Spm: Suzuki Bandittelse...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-07-07 17:25

Davs i gruppen.

En af mine venner - Allan - står for at anskaffe sig sin første mc, og han
har seriøst kig på en Suzuki Bandit GSF 650 AK7. Sådan een:
http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm?ProductID=51&PageID=51
Han har så hevet fat i mig for at komme med gode råd og vejledning og for at
agere sparringspartner og sutteklud ved indkøbet, men da jeg ikke har en
skid forstand på Suzuki, vil jeg høre jer ad, om der er ting han skal holde
øje med ved netop den model.
Pro og kontra, ting der kan være knas med, osv. - al input vil være en kæmpe
hjælp.
Ligeledes har jeg ikke en skid erfaring med Enghave Motor, andet end at det
er en rimeligt stor og ditto fornuftig og kendt forhandler - hvilke
erfaringer har I med stedet?
Er det muligt for ham at få en prøvetur, før han evt. smider penge efter
Enghave?
Han er opsat på samtidig at få sig en ny køredragt og en ditto hjelm, plus
støvler, handsker, GPS og sidetasker - se, *der* kan jeg hjælpe ham.
Men viden om Suz'en - der er jeg sgu på Herrens Mark, så al input er mere
end velkomment.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 29-07-07 17:38

Tjek anmeldelserne på: http://www.dmcn.dk/
kik under forhandlere og værksteder.

De får fine anmeldelser, jeg købte en MZ af dem engang tilbage i 1995, og
der
var intet at udsætte på den service, så umiddelbart ser ingen bekrymringer
herfra.

Vh Søren

Fra : MikeDJ

Dato : 29-07-07 22:41

Hej "Aragorn" !!!!!

Jeg kender ikk de nye vandkølede modeller, men har haft nogle stykker af de
gamle
luft/oliekølede.
Bortset fra finishen på stel, maling osv, så har jeg kun positiv til over
for banditterne.

Så go tur

Fra : Mogas

Dato : 30-07-07 20:23

jeg har selv en maskine magen til den han ønsker sig og jeg kan varmt
anbefale den
den er letkørt og kan også flytte sig ganske hurtigt
det er også min første mc og den er jeg meget tilfreds med
så go for it
Mogas

Fra : Sune

Dato : 30-07-07 00:37

> [...]
> holde
> øje med ved netop den model.
> Pro og kontra, ting der kan være knas med, osv. - al input vil være en

Personlig kan jeg kun sige godt om Banditten. Har selv haft en.

> [...]
> erfaringer har I med stedet?
> Er det muligt for ham at få en prøvetur, før han evt. smider penge efter

Som regel er de flinke til at give prøvetur. De har jo nem adgang til
prøvecykler, da det er importøren af Suzuki, der ejer foretningen.

> Han er opsat på samtidig at få sig en ny køredragt og en ditto hjelm, plus
> støvler, handsker, GPS og sidetasker - se, *der* kan jeg hjælpe ham.

Jeg har hørt fra flere, at de har kunnet forhandle sig til en rigtig god
pris på udstyr, når man køber en ny maskine derinde.

MC-hilsen Sune

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-07-07 15:37

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> writes:

> Ligeledes har jeg ikke en skid erfaring med Enghave Motor, andet end at det
> er en rimeligt stor og ditto fornuftig og kendt forhandler - hvilke
> erfaringer har I med stedet?

Gode erfaringer med udstyrs-afdelingen, de er flinke og hjælpsomme.
Dårlige erfaringer med reserverdels-afdelingen og værkstedet, de ved
knap nok om de gider at betjene en, til gengæld er de langsomme og
dyre.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 31-07-07 08:38

Ved ikke om de nye banditter er bedre end de gamle, på affjedringssiden, de
originale fjedre/ dæmper, bliver man ret hurtigt trætte af, går i bund for
et godt ord, og "gynger", ved hård kørsel, så de første 5000 skal ofres
der( hvis nødvendigt), og så igen det med lak og finnisk, lakken skallede af
ret hurtigt på stellet på de gamle.. Samtlige lejer i min gamle var ret
sparsomt smurt fra frbrikken, som bevirkede de blev hurtigt slidt, hvis ikke
lige forhandleren smurte dem, ved service( og ja det skal de ved nogle
service, men ikke alle gør det)!!!

Ellers en rigtig sjov billig cykel, som er rimelig til prisen( man får jo
hvad man betaler for)
johan

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 31-07-07 09:58

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et godt ord, og "gynger", ved hård kørsel, så de første 5000 skal ofres

"Undervognen" på de nye er meget "strammere" end på de gamle.

mvh Jens
Sydals

Fra : Moller

Dato : 31-07-07 12:28

Jens Meldgaard skrev:

> "Undervognen" på de nye er meget "strammere" end på de gamle.

   Snakker vi stadig MC'er ? ;)

--
VH
   Moller

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-07-07 22:23

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> wrote in message
> Davs i gruppen.
-KÅT!-

Jeg takker for alle jeres kommentarer og erfaringer, de har været nyttige og
gode.
Allan har i dag været inde at prøve - og efterfølgende købe - mc'en, han får
den om en 14 dages tid.
Citat: FUCK, hvor kan de 14 dage dog være LAAAAAAANGE! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der nu vil vælte hen i sofaen og læse mere i sin Hjalte Tin og
Nina Rasmussen-bog...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-08-07 00:32

> [...]
> får
> den om en 14 dages tid.
> Citat: FUCK, hvor kan de 14 dage dog være LAAAAAAANGE! ;oD

Ja, føj da.
Ønsk ham tillykke med ny erhvervelsen

mvh Jens
Sydals
der lige vil gøre Christoph Jensens "Trækfugl" færdig inden sengetid,
det kan ikke skrives bedre.

Fra : Allan Hermansen

Dato : 01-08-07 08:38

On 1 Aug., 01:31, "Jens Meldgaard" <dsl333...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> mvh Jens
> Sydals
> der lige vil gøre Christoph Jensens "Trækfugl" færdig inden sengetid,

Hej med jer!

Det er mig, Allan, som Aragorn spurgte for i det oprindelige indlæg.
Jeg vil gerne takke jer alle for jeres svar. De har været guld værd.
Det er min første mc, så derfor er man jo ret usikker og uvidende. Det
er jeg stadig... bare ikke på valg af maskine men på udstyr og tøj.
Men jeg har en rigtig god støtte i Aragorn

Vi ses ude på vejene om (max) 14 dages tid!

Mange hilsener

Allan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-08-07 19:18

"Allan Hermansen" <ladyhawken@gmail.com> wrote in message
-kåt-

[...]

Hej Allan.

Har du fået fiflet med din nye Rukka-jakke og bowserne???
Jeg glæder mig til at slæwe dig med ud på Linien sammen med Nuller, det skal
nok blive hyggeligt.

Hej fra

Aragorn_DK.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs...hæj webboss - pw & user name,
please!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-08-07 10:56

Allan Hermansen <ladyhawken@gmail.com> writes:

> Det er mig, Allan, som Aragorn spurgte for i det oprindelige indlæg.
> Jeg vil gerne takke jer alle for jeres svar. De har været guld værd.

Tillykke med valget - jeg startede også selv på en Bandit 600, som jeg
havde i næsten 4 år. Jeg var glad for den og bortset fra et enkelt hik
i elsystemet havde jeg absolut ingen problemer med den.

Den var kraftig nok til at jeg sådan set aldrig blev træt af den, men
som tiden gik blev jeg klar til at give den lidt mere gas end jeg
turde i starten.

> Det er min første mc, så derfor er man jo ret usikker og uvidende. Det
> er jeg stadig... bare ikke på valg af maskine men på udstyr og tøj.

Jeg købte Shoei-tøj til at starte med. Det var jeg godt tilfreds med
bortset fra inderforet der gik i stykker alt for hurtigt. Derefter tog
jeg et dybt greb i lommen og købte noget Rukka-tøj, som jeg stadig
kører i dag. Det har været alle pengene værd selv om det var farligt
dyrt.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Allan Hermansen

Dato : 07-08-07 08:51

On 6 Aug., 20:18, "Aragorn Elessar" <Vasco1...@passagen.se> wrote:
> [...]
>
> Har du fået fiflet med din nye Rukka-jakke og bowserne???
> Jeg glæder mig til at slæwe dig med ud på Linien sammen med Nuller, det skal

Hey Aragorn

Det er nu ikke en Rukka jakke Kan ikke lige nu huske mærket. Men
det har fundet sin plads i klædeskabet. Og navigationen er bestilt
Så er der en chance for, at jeg rent faktisk også kan finde ud til
Linien *G*

Hilsen

Allan