/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad skal man vælge ???
Fra : Jon&Ann-Rikka


Dato : 19-07-07 11:08

Hej NG.

Ved godt det er lidt af et fy-emne at starte en tråd om " hvilken kværn skal
jeg vælge " men jeg vover alligevel pelsen

Jeg skal på et eller andet tidspunkt have en MC igen, og med et budget der
er lidt sparsomt, skal den ikke være for dyr. ( max 40.000, alt andet udstyr
haves )

Da jeg jo lige er blevet far vil der derfor ikke ikke blive tale om lange
ture på motorvej, ferieoppakning osv, men mere små hyggeture, og transport
til job.

Kriterierne er:

Max. pris 40.000 ,-
Omkring 600 ccm, ikke under 400 ccm
Skal kunne klare de fleste vedligeholdelsesopgaver selv, evt med haynes i
baghånden
Være driftsikker
Årgang 90' og fremefter, gerne lidt moderne design
Behagelig siddestilling, dvs. hårdkogte race-modeller er udelukket.

Jeg har selv kig på flg:

Suzuki GS 500 E ( gerne med fuld kåbe men ikke et must )
Yamaha XJ 600
Suzuki GSXF 600
Suzuki GSF 600
Honda CB 500

Men hvad skal jeg vælge ???

Hælder mest til GS500 pga at den er rimelig simpel, men kan også lide
GSXF'erens, og CB'ens design, men ved ikke hvor meget det er muligt at lave
selv på disse 2 modeller, men i pricippet kan man vel stort set lave alt
selv med den rigtige vejledning og værktøj.

GSF'eren har jeg prøvekørt ( en kammerat havde en ) men skal i hvert fald
prøve nogle af de andre også.



 
 
Jim Andersen (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-07 12:15

Jon&Ann-Rikka wrote:
> Suzuki GS 500 E ( gerne med fuld kåbe men ikke et must )
> Yamaha XJ 600
> Suzuki GSXF 600
> Suzuki GSF 600
> Honda CB 500
>
> Men hvad skal jeg vælge ???

Naturligvis den ofte oversete perle: Kawasaki ER-5. Næsten Honda kvalitet,
til næsten Suzuki pris.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=21928

/jim



Carl Astrup (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Carl Astrup


Dato : 19-07-07 12:16

"Jon&Ann-Rikka" <js-l@FJERNMIGstofanet.dk> wrote in message
news:469f37fd$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG.
>
> Ved godt det er lidt af et fy-emne at starte en tråd om " hvilken kværn
> skal jeg vælge " men jeg vover alligevel pelsen
> Jeg har selv kig på flg:
>
> Suzuki GS 500 E ( gerne med fuld kåbe men ikke et must )
> Yamaha XJ 600
> Suzuki GSXF 600
> Suzuki GSF 600
> Honda CB 500

Jeg ville helt klart gå uden om GS500'e, man bliver hurtigt meget træt af
liiiige at mangle det ekstra. (ligeledes en ER-5'er, hvis den skulle snige
sig på listen).

Personligt ville jeg vælge banditten, men ingen saglig argumentation :).

//eCarlos


Lars Bisgaard (19-07-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 19-07-07 15:56


>
> Suzuki GS 500 E ( gerne med fuld kåbe men ikke et must )
> Yamaha XJ 600
> Suzuki GSXF 600
> Suzuki GSF 600
> Honda CB 500
>
> Men hvad skal jeg vælge ???
>

Jeg tog for flere år siden kørekort på en XJ 600, købte så en sprit ny
Bandit 600, var meget glad for den men kunne efter et år bedre lide fuldkåbe
og købte så en GSX600F, det køb er det dummeste jeg nogen sinde har gjort ..
den kører ikke nær så godt som banditten og er meget mere tung i styringen.
efter et år på den købte jeg en CBR600 F2 og blev glad igen... men den kan
jo ikke fås til de 40k, men jeg ville af de cykler du nævner vælge endten
CB500 eller Bandit.

