tæt på hovedvej 21, mod hurtigfærgerne på Sjællands Odde, og alle
sommerhusområderne...
Jeg ser så mange mc-ister der tilsyneladende kører med hovedet under armen!
Nogen gange er det sg ikke så mærkeligt at billisterne tror vi alle kører
sådan....

dots

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-07 10:03

dots wrote:
> Jeg ser så mange mc-ister der tilsyneladende kører med hovedet under
> armen!

På vej til bageren i morges kommer der en buldrende rød SV med pilot i
cowboybukser og åben klaphjelm.

Hvis man dog bare kunne få ham til at læse RIP-indlæggene, så tror jeg meget
kunne nåes.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 07:29

> Det kan ikke bringe mit pis så meget i kog.. Endnu en , jaja
> Der er sg også som regel en grund.

Ja og den grund er meget ofte ikke motorcyklistens egen skyld. Jo der er da
mange uheld forsårsaget af uforsvarlig kørsel og/eller sprit, men der sker
også temmelig mange uheld der skyldes at de "større" trafikanter simpelthen
ikke ser motorcyklisten...

Derfor vil jeg nok fortsat debatere trafiksikkerhed / uheld både her og
andre steder

Kort sagt er jeg uenig i at man bare skal lukke øjnene ...

/Anders

Fra : Robert Andersen

Dato : 30-07-07 07:36

> Folk dør af alt muligt.
> Livet er ikke ufarligt.
> Man kan også bare ty til sofaen, men det er da for kedeligt.

Der er kun to ting der er sikre i livet:

1. du skal dø på et tidspunkt
2. skattevæsenet prøver at plukke dig for penge til punkt 1 opstår.

/Robert
Felicia 1,6 når turen går fra A til B
R1 '99 når samme tur skal være sjov..

Fra : Armand

Dato : 30-07-07 17:37

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Folk dør af alt muligt.
> Livet er ikke ufarligt.

Rent faktisk er livet en seksuel overført lidelse der har døden som udgang
:-|

> Mange små piger nyder livet på hesteryg --
> - Ved du hvor farligt det er ??

Ja, for helvede - Dén statistik er tung
Men det er heldigvis ikke en ugentlig forteelse med fatale meldinger fra dén
kant!

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 02-08-07 23:50

> Ja, for helvede - Dén statistik er tung
> Men det er heldigvis ikke en ugentlig forteelse med fatale meldinger fra
> dén kant!

Nej, men der bliver ju heller ikke råbt så højt derfra.
Men når det går galt, så kan det gå rigtig galt...

Jeg sidder her og kommer i tanke om "nogen" som klagede over pludselige
hesteklatter i vejkanten i det ellers ideelle oplagte sving...
Og som bandede de krikker langt faen i vold...
Meen ..
Jeg ser slet ikke sådan på det.
Vejen er til for os alle, og vi må ride/køre efter forholdene.
Det er blandt andet med til at gøre kørslen spændende, syns jeg !

Gemmer nu begejstringen til udvalgte pladser på min mc og får alligevel hug
for at være for vild, suk.
Det er ikke nemt.

dots
30 år med vilde heste, nu på vild MT16
- vild med mudder - ikke kaffebord!

Fra : Anders Majland

Dato : 03-08-07 09:37

Ja eller møg/jord fra marken, tabt sand osv... Men dem der sviner vejen til
har pligt til at rydde op efter sig... Noget landmænd ind imellem har fået
bøder for (Vejen skal rengøres ved arbejdets ophør). Der er bevisbyrden også
nemmere da da sporene jo ofte kommer fra en mark og så er ejeren nemmere at
fastslå end tilfældige klatter på vejen...

Herude kommer der hele sommerperioden nogle ferierende forbi med hestevogn
(tror hestene går den samme rute uge efter uge med skiftende "besætning").
Og de heste taber jo også regelmæssigt lidt på vejen. Det er imho et svineri
som der bør ryddes op. Ligesom jeg heller ikke er begejstret for hundelorte
på min græsplæne eller fortovet i byen.

Som dyreejer har man et ansvar for sits dyrs efterladenskaber. At der ligger
lidt lort i rabatten på landet generer nok ikke nogen, men er dyret spændt
for en hestevogn kommer efterladenskaberne noget længere ud på vejen.

> Vejen er til for os alle, og vi må ride/køre efter forholdene.
> Det er blandt andet med til at gøre kørslen spændende, syns jeg !

Synes godt jeg kan undvære den spænding der indimellem opstår når jeg ikke
har forudset medtrafikanternes handlinger. Det er sjældent at vejens forløb
eller tilstand snyder mig, men jeg kører også mest på de samme veje

Fra : Armand

Dato : 03-08-07 16:08

> Nej, men der bliver ju heller ikke råbt så højt derfra.
> Men når det går galt, så kan det gå rigtig galt...

Sjovt at du lige holder liv i tråden idag, for jeg kom til at gen-filosofere
over emnet da jeg i eftermiddags var på vej fra en arbejdsplads i Hørning SV
for Århus og så en pigelil overskrævs på den brede ryg af en
Nordbagger(-agtig) lige udenfor byen på det der i grunden er
Århus-Skanderborg landevejen:
Det er egentligt sært at en pige (M/K), der p.g.a. sin lave alder ikke
tiltroes at kunne kontrollere det simple stykke mekanik som en knallert
egentlig er, som det naturligste kan bevæge sig rundt i landevejstrafikken
på et kræ der til forskel for knallerten har sin egen vilje :-|

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 03-08-07 17:28

> [...]
> egentlig er, som det naturligste kan bevæge sig rundt i landevejstrafikken
> på et kræ der til forskel for knallerten har sin egen vilje :-|

2 sjæle en tanke. I dag passerede 2 småtøser forbi mit hus i en sulky. De
har været 12-13år gamle! Min 17årige knægt må stadig ikke køre på knallert
30, han mangler kortet. De gange jeg har kørt på min datters 30er har jeg
for alvor overvejet om man ikke kan springe af og løbe ved siden af.
Jesus, -det går langsomt.

Vh Bongo

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-07 00:48

> [...]
> 30, han mangler kortet. De gange jeg har kørt på min datters 30er har jeg
> for alvor overvejet om man ikke kan springe af og løbe ved siden af.

Derfor de fleste ikke er i lovlig stand... Var der givet tilladelse til 50
kmt vil jeg gætte på at andelen af tunede knallerter vil dale... Og dermed
har man ikke en 16 årig knægt til at køre 90kmt på en lille scooter der
vejer 70 kg med +8HK

Men til tråden... Ja, vejen er for alle, men man bør rydde op efter sig!..
ligesom med dyr og Hr. jensen der ikke kan finde du af pakke sin trailer
rigtigt, inden han kører på lossepladsen.

Fra : Armand

Dato : 04-08-07 07:32

"Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i en meddelelse

> ... Var der givet tilladelse til 50 kmt vil jeg gætte på at andelen af
> tunede knallerter vil dale...

Jeg synes det er forskrækkeligt hvor mange af mine jævnaldrende der har et
forhold til politiet, der dybest set er på samme plan som da vi kørte
knallerter i midten af 70'erne
Efter et hul på 15 års tid eller mere, hvor knallerter var yt, er de qua
scooterens fremmarch nu atter hot som i 70'erne, og ved at legalisere fart
kunne man få ryddet op i det forhold der prægede min generation, og nu atter
er gældende: At vænne knægte til fra barnsben at politiet er noget man
jagtes af !

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 04-08-07 23:04

> [...]
> ligesom med dyr og Hr. jensen der ikke kan finde du af pakke sin trailer
> rigtigt, inden han kører på lossepladsen.

Tsk... tja
Nogen tror måske det nogensinde vil ske....
At vejen er ryddet når de kommer.
HA.
Jeg tror aldrig den er ryddet når jeg kommer, det er nok forskellen.
Jeg regner ALDRIG med at vejen er farbar forude
Off-road eller ej
Sån er det

dots

Fra : Ths

Dato : 30-07-07 12:11

Uha - tag motorcyklen til stranden. En sikker død!

/Ths

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 12:42

Det er jo det sjove ved statistik - at man altid kan lave en der
underbygger egne konklusioner .... Specielt når man forsøger at fremskive på
uvidenskabelig måde.

I danske farvande var tallene
2004: 14
2005: 9
2006: 16
Kilde: http://www.badesikkerhed.dk/druknede.html

Det er tal der ligger langt fra det du forsøger postulerer...

> Uha - tag motorcyklen til stranden. En sikker død!

Eller ihvertfald ikke ufarligt. Sand kan være noget lumsk noget at køre på:
http://www.tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=1573&PN=2 Et par billeder
i bunden af tråden.
Martin nåede dog ikke helt til havs - han nøjedes med at "pause" i
strandkanten og ambulancen kom før tidevandet ...
Men ellers en fed tur - er ved at skrive lidt til siden.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 16:45

> Det er jo det sjove ved statistik - at man altid kan lave en der
> underbygger egne konklusioner .... Specielt når man forsøger at fremskive
> [...]

Hvad skete der så lige for 1982? 77 Druknede..

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 22:30

> [...]
> ulykkerne det billede, akkurat som enhver pensionist er bange for at gå ud
> om aftnen fordi ALLE pensionister bliver røvet.
Ja det ender også med at børn skal være over 135 for at må gå ud om aftenen
samt at bade ved strandene..
Og man skal have Sikkerhedssele i gummibåden..

/Peter
CBR1100xx - sønnens sidste tur forløbigt... SUK!

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-07 10:10

Peter Wiede wrote:
> [...]
> Og man skal have Sikkerhedssele i gummibåden..
>
> /Peter
> CBR1100xx - sønnens sidste tur forløbigt... SUK!

Jeg har nu valgt at overse den paragraf. Det er ok med politisk flæsk i
agurketiden og signalværdi til de umælende masser, men jeg nægter at tro på
at en betjent klipper mig for at køre med sønnike bagpå. Så jeg sørger for
at være klipfri, så jeg har plads i kørekortet hvis det utænkelige skulle
ske. Det skal da ikke gå ud over knægten at en bande tumper på
Christiansborg har placeret et gummistempel i folketingssalen mens de er på
ferie.

/jim