trailer til Mc
Fra : Thomas Petersen

Dato : 29-07-07 12:43

Er der nogen i gruppen der ved, hvor man kan købe en trailer til mc'en. Det
behøver ikke være en "GoldWing" model, da den kun skal bruges få gange om
året i forbindelse med ferie og ligende.
Thomas
Gsx 1000g
Dr 750

Fra : Studo

Dato : 29-07-07 13:54

Thomas Petersen wrote:

> [...]
> behøver ikke være en "GoldWing" model, da den kun skal bruges få gange om
> året i forbindelse med ferie og ligende.

En hurtig googling. Kendte dog siden på forhånd.

http://www.hdcamp.dk/trailere.htm

Måske du så kan svare på hvordan det forholder sig med omsyn og ombygning
af en mc?

Fra : BigMac

Dato : 30-07-07 07:29

"Studo" <"rekvalm"@googlemail.com skrev i en meddelelse

> En hurtig googling. Kendte dog siden på forhånd.
>
> http://www.hdcamp.dk/trailere.htm
>
> Måske du så kan svare på hvordan det forholder sig med omsyn og ombygning
> af en mc?

traileren skal synet med MCen og må kun bruges på denne MC...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-07-07 08:02

BigMac skrev den 30 jul 2007 i

> traileren skal synet med MCen og må kun bruges på denne MC...

Og hvor købes der krog til modellen?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 08:54

> Og hvor købes der krog til modellen?

Prøv at tage en snak med kok mc - De importerer og sælger mc trailere.

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 30-07-07 11:02

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> BigMac skrev den 30 jul 2007 i

Ja, men den kan vel være synet til flere MCér samtidig??

> Og hvor købes der krog til modellen?

Det kan man bl.a. her:
http://www.f2motorcycles.ltd.uk/trailers.html
http://www.trailmasterinc.com/hitches.html
http://www.ezs-sidecar.com/html/donkey_pack.htm
http://www.dauntlessmotors.com/Trailers/colorado.htm
http://www.watsonian-squire.com/trailer_range.htm

Der er garanteret flere.
Lad os vide hvordan det går.
Jeg skal også i gang med et "trailer projekt"

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 11:15

> Jeg skal også i gang med et "trailer projekt"

Btw kender i http://www.uni-go.com/
(Ja jeg har postet den en del gange igennem årene)

På et one-track køretøj som en mc bør traileren imho blive i samme spor ...

Måske ikke så vigtigt på asfalt, men jeg har tidligere cyklet en del og på
en markvej gør det en stor forskel om en cykeltrailer kan køre i samme spor
som cyklen eller skal hoppe rundt uden for sporene....

/A

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 30-07-07 13:12

> Btw kender i http://www.uni-go.com/
> (Ja jeg har postet den en del gange igennem årene)
>
> På et one-track køretøj som en mc bør traileren imho blive i samme spor

Jeg har talt med en del der køre med tohjulede trailere,
de siger samstemmende, at de ikke, eller kun ganske lidt,
kan mærke de køre med trailer.

> Måske ikke så vigtigt på asfalt,

Det tror jeg du har ret i.

> men jeg har tidligere cyklet en del og på en markvej gør det en stor
> forskel om en cykeltrailer kan køre i samme spor som cyklen eller skal
> hoppe rundt uden for sporene....

Jeg kan godt se, at hvis du cykler i et af sporene, så vil cykel traileren
køre på "midter knolden" og rabatten og det er nok ikke rart =

mvh Jens
Sydals

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-07 11:18

Og så lavede jeg lige en søgning og faldt over
http://www.motogoodies.com/Scripts/Offer_EN_2006.html

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 30-07-07 15:22

"Thomas Petersen" <1xxVibevej2@hus.dk(fjern1xx)> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i gruppen der ved, hvor man kan købe en trailer til mc'en.
> Det behøver ikke være en "GoldWing" model, da den kun skal bruges få gange
> om året i forbindelse med ferie og ligende.

Jeg kan godt se det smarte i en anhænger, men der er bestemt også ulemper.
Jeg var i weekenden på tur, hvor en af de andre havde trailer med.
Her fik jeg for alvor øje på en af ulemperne. Man må kun køre 70 km/t. På
motorvej dog 80.
Han var dog flink til at køre lidt stærkere. Men også kun lidt, for allerede
ved 75 begyndte traileren at svinge faretruende fra side til side.
Det skyldtes sikkert et dårligt træktøj på motorcyklen.
Men man kommer bare ingen vegne når man kun må køre 70 på landevej. Sådan
føles det i hvertfald.
Og ret hurtig får man samlet en kø bagefter sig.
Til en længere tur ville jeg foretrække en sidevogn.
Straffen for at overtræde hastighedsgrænserne er også hårdere ved kørsel med
anhænger.
Hilsen Matthias

Fra : Morten

Dato : 30-07-07 19:54

Ja og i tyskland er det 60 km/t

Morten

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 31-07-07 01:45

> [...]
>
> "Thomas Petersen" <1xxVibevej2@hus.dk(fjern1xx)> skrev i en meddelelse
>

> Jeg kan godt se det smarte i en anhænger, men der er bestemt også ulemper.

Det er der jo ved mange ting.

> [...]
> side.
> Det skyldtes sikkert et dårligt træktøj på motorcyklen.

Eller måske forkert læsset.
Nu må andre selvfølgelig selv om, hvad de vil med en trailer.
Til små ture må tasker og bagagebærer være nok.
Kunne godt lide at vide hvad det er for en trailer og cykel??

> Men man kommer bare ingen vegne når man kun må køre 70 på landevej. Sådan
> føles det i hvertfald.
> Og ret hurtig får man samlet en kø bagefter sig.
> Til en længere tur ville jeg foretrække en sidevogn.

Vores første sidevogns cykel samlede vi i 1986.
I sidste uge kom vi hjem fra sidevognsferie for foreløbig sidste gang.
Nu er årsagen til de mange års sidevogn blevet store, så nu skal vi ikke
bruge
sæde plads mere, og så er der noget med nogle nye afgifter.
Vi har dog lært, at campinglivet kræver meget udstyr.
Derfor skal der en trailer til.
Om vi lister ned gennem Dyskland med lastbil hastighed bliver (for det
meste)
tolereret af das Polizei, eller vi tager Auto toget ved vi ikke endnu.
Den stor forskel på trailer og sidevogn er, at når man kommer frem
stiller man traileren og kan nyde at køre _solo_ udflugter.

mvh Jens
Sydals

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-07 05:09

Jens Meldgaard skrev:

> Vi har dog lært, at campinglivet kræver meget udstyr.

Hvordan var vejret ved Vestkysten?
Hans - der var på Djævleøen i bil
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 31-07-07 09:00

> Hvordan var vejret ved Vestkysten?

Godt, men lidt blæsende.

Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-07 16:45

Jens Meldgaard skrev:

> Godt, men lidt blæsende.

Nå, okay
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-07 06:58

> Til små ture må tasker og bagagebærer være nok.

Det var ellers netop til småture at jeg var meget interesseret i en trailer.
Før vi fik bil var det kun den lille aprilia eller offenlig transport til
indkøbene og så kunne en anhænger være en ganske fin indkøbsvogn. Men med de
danske regler der kun tillader en trailers totalvægt på det halve af
køretøjets egenvægt var apriliaen alligevel for lille til at det gav mening.

Fra : Armand

Dato : 31-07-07 22:21

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Eller måske forkert læsset.

Selv for trailere og campingvogne til biler er der uhyre stor forskel på
risikoen for at gå i faretruende slyng, men en væsentlig detalje der gør en
stor forskel er trækkets længde (á afstand fra kugle til trailer-aksel) - Og
deromkring er mc-trailere uhyggelig forfordelt!

--
Armand.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 31-07-07 08:16

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> føles det i hvertfald.
> Og ret hurtig får man samlet en kø bagefter sig.
> Til en længere tur ville jeg foretrække en sidevogn.

Som jeg skrev i første indlæg er det kun få gange om året jeg skal kører med
trailer.
Dette er i forbindelse med ferie og ligende, som primært foregår her i
landet. Derfor ser jeg ikke den lavere tilladte hastighed som et problem.
Selv med sidevogn kan der være problemer med at få plads til al begagen, til
2 voksne og 1 barn, og da barnet pga. ny lov omkring børn på mc er henvist
til sidevognen mange år i nu, er vi nødsaget til at finde mere begage plads.
Thomas Gsx 1100g eml GT 2000
Dr 750