fladt batteri
Fra : duff

Dato : 23-07-07 20:20

Mojne

Ja det sku jo ske, lod den stå med parkeringslys og nu er der ingen
strøm på batteriet.
Hvad så?
Skal batteriet lades op? kan man løbe den igang? startkabler og lidt
hjælp fra nabo bilen?
Det er en suzuki gs500e

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 21:29

"duff" <nope@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på batteriet.
> Skal batteriet lades op? kan man løbe den igang? startkabler og lidt hjælp

Den mest effektive opladning du kan foretage er at køre en god lang tur med
motorcyklen efter opstart!
Hvis der ikke er så meget strøm på (selv efter at den hár stået slukket et
stykke tid?) at olie/frigears -lamperne kan lyse, er sandsynligheden for at
kunne løbe den igang minimal, og et startkabel fra naboen/familien er den
fornuftige handling!
Er der det mindste lys i lamperne ville jeg dog forsøge at løbe den igang;
men dét fordrer egentlig at man søger hjælp ved naboen/familién som
skubbe-medhjælper, hvorfor startkabel-løsningen ligger lige for som
alternativ

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-07 21:32

On Mon, 23 Jul 2007 22:28:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>men dét fordrer egentlig at man søger hjælp ved naboen/familién som
>skubbe-medhjælper, hvorfor startkabel-løsningen ligger lige for som

Jeg vil tillade mig at tilføje, at et batteri der har været tappet i
bund næppe kommer til live igen i en brugbar stand.
Så indstil dig på at skifte batteriet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : HC

Dato : 24-07-07 11:10

Armand wrote:

> [...]
> kunne løbe den igang minimal, og et startkabel fra naboen/familien er den

Kan/bør man iøvrigt løbe en motorcykel med indsprøjtning igang, og gør
det nogen forskel om der er katalysator på den?

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Bongo

Dato : 24-07-07 12:19

> Kan/bør man iøvrigt løbe en motorcykel med indsprøjtning igang, og gør det
> nogen forskel om der er katalysator på den?

Jeg har ihærdigt forsøgt at løbe min TDM900 (indsprøjtning) igang. Det
lykkedes ikke! Men jeg har ved flere lejligheder løbet en GS500 igang med
held.

vh bongo

Fra : duff

Dato : 24-07-07 16:51

Takker for svarene.. det endte efter lidt forsøg emd en genopladning af
batteriet på den kedelige måde.
Når det holder op med at regne finder jeg ud af om det er et nyt batteri
der skal til-...