Er der nogen der vil have en gammel TransA~
Fra : Niels Pein

Dato : 19-07-07 21:10

Undskylder mange gange, og bukker og skraber, hvis nogen opfatter dette som
en salgsannonce. Men det er ikke en salgsannonce, for TransAlp'en er sådan
set allerede solgt. Der er i hvert fald lavet en mundtlig aftale om en pris.

Den er på vej ud af døren, så en ny MC kan komme ind, og Motorhjørnet i
Viborg vil give mig 8.000 for TransAlp'en. Billigt for en MC der kører fint
og ser pæn ud på afstand. Selvom den har kørt 157.000 km.
Problemet er at den nok ikke kan synes, da bagsvingeren er gennemtæret, og
en evt. reparation er langt fra billig. Rydbergs MC siger dog, at der er
masser af gods i den bagsvinger, så den er solid nok længe endnu. Den
klarede f.eks. fint turen i Alperne med fuldt ferie(over)læs sidste sommer.
Men den ligner lidt en ost, den bagsvinger. :-/

Så hvis der er nogen der gerne vil have en i øvrigt velkørende TransAlp
(motoren er ikke ret gammel), f.eks. til at lege på stranden og i skoven, og
vil give mere end 8.000 for den, så sig lige til i en fart. Om en uges tid
er den væk.

Og så går jeg i touring-mode igen efter 15 år på en all-roader, iblandet
decideret off-road.
Hvis ikke finansieringen går i ged, så står den på Bandit 1250 fra engang i
næste uge. TransAlp'en er ellers genial til småture og i byen, men jeg var
lige i Ålborg ad motorvej i dag, og blev mindet om hvorfor det er jeg gerne
vil have en 1250 cc bamse i stedet.
Så mangler vi bare et nyt telt, og så er vi klar til at nå Schweiz på 1.
dagen i stedet for på 2. dagen næste gang vi drager sydpå.
--
Mvh. Niels
TransAlp (en uges tid endnu)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-07-07 21:33

> Så hvis der er nogen der gerne vil have en i øvrigt velkørende TransAlp
> (motoren er ikke ret gammel), f.eks. til at lege på stranden og i skoven,
> og vil give mere end 8.000 for den, så sig lige til i en fart.

har smidt dig en mail.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Lars Nielsen

Dato : 19-07-07 21:44

Niels Pein wrote:

> [...]

> TransAlp (motoren er ikke ret gammel), f.eks. til at lege på stranden
> og i skoven, og vil give mere end 8.000 for den, så sig lige til i en

Hej Niels!!

- Den synes jeg da ku være rigtig spændende, og vil godt gi' 8000,- eller
mere...!!
Jeg bor osse i Viborg, du ka' maile mig her på hotmail'en, eller på
lbn@s2v.dk ...

Lars / Viborg

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 19-07-07 22:22

Hold da op, jeg troede ikke der ville være sådan en interesse for det gamle
skrammel.

Jeg skynder mig lige at smide nogle billeder på
http://pein.dk/transalp
--
Mvh. Niels
http://dfmc.dk/?id=81

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 23:15

Mail er sendt

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-07-07 12:26

Niels Pein wrote:
> Hold da op, jeg troede ikke der ville være sådan en interesse for det gamle
> skrammel.

Det er fordi at du sælger den meget meget billigt...

Prøv at kigge at på den blå avis.

Og der er rigtig mange almindelige mennesker som er istand til at skifte
en rusten bagsvinger til en brugt eller købe en rigtig pæn og nyere
transalp i tyskland, sætte en top-stand cyklen sammen med din som basis
og så derefter sælge den overskydende cykel uden afgift for ca. det du
forlanger for din..

Har du spurgt (et andet sted en hos den forhandler som er ved at tage
røven på dig - parden my french..), hvad det vil koste at få en brugt
eller en helt ny bagsvinger sat på.. som jeg ser kan du bruge op til
10.000 kr (hvilket det nok laangt fra vil koste) på det og stadig få
noget mere end (8.000+10.000) 20.000 for den ved privat salg..

Thore

Fra : Niels Pein

Dato : 20-07-07 17:14

"SmaRTrxxv" skrev ...

> [...]
> transalp i tyskland, sætte en top-stand cyklen sammen med din som basis og
> så derefter sælge den overskydende cykel uden afgift for ca. det du

Jamen så kan de fingersnilde personer der læser med her, få et godt tilbud.

Måske du selv kan finde på at købe den, lave hvad der skal laves, og sælge
den med gevinst? Du skal være så velkommen. Jeg er simpelthen så flink og
rar som dagen er lang.

Og så glæder jeg mig rimeligt meget til at få mig en touringbamse i næste
uge.
--
Mvh. Niels

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-07-07 19:17

Er den solgt...?

Ellers kommer og kigger på den

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Niels Pein

Dato : 21-07-07 13:09

Der er en der gerne vil komme og hente TransAlp'en i morgen for 12.500,- så
hvis du vil give mere, så reager inden i aften, tak.
Jeg skriver dette fordi der er flere interesserede som jeg ikke har
telefonnummer på.

Og undskyld at jeg bruger dette forum til det her. Jeg havde ikke forudset
det ville udvikle sig til en auktion, men så kan jeg lære det. Skal ikke
ske igen. Jeg troede mere det ville blive en Bandit 1250 diskussion.
Jeg er i hvert fald ude i overvejelser omkring hvilken alarm og hvilke
tasker der vil være bedst til sådan een.
--
Mvh. Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-07-07 14:10

On Sat, 21 Jul 2007 14:08:44 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

Hej Niels.

> [...]
>Jeg er i hvert fald ude i overvejelser omkring hvilken alarm og hvilke
>tasker der vil være bedst til sådan een.

Det startede som den dårligst skjulte salgsannonce jeg har set og
ender i en auktion.
Det er ret godt gået i betragtning af at der findes en gruppe til
formålet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : 2

Dato : 21-07-07 20:45

On Sat, 21 Jul 2007 15:10:15 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

> [...]
>ender i en auktion.
>Det er ret godt gået i betragtning af at der findes en gruppe til

Ja og ender i en auktion, som pludselig bliver afsluttet før tid, som
der stod til på tirsdag, det er da ikke god skik!!!

Torben

Fra : Niels Pein

Dato : 21-07-07 23:24

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev ...

> Ja og ender i en auktion, som pludselig bliver afsluttet før tid, som
> der stod til på tirsdag, det er da ikke god skik!!!

God skik er vel et relativt begreb. Nogen vil mene det ikke er god skik at
skjule sig bag anonymitet hvis man vil kritisere andre, og sådan er der så
meget.

Steen har ret. Men ærligt; det var ubetænksomhed og ikke koldt overlæg. Men
jeg har lært lidt om hvad jeg ikke skal gøre en anden gang.

Og jeg har dog gjort en indsats (hvilket folk der ikke har været impliceret
nok ikke ved), for at kontakte alle implicerede, og jo mindre anonyme folk
har været, jo bedre muligheder har jeg haft for dette.
De jeg har snakket med og de jeg har mødt personligt, har alle været flinke
og positive mennesker, og det er jeg glad for.
--
Mvh. Niels
http://dfmc.dk/?id=81

Fra : 2

Dato : 22-07-07 00:19

On Sun, 22 Jul 2007 00:23:31 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>De jeg har snakket med og de jeg har mødt personligt, har alle været flinke
>og positive mennesker, og det er jeg glad for.

Ja du kører jo selv begrebet god skik til noget meget relativt! At du
ikke engang holder hvad du selv skriver på din webside, det er ret
fusket.
Ris og ros uddeles efter sin gebærden! Du får så meget ris i denne
forbindelse!

Torben

Fra : Niels Pein

Dato : 22-07-07 00:32

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev ...

> At du ikke engang holder hvad du selv skriver på din webside, det
> er ret fusket.

Der har aldrig ligget noget fast, og det har jeg gjort helt klart fra
starten!
Jeg er ikke en fusker. Spørg evt. folk der kender mig. Det gør du ikke. Tror
jeg da ikke, for jeg ved jo ikke hvem du er.

> Ris og ros uddeles efter sin gebærden! Du får så meget ris i
> denne forbindelse!

Kun af folk i den virtuelle verden.
Ganske modsat med folk i den virkelige verden.
Jeg ville være bekymret hvis det var omvendt.
Er der mon ikke spundet nok på den historie nu?
--
Mvh. Niels
DMCN #127

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 22-07-07 01:24

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og undskyld at jeg bruger dette forum til det her. Jeg havde ikke forudset det ville
> udvikle sig til en auktion, men så kan jeg lære det.

Det har du åbenbart ikke gjort endnu ??

Fra : Niels Pein

Dato : 22-07-07 08:41

"Jørgen Andersen" <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du åbenbart ikke gjort endnu ??
?

Jo, det har jeg da netop lært.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 11:41

> [...]

> Jeg er i hvert fald ude i overvejelser omkring hvilken alarm og hvilke
> tasker der vil være bedst til sådan een.

Alarm !, ingen anelse, kunne ikke drømme om at smide penge efter en

Med hensyn til tasker / stativ ville jeg , købe hos www.louis.de de sælger
www.sw-motech.de system hvor man kan fjerne taskestativet når det ikke er i
brug, så er der ikke noget der skæmmer cyklen ..

Tillykke med Banditten , er det et ønske om mere komfort eller syntes du
at du har manglet kræfter på TransAlp'en ?
--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Niels Pein

Dato : 23-07-07 20:17

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...

> Alarm !, ingen anelse, kunne ikke drømme om at smide penge efter en

En alarm vil passe fint til mit behov. Har ofte motorcyklen i nærheden,
udenfor synsvidde, men indenfor hørevidde og kan også komme hen til den i en
fart.

> Med hensyn til tasker / stativ ville jeg , købe hos www.louis.de de sælger
> www.sw-motech.de system hvor man kan fjerne taskestativet når det ikke er
> i brug, så er der ikke noget der skæmmer cyklen ..

Jeg regner også med det bliver sådan nogle.
Motorhjørnet i Viborg monterer Motech Quick-lock på en anden Bandit 1250 i
morgen, og så skal jeg lige ud at se hvordan det sidder, inden jeg beslutter
mig endeligt.
Godt nok skal jeg ikke på ferie i år, men jeg må indse, at jeg ikke kan
undvære tasker i ret lang tid.

> Tillykke med Banditten , er det et ønske om mere komfort eller syntes
> du at du har manglet kræfter på TransAlp'en ?

Takker. Jeg får den dog først i næste uge.
Til småture og bykørsel tror jeg ikke jeg får mere komfort, nok tvært imod,
men jeg forventer klart mere behagelig motorvej- og landevejskørsel.
Men det er mest det med kræfterne. Det har jeg savnet straks fra start,
siden jeg skiftede fra XJ900 til TransAlp for over 15 år siden. Men i den
tid har jeg været glad for mange andre egenskaber fra TA'en, ikke mindst det
brede træk, og det regner jeg også med at få i Bandit 1250'eren (bare med
dobbelt så mange kræfter).
Nu skal det være. Kræfter tak! Uden der behøver gå ræs i den.

Det der for mig er særligt ved motorcykelkørsel, er at man ikke "fører et
køretøj", man "bevæger sig". En bil skal styres, og ved stillevejschikaner
og vejbump tænker man lige over hvor meget man fylder til siden mm.
På MC bevæger man sig bare. Tænker ikke over noget som helst teknisk. Som at
bevæge sig gennem en travl gågade; hvis man vil udenom, så smutter man
udenom. Det er ikke en "overhaling", det er bare en bevægelse man gør.
Folk spørger måske: "Hvilket gear er du i der og der?", og jeg må svare
ærligt; jeg ved det ikke! Det der passer, går jeg ud fra.
Men på TransAlp'en kan jeg ikke bare "springe fremad" og smutte udenom
lastbilen foran, hvis der er modkørende i nærheden. Det kræver tilløb eller
gearskift. Jeg vil have friheden tilbage, til bare at "bevæge mig", i stedet
for at skulle "føre et køretøj". Også når det er i venstre bane på
motorvejen.

Fra tid til anden er det sket på en ferie, at konen er blevet læsset af
sammen med alle sagerne, for at lave en akvarel-tegning af et bjerg, og så
har jeg taget et smut hen over nærmeste pas imens. Det er som at få en raket
i r*ven. Jeg vil have en maskine som kører rimeligt ens uanset om Lisbeth er
med eller ej.

Og så vil jeg have noget der ligger bedre på landevej og motorvej. Når vi
sejler ned ad de Tyske autobahns med ca. 135, så har man ikke lyst til at
køre mere på en TA, for det føles som om at hvis der bliver brug for en
katastrofemanøvre, så har man et problem i forhold til ABS'en fra
Mercedes'erne foran. Jeg vil have noget der kører bedre under de forhold, og
stadig har et godt kraftoverskud.
Det skal være uanstrengt at følge trafikken i venstre bane. Det er det ikke
helt på en TA.

Og jeg må se i øjnene at offroad ikke er mig. Mit knæ er stort set ikke
blevet bedre efter den store operation sidste efterår, så det vil være for
farligt for mig at fortsætte med den sport, selvom det nok er det sjoveste
jeg nogensinde har prøvet (sky-diving; go home).
Så ikke engang det kan jeg bruge TA'en til. Slut med op i pedalerne og fuld
gas ud af en grusvej.

Men det bliver spændende at skifte stil så markant. Glæder mig.
Har du ikke også snart har BMW så længe at du må prøve noget andet Dennis?
Bandit 1200 har du jo prøvet.
--
Hilsen Niels
MC'ist uden MC.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 11:43

> Men det bliver spændende at skifte stil så markant. Glæder mig.
> Har du ikke også snart har BMW så længe at du må prøve noget andet Dennis?
> Bandit 1200 har du jo prøvet.

Johh........ den er sat til salg i DBA online, men det er jo nok ikke tiden
til at sælge en mc, ferie og så har somren jo heller ikke hjulpet, med alt
det regnvejr

og så ved jeg ikke hvad jeg evt. ville have i stedet for er i syv sind, kan
godt li stilen som BMW 1200GS - Honda 1000 XL Varadero - Aprilia ETV 1000
CapoNord , men kunne også sagtens gå hen og blive rigtig morfar og kikke på
en BMW K1200LT eller en Honda 1300 STX Pan European , det må tiden vise,
kunne jo sagtens komme i den situation at jeg bliver nødt til at køre på
K1200 RS'en i et par år mere, så den bliver lidt billigere / nemmere at
komme af med ?

Fra : Niels Pein

Dato : 24-07-07 17:48

> [...]
> vise, kunne jo sagtens komme i den situation at jeg bliver nødt til at
> køre på K1200 RS'en i et par år mere, så den bliver lidt billigere /

Oh ja, 1200GS, 1000 Varadero, 1000 Caponord. Mums!
Eller den store V-Strom, hvis der godt må stå Suzuki på siden af den.

Men det er jo dejligt at kunne læne sig tilbage og tænke: "Det her - det er
et luksusproblem."

--
Mvh. Niels
http://dfmc.dk/?id=81

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 23:36

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Oh ja, 1200GS, 1000 Varadero, 1000 Caponord. Mums!
> Eller den store V-Strom, hvis der godt må stå Suzuki på siden af den.

Det må der så mænd godt, den har bare et problem, den har ikke ABS bremser,
det er kun den lille V-Strom der har det !

> Men det er jo dejligt at kunne læne sig tilbage og tænke: "Det her - det
> er et luksusproblem."

Ja, det ka' du ha ret i,har ikke tænkt over det på den måde

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 22-07-07 07:12

> [...]
> en salgsannonce. Men det er ikke en salgsannonce, for TransAlp'en er sådan
> set allerede solgt. Der er i hvert fald lavet en mundtlig aftale om en

Jeg kan kun sige en ting, du er en NAR

Søren Olsen

Fra : Niels Pein

Dato : 22-07-07 08:45

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> som
> pris.

> Jeg kan kun sige en ting, du er en NAR
>
> Søren Olsen

Jeg overlever nok.
Men det kommer (også) lidt bag på mig, så mange herinde der går så højt op i
formaliteterne. Wow. Det var endnu en lære til mig.

Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-07 14:39

Søren Bøgh Olsen skrev:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan kun sige en ting, du er en NAR
>
> Søren Olsen

*PLOINK*

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Snusken

Dato : 22-07-07 15:51

> Jeg kan kun sige en ting, du er en NAR
>
> Søren Olsen
Hvem gider mon aktivt at lukke tråden efter alt det OT-OT-OT ?

mvh erik

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-08-07 13:14

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse