Hvorfor sletter man nummerpladen på nettet~
Fra : Bongo

Dato : 27-07-07 21:45

Når man surfer på nettet her og der er det mest almindeliget at folk sletter
deres nummerplade, men hvorfor? Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan
misbruges?

Vh Bongo

Fra : oz9abc

Dato : 27-07-07 21:55

Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan
> misbruges?

Måske er man bange for at nummerpladen skal afsløre adressen med tyveri
tilfølge?

Mvh
Jan

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-07-07 07:50

oz9abc skrev:
> Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan
>
> Måske er man bange for at nummerpladen skal afsløre adressen med tyveri
> tilfølge?

Ved at benytte www.nummerpladeadresser.dk

Nej spøg til side.

Man kan formegentligt godt få udoveret folks adresse hvis man ringer til
politiet med en hvid løgn.

Men igen. Med mit navn har jeg f.eks. ikke nogen hjælp ved at skjule min
nummer plade.

Kan ikke huske den på cyklen. Bilens er VH 20 188 (den kan man
umiddelbart kun få en synsrapport ud af.

mvh Tommy Fer

Fra : Snusken

Dato : 28-07-07 08:20

Kan ikke huske den på cyklen. Bilens er VH 20 188 (den kan man
> umiddelbart kun få en synsrapport ud af.

Nu er nummerplader på afstand blot et simpelt stykke alu plade,
så nogle kunne måske fristes af at lave et sæt kopiplader til
et tilsvarende køretøj ?

mvh erik

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 28-07-07 09:31

> Nu er nummerplader på afstand blot et simpelt stykke alu plade,
> så nogle kunne måske fristes af at lave et sæt kopiplader til
> et tilsvarende køretøj ?
>
> mvh erik

På et tidspunkt havde jeg på privatadressen en bevæbnet politimand rendende,
der med et inkvisitorisk blik sammenlignede mig med et fartkontrolfoto
Politiet havde optaget på Roskildevej. Pointen er, at nummerpladen på
Politiets foto var identisk med Politikens prøvenummerplade, som jeg var den
indregistrerede bruger af! Nu viste fotografiet heldigvis en fedladende mand
på scooter - og ikke mig. Ved at møde mig, kunne politimanden overbevise sig
om, at det ikke var mig der førte scooteren, der kørte for hurtigt, derfor
fotoet. Konklusionen blev, at en eller anden klamphugger havde kopieret
Politikens prøvenummerplade. En plade, vi gentagne gange havde vist i
forbindelse med MC-omtale og tests i Lørdags-tillægget.

John de Summer-Brason
MC-anmelder, Politiken 1998-2004

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 12:41

"Snusken" <snuske@anywhere.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er nummerplader på afstand blot et simpelt stykke alu plade,
> så nogle kunne måske fristes af at lave et sæt kopiplader til

Jamen - Uanset hvad man vil bruge en given nummerplade til: Hvorfor ikke
blot aflure én i trafikken istedet for på nettet ??

For de der ikke føler sin sti helt ren, bl.a. omkring net-pralerier omkring
ilægning af for store motorer og systematiske 100% fartoverskidelser, er det
vel logisk ikke at ville udlevere sit whereabout (for at bruge en aktuel
TdF-frase) til de offentligt ansatte der kunne tænkes at kigge med.
For alle de andre synes jeg blot at det er en selvhøjtidelig handling der er
udført i afmagt over ikke at turde kriminalisere sig selv i højere grad, og
derfor hopper med på vognen som semi-Ghost-rider :-|

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 28-07-07 08:27

> Ved at benytte www.nummerpladeadresser.dk

http://www.dkfritidmotorcykel.dk er nok et bedre valg :-/

Vh Bongo

Fra : Harald Blaatand

Dato : 28-07-07 12:07

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> wrote in message

> [...]
> nummer plade.
>
> Kan ikke huske den på cyklen. Bilens er VH 20 188 (den kan man umiddelbart

Hvad med en nøgle til den gamle Suzuki DR 250 S jeg hentede for et års tid
siden på DTU Lundtofte i Oertikon bygningen ,er det noget du har fundet
efterhånden ?
Smart at du har glemt mc'ens reg nr,på den anden side er det ikke smart at
du "kan huske" bilens nr.plade,"her" ,hvis adressen kan findes via den, der
er jo ingen grund til at reklamere for meget med adresser og tilhørende
køretøjer,det er jo ikke alle brugere på cyberspace der er ærlige !

Godt at du har din(e) katte til at passe på værdierne
Mvh

Steen

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-07-07 16:10

Harald Blaatand skrev:
> [...]
> køretøjer,det er jo ikke alle brugere på cyberspace der er ærlige !
>
> Godt at du har din(e) katte til at passe på værdierne

Hej Steen

Nej jeg har ikke fundet den nøgle, har formegentligt aldrig haft den.

Tjae, som sagt min adresse er ikke hemmelig. Det er mit navn heller
ikke. Da man via mit navn nemt kan finde min adresse, har jeg ingen
grund til at skjule mine nummerplader.

mvh Tommy Fer

Fra : JS

Dato : 28-07-07 16:44

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da man via mit navn nemt kan finde min adresse, har jeg ingen grund til at

hej ng
eller få styret nysgerrigheden på nummerplader her : http://nrpl.dk/
js

Fra : Harald Blaatand

Dato : 29-07-07 12:57

"klip....>>

> [...]
> Da man via mit navn nemt kan finde min adresse, har jeg ingen grund til at

Godt,måske er det bare mig der er "paranoid",met det følger vel med når man
får stjålet sin HD når den endelig er blevet pæn,køreklar og indreg med en
tilhørende meget "tung "typegodkendelse....
Ok,tak for svaret,måske kunne du spørge ham du købte den af,der fulgte trods
at papirer med til papkasserne med de våde stumper ;-.))

Mvh
¨
Steen