Nyt spejl monteret skråt oven på originalt~
Fra : GRISEN

Dato : 23-07-07 23:56

Hej,

Prillerens spejl sad fast og knækkede under løsrivelseskampen....

Jeg fandt en nem og billig løsning hos THansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1114127750&n=1226675558&pn=1226674140
Det nye lag monteres med 3 skumstrimler med dobbeltklæbende tape.

Nu har jeg så testet lidt, og løsningen ville blive langt bedre, hvis jeg kan sætte en kile ind mellem det originale spejlglas og det nye lag.
Så ville jeg kunne se mine albuer i stedet for mine håndled.
Det nye lag skal sidde tæt i toppen, men hæves 15 mm i bunden.

Det mest nærliggende er nok at klippe de 3 skumstrimler ud, så jeg kan sætte 1 i toppen og 11 i bunden.
Jeg er bare ikke sikker på at 11 skumpuder oven i hinanden vil være særligt holdbart.
Der vil også mangle noget støtte i midten.

Andre gode ideer?

*
Jan

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-07-07 06:31

> Andre gode ideer?
>

> *
> Jan

Sanitetssilicone. Det holder i alt slags vejr.

Kim

Fra : GRISEN

Dato : 24-07-07 19:02

On 24 Jul., 07:30, "Kim Olsen" <kim.ol...@sport.dk> wrote:

> Sanitetssilicone. Det holder i alt slags vejr.

Det lyder som en god ide, så det har jeg nu prøvet.

Jeg læste et sted, at silicone hærder med 1 mm pr. døgn.
Det er jo ikke meget når jeg nu har lavet et lag på 15 mm.
Er der nogen måde at fremme hærdningsprocessen?
Jeg har brugt Droppen Sanitets-silicone fra Harald-Nyborg.
Der står ikke noget specifikt på patronen.

*
Jan

Fra : Carl Dragert

Dato : 24-07-07 21:49

On 24 Jul., 20:02, GRISEN <eger...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg har brugt Droppen Sanitets-silicone fra Harald-Nyborg.
> Der står ikke noget specifikt på patronen.

Hvad koster et nyt (evt. uorg.) spejl?

Fra : GRISEN

Dato : 25-07-07 07:43

On 24 Jul., 22:49, Carl Dragert <carl.drag...@gmail.com> wrote:

> Hvad koster et nyt (evt. uorg.) spejl?

Et nyt originalt spejl løser ikke problemet.
Jeg har ikke kunnet finde nogle acceptable uoriginale spejle.

*
Jan

Fra : Martin Poll

Dato : 26-07-07 18:25

"GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvad koster et nyt (evt. uorg.) spejl?

Et nyt originalt spejl løser ikke problemet.
Jeg har ikke kunnet finde nogle acceptable uoriginale spejle.

Hej
Hvorfor kan du ikke erstatte dit sidespejl med et nyt eller andet brugt.
jeg har et liggende til en Mille 01 du godt kan få billigt. Hvis det passer
til din Priller.

MVH
Martin Poll
SL1000

Fra : GRISEN

Dato : 26-07-07 18:54

On 26 Jul., 19:24, "Martin Poll" <mp...@FJERNadslhome.dk> wrote:

> Hvorfor kan du ikke erstatte dit sidespejl med et nyt eller andet brugt.
> jeg har et liggende til en Mille 01 du godt kan få billigt. Hvis det passer
> til din Priller.

Jeg tror ikke et spejl fra en 01'er passer.
Der er blinklys monteret i spejlet på en 04'er.
Ellers tak...

Jeg har aldrig kunnet se noget i spejlene uden at lægge hagen mod
tanken.
Jeg troede ikke spejlene kunne vippes op og ned, for de sad meget
fast.
Hele balladen startede med at jeg i en anden tråd blev gjort opmærksom
på, at spejlene KAN vippes.
Jeg prøvede så lidt mere, og fik derfor knækket et spejl.

Jeg har nu fået løsnet spejlene, og de vipper fint op og ned - men
ikke nok.
Jeg vil selvfølgelig have udskiftet glasset i det ødelagte spejl.
Jeg vil også finde en løsning på at jeg ikke kan se andet end mine
håndled.
Hvis jeg kunne se mine albuer som på mange andre mc'er, så kunne jeg
bare rykke dem lidt.
Hvis jeg flytter mine håndled, så kan jeg se jorden eller mine
knæ... ikke særlig brugbart.

Derfor hjælper det ikke at monterer er andet Aprilia spejl.
Jeg har bestilt nogle forlængere til spejlene (sikkert voldsomt
grimt), men jeg tvivler på at de ændrer på vinklen.

mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 22:21

> [...]

>Jeg har bestilt nogle forlængere til spejlene (sikkert voldsomt
>grimt), men jeg tvivler på at de ændrer på vinklen.

Måske lidt langt ude - du har vel ikke byttet rundt på spejlene.
Kom engang til at bytte om på højre og venstre på en SZR660,
og det gav cirka det resultat du nævner.
Nu kender jeg ikke modellen, men det kunne være en mulighed ???

Allan

Fra : GRISEN

Dato : 26-07-07 22:45

On 26 Jul., 23:20, "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote:

> Måske lidt langt ude - du har vel ikke byttet rundt på spejlene.

Nej

*
Jan