Mvh

Lars Bisgaard



tp (19-07-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 19-07-07 20:21

> Jeg skal på et eller andet tidspunkt have en MC igen, og med et budget der
> er lidt sparsomt, skal den ikke være for dyr. ( max 40.000, alt andet
> udstyr haves )
>

Jeg har fået en CBR600F2 ind for de penge, og en CBR1000 årgang 8 for ca det
samme. Driftssikre maskiner der klarer det meste. De priser jeg nævner
kræver dog at man hente syd for grænsen, da de danske brugtpriser er helt
godnat i mine øjne.

Skal det være nyere, så er discount 5'erne da et godt bud: GPZ500, ER5,
CB500, GS500 osv.

Har du lidt mere, så en FZS600 Fazer eller GSF600

Mvh TP


Jan (22-07-2007)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 22-07-07 09:01


"Jon&Ann-Rikka" <js-l@FJERNMIGstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:469f37fd$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG.
>
> Ved godt det er lidt af et fy-emne at starte en tråd om " hvilken kværn
> skal jeg vælge " men jeg vover alligevel pelsen
>
> Jeg skal på et eller andet tidspunkt have en MC igen, og med et budget der
> er lidt sparsomt, skal den ikke være for dyr. ( max 40.000, alt andet
> udstyr haves )
>
> Da jeg jo lige er blevet far vil der derfor ikke ikke blive tale om lange
> ture på motorvej, ferieoppakning osv, men mere små hyggeture, og transport
> til job.
>
> Kriterierne er:
>
> Max. pris 40.000 ,-
> Omkring 600 ccm, ikke under 400 ccm
> Skal kunne klare de fleste vedligeholdelsesopgaver selv, evt med haynes i
> baghånden
> Være driftsikker
> Årgang 90' og fremefter, gerne lidt moderne design
> Behagelig siddestilling, dvs. hårdkogte race-modeller er udelukket.
>
> Jeg har selv kig på flg:
>
> Suzuki GS 500 E ( gerne med fuld kåbe men ikke et must )
> Yamaha XJ 600
> Suzuki GSXF 600
> Suzuki GSF 600
> Honda CB 500
>
> Men hvad skal jeg vælge ???
>
> Hælder mest til GS500 pga at den er rimelig simpel, men kan også lide
> GSXF'erens, og CB'ens design, men ved ikke hvor meget det er muligt at
> lave selv på disse 2 modeller, men i pricippet kan man vel stort set lave
> alt selv med den rigtige vejledning og værktøj.
>
> GSF'eren har jeg prøvekørt ( en kammerat havde en ) men skal i hvert fald
> prøve nogle af de andre også.
>

Hej
Jeg syntes du mangler et par stykker
Tillader min lige at foreslå at du kikker på en Honda transalp... kan I lide
stilen, er det en cykel der lever op til det du forventer..
ps... min er IKKE til salg


Mvh Jan J



Jacob Bunk Nielsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 01-08-07 14:44

"Jon&Ann-Rikka" <js-l@FJERNMIGstofanet.dk> writes:

> Skal kunne klare de fleste vedligeholdelsesopgaver selv, evt med haynes i
> baghånden

Det kan du i hvert fald på GSF 600 og GSX-F 600. Det mest bøvlede er
at de skal have stillet ventiler for hver 6000 km. Første gang jeg
gjorde det på min Bandit tog det en hel dag. Sidste gang jeg gjorde
det tog det under 2 timer. Man lærer det lynhurtigt.

Jeg er personligt ikke så pjattet med GSX-F'eren, så den ville jeg gå
uden om. Særligt de gamle (<98) har ry for at spise knaster. Det
problem er fikset på de nyere.

Jeg lånte en GS500 af en af mine venner for en måneds tid siden. Den
var faktisk vældig sjov fordi den er så let at håndtere. Jeg fik i
hvert fald masser af køreglæde ud af den, men nogen raket er det altså
ikke. Der er 600'erne noget helt andet.

Jeg ville nok tage Banditten, men det er sikkert bare fordi gammel
kærlighed ikke ruster så let

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste