Så kom der Vance & Hines potter på Intrude~
Fra : HKN

Dato : 25-07-07 10:35

Hold da helt op en lækker lyd!!

Jeg ved godt at det ikke er alle, som bryder sig om larmen - men det
er altså en fed fornemmelse at lukke op for brølet! Og oveni kom der
en del mere moment - nu kan jeg køre 50-60 i 5. uden at den "hopper"
når jeg lukker op - fedt

Så er spørgsmålet om jeg også skal re-jette den - er der nogen herinde
med erfaringer på det område?

Mvh
Henrik
VS 800 '99

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-07-07 11:50

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message
[...]

Jeg aner ikke hvad type karb. der er på en Intruder,men det er altid en god
ide at omdyse/re-jette når man ændrer på indsugning og udstødning,det giver
flere heste og motoren går bedre .
Også en god ide at montere et ordenligt luftfilter i retning a K&N.

Mvh

Steen
HD 1340 77'/HD 1440 00'

Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 25-07-07 18:51

Hej
Maskinen fortæller dig selv lidt om karbureringen. Er den begyndt at skyde i
udstødningen når du lukker for gashåndtaget - så nærmer vi os en mager
gasblanding. Gør den det også, når den er kørt helt varm - så er blandingen
klart for mager og du må prøve med en større dyse.
Ellers er tricket et køre den godt varm - gi´den nogen tæsk - og så direkte
ind på en rasteplads og slukke motoren med det samme. Så skulle tændrørets
udseende gerne fortælle dig hvordan motoren har det med den mere åbne
udstødning. Haynes har altid en lille lærerig billedserie om tændrør i deres
manualer.

Der er ikke nogen entydig regel med "den og den udstøning kræver dyse
nr.xxx" det er forskelligt fra maskine til maskine - Så det kan der gå meget
tid med !!!

mvh
Anders
SR500

Fra : Robert

Dato : 26-07-07 00:10

Jeg kører også med V&H godt nok på en Harley med en Evo motor på, men jeg
har prøvet at skifte dyser til den store guld medalje, og den siger nogle
meget dybel lyde når jeg tager gassen, og det har dysningen ikke ændret på.
Men nogle gange kan den godt finde på at skyde lidt ud af kaburatorfilteret.

/Robert

Fra : Harald Blaatand

Dato : 27-07-07 01:04

"Robert" <test@test.dk> wrote in message
> [...]
> meget dybel lyde når jeg tager gassen, og det har dysningen ikke ændret
> på. Men nogle gange kan den godt finde på at skyde lidt ud af

Kontakt evt.et værksted der ved noget om den slags i stedet for at spilde
tiden selv.
Jeg elsker at skrue selv,men eksperter er gode at besøge nogen gange.

Jeg fik lavet service min twincam i Japan på et HD værksted af en amerikaner
der var uddannet HD mekaniker i Millwaukee,han fjernede dæmperen i de
originale udstødninger,monterede K&N luftfilter og nye nåle og dysser i
original karburatoren,det virkede selvfølgelig perfekt første gang .

Steen

Fra : Rob

Dato : 27-07-07 06:07

Ja nogle gange skal man nok erkende sine begrænsninger..og ty til folk der
ved noget om det.

/Robert

">

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 21:53

"Rob" <test@test.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Der skal gøres noget hvis potterne skal virke optimalt, den bedste løsning
jeg har, er mont et jetkit.
Det virker næsten altid 110% og kan købes hos næsten alle Danske Mc
forhandler.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc