anden mortor på suzuki gsx750f
Fra : Tommy

Dato : 26-07-07 19:32

Hej Folkens

Har fået den tosset ide , montere en støre motor på min gsx75of fra 95.
Ville lige høre om der var nogle der havde nogle erfaringer.

Og spar mig for alt det LORT med hvad der er lovligt osv.

hilsen

Tommy

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 26-07-07 21:42

"Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ville lige høre om der var nogle der havde nogle erfaringer.
>
> Og spar mig for alt det LORT med hvad der er lovligt osv.

hej tommy

gsxr1100 motor, har set den være i med lidt besvær og sådn!!
og den ku godt flytte sig, du skal nok evt overveje nogen forstærkninger til
stellet.
mvh
niels

Fra : Armand

Dato : 26-07-07 22:28

> [...]
> Ville lige høre om der var nogle der havde nogle erfaringer.
>
> Og spar mig for alt det LORT med hvad der er lovligt osv.

"osv"?
Gælder det også påmindelse om at det er spildt investering du ikke får en
øre tilbage af ved senere salg, måske snarere tværtimod :-/
Et byttehandel med en større motorcykel kan måske ikke gøres til samme pris
her og nu; men den større originale bevarer den mer-værdi du ofrer på
handelen.
Ups! Nu kom jeg til at sige det alligevel

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-07-07 22:35

On Thu, 26 Jul 2007 23:27:37 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Ups! Nu kom jeg til at sige det alligevel

Jeg har opgivet at svare på ovenstående indlæg idet et evt. svar fra
min side på forhånd er dømt som værende munddiaré.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Tommy

Dato : 27-07-07 07:56

Hej Folkens

Jeg ved godt at det nok bedre kunne betale sig at købe en anden mc. Men det
ville ikke være lige så sjovt.

Er der nogen der ved om en Bandit 1200 passer i (syntes jeg har set det et
sted på nettet.)

hilsen

Tommy

Fra : Robert Andersen

Dato : 27-07-07 09:42

> [...]
> det ville ikke være lige så sjovt.
>
> Er der nogen der ved om en Bandit 1200 passer i (syntes jeg har set det et

Sjovt ?? hvad sjovet er der i at køre på en maskine hvor stel, affejdring og
bremser slet ikke matcher motoren ? Det eneste jeg kan se du vil have er
imponator effekt på tankstationen og ved lyskrydset ??

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 10:53

> [...]
> det ville ikke være lige så sjovt.
>
> Er der nogen der ved om en Bandit 1200 passer i (syntes jeg har set det et

Hej Tommy
Jeg vil mene at en B12 motor fitter lige i. Der vil nok ikke være meget
plads til ventiljustering bagefter.
Ydermere vil jeg mene at det er fuldt lovligt at lægge en B 12 motor i, da
den oficielt kun har 98hk.
Ellers er det muligt at købe 900ccm bigbore kit til. Og så er den rigtig
sjov, har selv kørt med det på en B6 og det var kanon sjov, selv om det ikke
var fornuftigt, lovligt, sikker eller hvad nu argumenterne for at lade være
er.

Med en 11 eller 1200 motor skal du bruge både boks udstødning og karb. for
at det passer.

Mvh Ove Eks Bandit 600+ nu bare 600 øv øv

Fra : Tommy

Dato : 27-07-07 12:41

Hej ove

Tak for svaret , det lyder fedt med et 900ccm bigbore kit , ved du hvor jeg
kan købe et ? Det lyder som den løsning som jeg går efter , hvis "tøsen"
ikke skal skiftes ud

VH
Tommy

Fra : Moller

Dato : 27-07-07 13:03

Tommy skrev:
> [...]
> ville ikke være lige så sjovt.
>
> Er der nogen der ved om en Bandit 1200 passer i (syntes jeg har set det et

   Bandit 1200, GSX-r 750, og GSX-r 1100 har samme monteringsskruer og
beslag i bunden osv... de alle 3 deler topstykke som sådan, med med
forskellige knaster + ventiler.

   Og ja, de kan være i den, lige som du også kan smide en Busa motor i...
det er kun et spørgsmpål om vilje, brug af vinkelsliver, svejsværk, og
god gammeldags metalarbejde til nye beslag.

   Men det er ikke arbejdet værd da du jo stadig har følgende muligheder :

   Anden potte, modificeret luftfilterkasse, fladspjælds kaburatore,
portning af topstykket + støre ventiler, andre knaster, opboring,
højkompresions stempler, med plas til støre ventiler, og skrappere knast
osv...

   Smider du en anden motor i skal du aligevel ud og skaffe anden
udstødning, kaburatore, luftkasse mods, osv... og med en B12 motor ender
du aligevel med at bygge Gixxer knaster, top osv. over senere.

--
VH
   Moller

Fra : Armand

Dato : 27-07-07 16:00

"Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at det nok bedre kunne betale sig at købe en anden mc. Men
> det ville ikke være lige så sjovt.

Næh - Ikke de første par uger, ihvertfald :-/

--
Armand.