| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vindskærm på Suzuki DL 650 Fra : Morten Pedersen | 
  Dato :  21-07-07 13:20 |  
  |   
            Hej,
 Jeg har en DL 650, som jeg nu har kørt et par tusinde km på.
 Det er min første MC og jeg har derfor meget begrænset erfaring i hvordan 
 turbolens og vindtryk i det hele taget opleves på andre maskiner - jeg har 
 kun 2 forskellige skole-cykler at sammenligne med - begge helt uden kåbe.
 Jeg har kunnet læse mig til i diverse tests at noget af det Suzukien får 
 allermest hug for er en nærmest "frygtelig" vindstøj og turbolens.
 De fleste steder anbefales det at skifte den originale vindskærm ud med en 
 GIVI vindskærm, som skulle løse problemet.
 Min problem i forbindelse med manglende erfaring fra andre maskiner er bare 
 at jeg ikke ved hvor godt jeg kan forvente det bliver, hvis jeg investerer i 
 en sådan?
 
 Jeg kan sagtens mærke at der er meget vind og at det rykker i hjelmen. Jeg 
 har prøvet at læne mig frem hen over tanken, selvom det ikke er den 
 naturlige kørestilling og så forsvinder både vindstøjen og turbolensen 
 faktisk næsten fuldstændig - og bliver til gengæld erstattet af en rare lyd 
 af motorens summen, som man faktisk slet ikke kan høre i normal 
 kørestilling. Men kan jeg forvente at en udskiftning af vindskærmen vil give 
 en lige så behagelig stilhed og fravær af turbolens?
 
 Jeg håber nogen kan svare.
 
 mvh
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (21-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  21-07-07 14:36 |  
  |   
            Hej Morten
 
 Jeg har prøvet en givi, den pillede jeg af igen.
 Den virkede kun når den var sat helt op, men så var mit synsfelt
 lige i overkanten af skærmen. Og den fjernede heller ikke vinden
 helt, så jeg prøvede med at bore og skære i den, nu er den væk
 Nu har jeg en MRA varioscreen på, og den bliver der.
 Den fjerner ikke vinden helt, men der er ikke noget turbolens nu.
 Hvis du bor på fyn er du velkommen til at prøve min, for at se
 om det dur for dig.
 
 Mvh Kim
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Pedersen (21-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Pedersen | 
  Dato :  21-07-07 15:40 |  
  |  
 
            Hej Kim,
 tak for budet - men jeg bor i Skanderborg   
Hvad koster sådan en skærm og hvor kan den købes?
 Du siger du næsten ikke kunne se over skærmen - jeg kan regne ud det vil 
 sige at det ikke bare er noget med udformningen der gør tricket, men også at 
 den må være væsentligt større - hvordan får det maskinen til at se ud? Er jo 
 trods alt ikke interesseret i at det kommer til at ligne en gammel 
 amerikansk politimotorcykel   
mvh
 Morten
 "Kim" <sletksh@postzone.dk> wrote in message 
 news:6j24a3d782l8n06ba2uinn9pk942008mqg@4ax.com...
 > Hej Morten
 >
 > Jeg har prøvet en givi, den pillede jeg af igen.
 > Den virkede kun når den var sat helt op, men så var mit synsfelt
 > lige i overkanten af skærmen. Og den fjernede heller ikke vinden
 > helt, så jeg prøvede med at bore og skære i den, nu er den væk
 > Nu har jeg en MRA varioscreen på, og den bliver der.
 > Den fjerner ikke vinden helt, men der er ikke noget turbolens nu.
 > Hvis du bor på fyn er du velkommen til at prøve min, for at se
 > om det dur for dig.
 >
 > Mvh Kim
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kim (21-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  21-07-07 16:59 |  
  |  
 
            On Sat, 21 Jul 2007 16:39:50 +0200, "Morten Pedersen"
 <morten@stargates.dk> wrote:
 >Hej Kim,
 >
 >tak for budet - men jeg bor i Skanderborg   
Nåårh, det er da lige i nabolaget på en v-strom   
>Hvad koster sådan en skærm og hvor kan den købes?
 Jeg gav ca. en 1000 lap, og bestilte den hos tgmotor i middelfart, men
 jeg tror at alle forhandlere kan få den hjem
 >Du siger du næsten ikke kunne se over skærmen - jeg kan regne ud det vil 
 >sige at det ikke bare er noget med udformningen der gør tricket, men også at 
 >den må være væsentligt større - hvordan får det maskinen til at se ud? Er jo 
 >trods alt ikke interesseret i at det kommer til at ligne en gammel 
 >amerikansk politimotorcykel   
Den er både højere og bredere.
 Her er en rigtig god side med lidt af hvert om v-strom, og der
 er også en del billeder med "windshiels"
 http://11109.rapidforum.com/
Mvh Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           pnyb (21-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : pnyb | 
  Dato :  21-07-07 19:41 |  
  |   
            
Du kan også vælge en billigere løsning, nemlig at vippe den originale
 vindskærm. Standard monteringen er skrækkelig - man føler det som om
 man bliver tævet med en gummihammer på hjelmen pga turbolenser.
 Se  http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6696
Der kan du se hvordan jeg har vippet min vindskærm.
 Som forsøg kan du prøve at trille en tur helt uden vindskærm.
 Mvh: Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob (22-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob | 
  Dato :  22-07-07 17:49 |  
  |  
 
            Hej V-Strom'ere...
 Efter en del eksperimenteren med den originale vindskærm, er jeg endt
 op med et MadStad bracket,
 http://www.madstad.com/servlet/Detail?no=11
og en Givi vindskærm, hvilket virker fint for mig, med min højde på
 180 cm.
 Givi vindskærmen er dog lidt stor i det, og MadStad beslaget ser lidt
 pudsigt ud, så de to ting til sammen gør efter min mening ikke
 ligefrem mc'en kønere   
Den sidste smule turbolens der af og til optræder ved visse
 vindretninger, det er langt fra altid og det er grænsende til en
 ubetydelig smule, mistænker jeg spejlene for, så en dag ta'r jeg en
 lille tur uden spejle, og hvis min mistanke holder stik, bliver de
 måske skiftet til nogle andre, ved endnu ikke hvilke.
 Mange faktorer påvirker turbolensen, så du kan godt risikere at måtte
 eksperimentere en smule, før du finder en løsning, der bare passer
 dig.
 Det kunne i øvrigt være hyggeligt med et V-Strom træf, men da jeg bor
 på Bornholm, må jeg desværre nok springe over.
 Pt. er der så vidt jeg ved ikke andre V-Strom's herovre.
 Mvh
 Jacob
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Pedersen (22-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Pedersen | 
  Dato :  22-07-07 21:08 |  
  |  
 
            Hej,
 ja, det kunne være cool at mødes   
Jeg har nu prøvet at sætte den originale vindskærm i øverste position - selv 
 det synes jeg hjælper den del i forhold til nederste position - men der er 
 dog stadig turbolens. Jeg har kigget på en del billeder og jeg må sige at nu 
 da problemet er lidt mindre, vinder udseende over komfort i første omgang.
 En helt anden ting. Jeg har noget at køre to lange ture, med vidt 
 forskelligt brændstofforbrug. Det ene ligger højere og det andet lavere end 
 jeg havde regnet med. Hvordan er erfaringerne med det?
 Tur 1 250 km - Skanderborg-Aalborg med 130-140 km/t på motorvej   ca 14,5 
 km/l
 Tur 2 350 km - Skanderborg-Thisted på landeveje med 80-110 km/t   ca 24,5 
 km/l (!)
 mvh
 Morten
 "Jacob" <jacob.mogensen@gmail.com> wrote in message 
 news:1185122940.827591.325600@57g2000hsv.googlegroups.com...
 Hej V-Strom'ere...
 Efter en del eksperimenteren med den originale vindskærm, er jeg endt
 op med et MadStad bracket,
 http://www.madstad.com/servlet/Detail?no=11
og en Givi vindskærm, hvilket virker fint for mig, med min højde på
 180 cm.
 Givi vindskærmen er dog lidt stor i det, og MadStad beslaget ser lidt
 pudsigt ud, så de to ting til sammen gør efter min mening ikke
 ligefrem mc'en kønere   
Den sidste smule turbolens der af og til optræder ved visse
 vindretninger, det er langt fra altid og det er grænsende til en
 ubetydelig smule, mistænker jeg spejlene for, så en dag ta'r jeg en
 lille tur uden spejle, og hvis min mistanke holder stik, bliver de
 måske skiftet til nogle andre, ved endnu ikke hvilke.
 Mange faktorer påvirker turbolensen, så du kan godt risikere at måtte
 eksperimentere en smule, før du finder en løsning, der bare passer
 dig.
 Det kunne i øvrigt være hyggeligt med et V-Strom træf, men da jeg bor
 på Bornholm, må jeg desværre nok springe over.
 Pt. er der så vidt jeg ved ikke andre V-Strom's herovre.
 Mvh
 Jacob
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Pein (24-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Pein | 
  Dato :  24-07-07 18:16 |  
  |   
            "Morten Pedersen" skrev ...
 > Hej,
 > Jeg har en DL 650, som jeg nu har kørt et par tusinde km på.
 
 snip
 >
 > Jeg kan sagtens mærke at der er meget vind og at det rykker i hjelmen. Jeg 
 > har prøvet at læne mig frem hen over tanken, selvom det ikke er den 
 > naturlige kørestilling og så forsvinder både vindstøjen og turbolensen 
 > faktisk næsten fuldstændig - og bliver til gengæld erstattet af en rare 
 > lyd af motorens summen, som man faktisk slet ikke kan høre i normal 
 > kørestilling. Men kan jeg forvente at en udskiftning af vindskærmen vil 
 > give en lige så behagelig stilhed og fravær af turbolens?
 >
 Det kommer også an på hvor høj du er.
 Men du skal være opmærksom på, at det det gælder om, er at slippe for at 
 sidde i turbulens.
 
 At sidde helt i læ, som når du kryber helt ned på tanken, er efter min 
 mening ikke den rigtige vej at gå. Det vil kræve en stor vindskærm. Men det 
 er bedre at få fartvinden rent ind på hele hovedet, end at sidde i 
 turbulens. Så som de andre svarer, så prøv at finde en løsning hvor du 
 slipper for turbulensen. Gå ikke efter at komme til at sidde helt i læ bag 
 en kæmpe skærm, det vil være synd. Men fint på de helt store touringprægede 
 maskiner.
 
 Jeg har for en del år siden haft 2 maskiner hvor jeg monterede en Pichler 
 fuldkåbe, og i begge tilfælde hjalp det betydeligt at snitte ca. 2 cm. af 
 kåbeglasset. Jeg er 184 cm.
 
 Vedr. Benzinforbrug:
 Motorcykler har generelt en væsentligt højere vindmodstandskoefficient end 
 biler, så motorcyklers benzinforbrug er generelt mere afhængige af farten 
 end bilers brændstofforbrug.
 Din er en lidt høj model, bredt styr > stor vindmodstand. Kombineret med en 
 motor i middelklassen er der lagt op til, at benzinforbruget vil stige 
 drastisk ved høj fart (motorvejskørsel), hvorimod lettere frisk kørsel på 
 små veje, og kvikke accelerationer fra kryds, betyder forholdsvist mindre, 
 fordi motorcyklen er let og har nemt ved at accelerere.
 Jeg kan genkende din beskrivelse vedr. benzinforbrug, efter 157.000 km. på 
 en TransAlp. Den gik kortest på literen ned gennem Tyskland, og længst på 
 literen når vi først var nået frem til Alperne.
 
 Mange accelerationer og stop sluger benzin for en bil. Ikke så meget for 
 motorcykler. Som til gengæld lader sig påvirke mere af vindmodstand (fart), 
 afhængigt af hvilken type mc det er.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Niels Pein
 Tidl. Honda CX650E, Yamaha XJ900 og Honda XL600V. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob (24-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob | 
  Dato :  24-07-07 19:44 |  
  |  
 
            Hej igen...
 Har kun kørt ca. 1800 Km på min V-Strom, og der har den ligget på 23 -
 24 Km/L, men jeg har kørt pænt, da den skulle køres til.
 Med pænt mener jeg et minimum af "sejtræk" i højt gear og et minimum
 af bundgas under acceleration, men de fleste Km med 4000 - 6000 omdr.
 Fruen har siddet bag på fra tid til anden, men det har ikke indvirket
 mærkbart på benzinøkonomien...
 Der er i øvrigt _mange_ meninger om hvordan sådan en mc motor skal
 køres til   
Som tidligere nævnt, er jeg stort set tilfreds med den læ jeg får bag
 min Givi vindskærm og mit MadStad beslag, men udseendet gør, at jeg
 fra tid til anden overvejer, om den originale vindskærm skal på igen i
 nederste position. Der får jeg vinden lige i hovedet, hvilket ikke
 synes at give den store turbolens, men en del vindstøj. Nåh.. men det
 er jo heller ikke en bil   
Fortsat god jagt på et godt opsæt Morten, og lad os høre hvad der
 virker for dig, når du finder en løsning du er tilfreds med.
 Mvh
 Jacob
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Schultz (24-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Schultz | 
  Dato :  24-07-07 20:44 |  
  |  
 
            On Tue, 24 Jul 2007 11:44:04 -0700, Jacob <jacob.mogensen@gmail.com>
 wrote:
 >Hej igen...
 >
 >Har kun kørt ca. 1800 Km på min V-Strom, og der har den ligget på 23 -
 >24 Km/L, men jeg har kørt pænt, da den skulle køres til.
 650'eren er pænt økonomisk.
 Jeg nåede at køre godt 15 kkm med MRA Variotouring skærm.
 Den kom ' aldrig' under 17-18 km/l typisk omkring 20. Med 22 som det
 bedste
 Har hørt om et par stykker det har køft +25 på bessefar touring.
 Min DL1000 som jeg flyttede MRA skærmen over på har nu kørt + 18 kkm
 og den kører typisk 16-18 km/l.
 Jeg kører alm. frisk, dvs. ikke bleg for fuldgas acc. når situationen
 kræver det og typisk cruise hastighed er 100-120 på landevej og
 140-150 på motorvej. Set i det 'lys' synes jeg at økonomien er flot.
 Konklusion for både den lille og store V-Strom er at de er rimelige
 økonomiske selv med stor vindskærm og i mit tilfælde høj og tung fører
  
mvh Ole
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            A & L (24-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : A & L | 
  Dato :  24-07-07 21:16 |  
  |  
 
            "Ole Schultz" <schultz@fjerndette.pc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:71lca315ul3kr5k6dfqkg8r0ib95evs6fo@4ax.com...
 > On Tue, 24 Jul 2007 11:44:04 -0700, Jacob <jacob.mogensen@gmail.com>
 > wrote:
 >
 >>Hej igen...
 >>
 >>Har kun kørt ca. 1800 Km på min V-Strom, og der har den ligget på 23 -
 >>24 Km/L, men jeg har kørt pænt, da den skulle køres til.
 >
 > 650'eren er pænt økonomisk.
 > Jeg nåede at køre godt 15 kkm med MRA Variotouring skærm.
 > Den kom ' aldrig' under 17-18 km/l typisk omkring 20. Med 22 som det
 > bedste
 > Har hørt om et par stykker det har køft +25 på bessefar touring.
 >
 >
 > Min DL1000 som jeg flyttede MRA skærmen over på har nu kørt + 18 kkm
 > og den kører typisk 16-18 km/l.
 >
 > Jeg kører alm. frisk, dvs. ikke bleg for fuldgas acc. når situationen
 > kræver det og typisk cruise hastighed er 100-120 på landevej og
 > 140-150 på motorvej. Set i det 'lys' synes jeg at økonomien er flot.
 >
 > Konklusion for både den lille og store V-Strom er at de er rimelige
 > økonomiske selv med stor vindskærm og i mit tilfælde høj og tung fører
 >   
>
 > mvh Ole
 >
 Når du nu er skiftet fra en DL 650 til en DL 1000 så er der vel ingen 
 diskussion, den er vel bare bedre   
eller?
 Vil du indvilge os i din erfaring mellem de to modeller.
 Er det kun pga. af din højde du har skiftet?
 Var der ikke kræfter nok i 650'eren?
 Komforten bedre på 1000'eren
 Bremserne bedre?
 Fortæl, fortæl
 Jeg har prøve siddet en DL 1000 og syntes fodhvilerne sidder i lidt vejen, 
 når man skal have fødderne til jorden.
 Mvh Allan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ole Schultz (24-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Schultz | 
  Dato :  24-07-07 22:02 |  
  |  
 
            On Tue, 24 Jul 2007 22:15:38 +0200, "A & L" <ingen@mail.dk> wrote:
 >Når du nu er skiftet fra en DL 650 til en DL 1000 så er der vel ingen 
 >diskussion, den er vel bare bedre   
>eller?
 >
 >Vil du indvilge os i din erfaring mellem de to modeller.
 >Er det kun pga. af din højde du har skiftet?
 >Var der ikke kræfter nok i 650'eren?
 >Komforten bedre på 1000'eren
 >Bremserne bedre?
 >Fortæl, fortæl
 >
 >Jeg har prøve siddet en DL 1000 og syntes fodhvilerne sidder i lidt vejen, 
 >når man skal have fødderne til jorden.
 >
 >Mvh Allan
 >
 Den er selvfølgelig meget meget bedre   
650'eren er en kanon cykel til de fleste. God værdi for pengene.
 Der var nogle få ting som jeg var træt af :
 Performance:
 -----------------
 Manglende kræfter ved overhaling når man kører frisk til f.eks ved
 kraftig modvind og/eller op af bakke.
 Jeg kan godt li' at jeg har power nok til at foretage en overhaling
 hurtigt og sikkert under alle forhold.
 Der er trods alt grænser for hvad man kan med 67 HK
 650'eren går meget blødt, næsten som en R4.
 På 1000'eren skal man bruge gearene lidt mere ved langsom/by kørsel.
 Den fortæller dig klart og tydeligt, hvis den roterer for langsom +
 relativt kraftige vibrationer i spejlene.
 På 1000 er 6. gear rent overdrive, eksempel - 6.000 rpm ved 180 km/t
 Under 100 kmt er 6 gear for højt.
 Pas på med rullen i 1 gear på 1000'eren, den kan lave en mega
 powerwheelie   
Komfort:
 ----------
 Efter 100 km (650) fik jeg ondt at h til i bagdelen.
 Årsagen er nok en blanding at et dårligt polstret sæde og så at jeg
 ikke høre til de letteste.
 1000'er sædet er klart bedre. Man kan købe en 1000 sæde og sætte det
 på 650. Prisen er vist ca. 1800 kr.
 Nu kan jeg hvis det gælder kører en tankfuld inden at der skal
 strækkes ben og balder
 Da man sidder lidt højere på 1000'eren kan man opleve mere vindpres og
 buldren  hvis man er ret høj. Det gør jeg og jeg er 195 cm.
 Det er ihvertfald min erfaring med MRA skærmen.
 Men det er ikke være end at jeg kan leve med det, og på længere ture
 bruger jeg ørepropper.
 Er man bare det mindste smule høj, så vil man blive drevet til vandvid
 at den originale skærm (begge modeller). Så det kan anbefales at
 invisterer i en anden.
 Håndtering:
 ---------------
 Jeg skulle lige vænne mig til de ekstra 20 kg som 1000 vejer.
 På papiret er det jo ikke at meget, men det føles af mere.
 Men jeg vil mene at jeg nu kan tage sving med samme speed som 650
 Min erfaring med bremserne er at de er lidt for svage på begge
 modeller.
 De er fint doserbare, men efter min smag må de godt tage lidt hårdere
 ved.
 På '07 650 er der nu ABS, det kan IKKE fås til 1000 pt.
 Visuelt:
 ----------
 Nu kommer vil til det subjektive   
Jeg synes at 650 mangler en potte i venstre side.
 Motoren virker 'nøgen' uden en bundkåbe.
 NB! Har set flere 650'er som har fået bundkåbe eftermonteret.
 Ja, det var et forsøg på at dele mine erfaringer.
 Som skrevet er det nogle kanoncykler og min opfattelse er at mange
 undervurderer dem mht. til performance og hvor frisk man faktisk kan
 køre på sådan en fætter.
 Har man pengene og kan man forsikre til rimelige penge vil jeg
 anbefale 1000'eren.
 NB! Jeg gav ca. 2.500 kr for 650 og nu ca. 3.300 kr. for 1000.
 Så selv den store er til at forsikre, ihvertfald som elitebiker.
 Med den savner jeg aldrig kræfter og den er som skrevet i anden
 posting ikke den store forskel i benzinøkonomi.
 mvh Ole
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              hg (25-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : hg | 
  Dato :  25-07-07 18:18 |  
  |   
            Tak for at du delagtigør os i dine erfaringer. Har selv købt en 650 -07 med 
 abs, og gekender delen med økonomien samt sædet.
 Har bestilt et bagster sæde hos min forhandler. Gør det IKKE i sæsonen.
 Han lovede sædet klar på 3 max 4 uger, og her efter 9 uger har jeg stadig 
 ingen sæde eller mc, da den samtidigt skulle til service.
 Det er meget muligt at det er forhandlerens skyld, men utilfreds med 
 forløbet, det er jeg.
 Det eneste lyspunkt jeg forsøger at holde mig til, er vejret.
 
 Hvad er det for en forsikring du har til 650eren til den pris?
 Har fundet og tegnet en Suzukiforsikring men den er en del højere prissat.
 Har det noget med at du "kun" har 1 motorkøretøj i forvejen?
 Det problem rendte jeg ind i, da de påstod at jeg kun kunne bruge min 
 ancenitet til max 2 stk. (Biler i mit tilfælde) Ved nr 3 startede man på et 
 noget højere trin.
 
 mvh
 hg
 
 > Har man pengene og kan man forsikre til rimelige penge vil jeg
 > anbefale 1000'eren.
 > NB! Jeg gav ca. 2.500 kr for 650 og nu ca. 3.300 kr. for 1000.
 > Så selv den store er til at forsikre, ihvertfald som elitebiker.
 >
 > Med den savner jeg aldrig kræfter og den er som skrevet i anden
 > posting ikke den store forskel i benzinøkonomi.
 >
 > mvh Ole
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Schultz (25-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Schultz | 
  Dato :  25-07-07 18:27 |  
  |  
 
            On Wed, 25 Jul 2007 19:17:47 +0200, "hg" <grooss@(no-spam)privat.dk>
 wrote:
 >Hvad er det for en forsikring du har til 650eren til den pris?
 >Har fundet og tegnet en Suzukiforsikring men den er en del højere prissat.
 >Har det noget med at du "kun" har 1 motorkøretøj i forvejen?
 Det er hos FDM Forsikring som er en del af LB koncernen
 (Lærerstandens, Runa og måske andre ? )
 NB! Du skal have været medlem af FDM i mindst et havlt år.
 Årsmedlemsskab er ca. 550 kr. svjh. 
 Jeg har samlet alle mine forsikringer hos dem.
 Jeg har også en lille Honda Innova 125 som jeg kun har ansvar på og så
 har jeg kasko på bilen.
 TopD har også rimelige priser, men vær opmærksom på at du har 20%
 selvrisiko ved tyveri. Dvs. i dit tilfælde ca. 20.000 kr.
 Håber du snart får dit sæde   
mvh Ole
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Arne Lorenzen (29-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arne Lorenzen | 
  Dato :  29-07-07 13:52 |  
  |  
 
            Morten Pedersen skrev den 21 jul 2007 i
 news:46a1f9e9$0$53250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk: 
 > Hej,
 > Jeg har en DL 650, som jeg nu har kørt et par tusinde km på.
 > Det er min første MC og jeg har derfor meget begrænset erfaring i
 > hvordan turbolens og vindtryk i det hele taget opleves på andre maskiner
 Der er både støj og turbulens bag en original og andre V-strom vindskærm.
 Jeg kører i øjeblikket med denne erstatning der virker rimeligt men ikke helt 
 nok - nå nu er siden nede, men det er en MRA VarioScreen.
 Underligt nok har jeg på turen til Eiffel/Ardennerne haft en oplevelse af 
 mindre tummel bag skærmen end ellers, og den eneste ændring er en montering 
 af en Garmin Zumo i "hullet" mellem instrumenter og skærm, måske bare pjat 
 med mig?
 Under alle omstændigheder nytter det NADA at pille skærmen helt af, det er 
 prøvet, det larmer vildt. Så måske skal der gås efter spejlene alligevel?
 Andre skærme:
 http://www.ceebaileys.com/suzuki/vstromwsel.html
http://www.mindspring.com/~windstrom/WindStrom/
Skærm diskussion andetsteds:
 http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=87145
Mere V-strom info
 http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html
http://www.v-stromforum.de/
-- 
 Mvdlh - Arne Lorenzen /  http://dfmc.dk/?id=183
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Majland (31-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  31-07-07 15:41 |  
  |   
            > Under alle omstændigheder nytter det NADA at pille skærmen helt af, det er
 > prøvet, det larmer vildt. Så måske skal der gås efter spejlene alligevel?
 
 Jeg pillede skærmen helt af min super tenere igår. Ned af E45 havde jeg 
 kraftig sidevind, mens det mod Ebeltoft og på sjælland var medvind. Men der 
 er det min foreløbige konklusion at kåben alene uden kåbeglasset alligevel 
 giver turbolens næsten op til halsen. Men det var nu rart at have hovedet ud 
 i helt fri vind.
 
 På den lille tenere (xt600z) har jeg en mra på (ikke vario) og syntes ikke 
 rigtigt at det gjorde nogen forskel. Men jeg har også en Puig på vej med 
 posten til den store tenere for at eksperimentere lidt med den.
 
 Desværre er kåben for tæt på styret så der er kun plads til et relativt 
 smalt kåbeglas - eller går styrenderne imod 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |