SV650s på DBA, er det FOR billigt (ikke ? ~
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 24-07-07 08:30

En af mine kammerater har kig på:
<http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50588228&link=%2Fasp>
resume: 1999, 33kkm, Leovince SBK potte, tilsyneladende pæn, nysynet pris
49.999 kr...
Synes umiddelbart det lyder 5-10.000 for billigt, min mistanke kunne gå på
at larmepotte -> kørt som død og hel.... -> meget slidt. Det kan
selvfølgelig også være, at sælger bare vil af med den i en fart... hvad ved
jeg...
Hvis min kammerat beslutter sig for at kigge på den (verdens mest
ubeslutsomme man hvad angår mc-køb), bliver jeg nok inviteret med
som "meningsdanner", er der noget specielt (ude over det normale slid) man
kan/skal være opmærksom, for at afsløre om den evt har fået tæsk..?

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Bisse

Dato : 24-07-07 10:00

Ja... 50k virker lige billigt nok.
I skal checke alt hvis i skal ud og se på den.
Evt. tag en tur på den for din kammerat og
check motorens evne til at motorbremse og
køre ved lav hastighed. (ved lav hastighed
skal den helst ikke "hoppe" for meget, men
levere et jævnt træk)

Check også hvordan den starter når den er kold,
altså kontroller at den ikke er pre-varmet inden
i kommer for at se på den.

Check stelnr.

Brug DIN sunde fornuft... Man kan godt blive "forelsket"
som køber. Derfor er det vigtigt at du er
ærlig over for din ven. Især hvis du ikke synes han skal
købe den.

Bisse

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 24-07-07 10:57

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986

Den har små revner i forkåben omk. blinklys, hvis den har været nede at
ligge. Hvis den bliver fyret af i 1/2 gear, springer den ud, hvis den er
slidt. Ellers er der ikke rigtigt noget, syntes jeg, der kan være galt.
Lidt, men det koster ikke alverden at lave.

Men nogen gange går de altså til 50. Det er en fin pris for en god mc. Det
kunne jo være han bare vil af med den.

Mvh
Mads K

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-07-07 19:44

Thomas Gulholm wrote:
> [...]
> som "meningsdanner", er der noget specielt (ude over det normale
> slid) man kan/skal være opmærksom, for at afsløre om den evt har fået

Tjah 7-8 år gammel, 33k km.. 30k er jo ikke meget at falde over så længe,
ikke efter min mening.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 24-07-07 20:31

On 24 Jul., 09:30, Thomas Gulholm <t.gulh...@vip.cybercity.dENMARk>
wrote:
> [...]
> at larmepotte -> kørt som død og hel.... -> meget slidt. Det kan
> selvfølgelig også være, at sælger bare vil af med den i en fart.... hvad ved

Hvis larmepotte er tegn på misbrug, så er nok 80% af de MC'er jeg ser
tulle rundt på vejene kørt som død og helvede :)

Snak med sælgeren og bedøm hans viden om MC og generelle attitude.
--

// brian

Fra : Ole Hansen

Dato : 25-07-07 07:19

Thomas Gulholm wrote:
> [...]
> resume: 1999, 33kkm, Leovince SBK potte, tilsyneladende pæn, nysynet pris

Der er temmelig mange SV'ere til salg, og selvom den her måske er i den
billige ende, så forlanger sælger en absolut realistisk pris..

--
Ole Hansen

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 29-07-07 08:19

Thomas Gulholm wrote:

> [...]
> som "meningsdanner", er der noget specielt (ude over det normale slid) man
> kan/skal være opmærksom, for at afsløre om den evt har fået tæsk..?

Tak for svarene... den blev dog solgt til anden side, inden vi fik kigget på
den.