Sigma BC 1606L spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-07-07 16:32

Allerførst er der nogen her i gruppen der har sådan en monteret?
Jeg benyttede en BC 506 før jeg her idag fik en 1606, 1606 går
ikke i standby når køretøjet holder stille som 506éren, er det
normalt? Jeg kan ikke finde noget i manualen om det.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : carsten

Dato : 20-07-07 19:33

Henning Lund wrote:

> [...]
> ikke i standby når køretøjet holder stille som 506éren, er det
> normalt? Jeg kan ikke finde noget i manualen om det.

er det ikke en cykel computer ??
/Carsten

Fra : Henning Lund

Dato : 20-07-07 20:32

carsten tastede:

> er det ikke en cykel computer ??

Er der ingen der har dem på MC?

Fra : carsten

Dato : 21-07-07 09:44

hvad er fidusen ved at sætte sådan en på en MC ?
den har jo speedometer og kilometer tælder i forvejen !
/Carsten

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-07-07 10:22

"carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er fidusen ved at sætte sådan en på en MC ?
> den har jo speedometer og kilometer tælder i forvejen !
> /Carsten

Fidusen er, at en cykelcomputer kan justeres til at vise langt mere præcis
end motorcyklens speedometer. Og så får man flere triptællere, et ur, hvis
man ikke har et i forvejen og flere andre ting afhængig af modellen man
køber.
Det er dog vigtigt, at man ikke køber en trådløs model, da de kan blive
forstyrret af motorcyklens el-system.
Hilsen Matthias

Fra : Moller

Dato : 20-07-07 20:39

carsten skrev:
> er det ikke en cykel computer ??

   Jo, og er en Motorcykel ikke en form for cykel ;) det nu meget normalt
at bruge den slags på MC'er f.eks. BC800 er en klasikker som sælges i MC
foretninger også ;)

--
VH
   Moller

Fra : Henning Lund

Dato : 21-07-07 16:01

Henning Lund tastede:
> [...]
> Jeg benyttede en BC 506 før jeg her idag fik en 1606, 1606 går
> ikke i standby når køretøjet holder stille som 506éren, er det

Hej Henning. Du skal vente lidt længere tid på standby med
1606éren ift. 506éren.