BMW R1200 ejere
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 13:14

Måske flere modeller.

Tag lige et kig på akkumulatoren, og forvis jer om at plus (+) polskoen
sidder fast. Det gjorde den ikke på min R1200S, og den specielt
BMW-designede bolt kunne ikke spændes, den stod i bund på gevindenden. Der
var ej heller brugt spændeskive, hvilket nu kun ville have hjulpet
marginalt. Både polsko og bolt var tydeligt forbrændt. Den originale
BMW-design cylindriske M6*15, med torx 25 kærv, er vist beregnet til et
BMW-startkabel tilslutning, men gevindstykket er for langt til den anvendte
akkumulator. En _meget_ tyk skive kan løse problemet, alternativt kyl
bolten aht, og erstat med en normal M6*10 bolt og en spændeskive.

Jeg opdagede misæren tilfældigt nu hvor det er mere mørkt om aftenen, lyset
var meget ustabilt i tomgang. Startermotoren har også været "langsom", men
jeg havde opfattet det som værende normalt.

Jeg håber, at jeg er sluppet uden skader på elektronikken, og for f.....
hvor sådan en "makita" motor kan ligge stille i tomgang når blot den har
forbindelse til akkumulatoren

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 28-07-07 19:10

Hej Orla

Når en ny BMW bliver pakket på fabrikken i Berlin, er bla. batteriet ikke
monteret. Det er forhandleren, der i forbindelse med klargøring monterer
batteriet, så noget tyder på, at forhandleren af din BMW har sjusket, da han
monterede det. Hvis du har købt den fra ny, bør du så absolut reklamere til
forhandleren. Har du købt den brugt, er der også den mulighed, at det er den
tidligere ejer, der dels har brugt forkerte skruer, og ikke fået dem spændt
i forbindelse med fx. vinterladning af batteriet,

Mvh
Lars Mikkelsen
R1200GS

meddelelse news:nyv4aie6b69l$.5mio4b92d0y1.dlg@40tude.net...

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 21:12

On Sat, 28 Jul 2007 20:09:58 +0200, Lars Mikkelsen wrote:

> [...]
> tidligere ejer, der dels har brugt forkerte skruer, og ikke fået dem spændt
> i forbindelse med fx. vinterladning af batteriet,

Hæh, ska', BMW nu forsvares i samme stil som Michelin ? "makita" er
spritny, bolten er original BMW, og den er for lang til den valgte
akkumulator, det er en om'mer !

Bolten til stelledningen er helt fin, den er nemlig leveret af
akkumulatorfabrikanten, (typisk galvaniseret M6 sekskanthoved med krydskærv
i midten.)

Reklamere til forhandleren ? Nah, så skrammer han bare et eller andet. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw med forhandlerskrammet bagtøj
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-07-07 21:20

On Sat, 28 Jul 2007 22:11:52 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Reklamere til forhandleren ? Nah, så skrammer han bare et eller andet. :-/

Jeg er helt vild med din tillid til forhandlerne

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 21:38

On Sat, 28 Jul 2007 22:19:52 +0200, Steen Gruby wrote:

> Jeg er helt vild med din tillid til forhandlerne

Den værste af slagsen var ham der skrev et nyt luftfilter på
serviceregningen til min gamle VW LT31. Luftfilterkassen var fjernet af
hensyn til gasanlæget.