Omregning
Fra : Big Mumi

Dato : 17-07-07 09:08

Hej

Er der nogen herinde der ved hvordan man omregner fra cm Hg til Bar.

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : Carl Astrup

Dato : 17-07-07 09:20

"Big Mumi" <bigmumi(@)oncable.dk> wrote in message

> Hej
>
> Er der nogen herinde der ved hvordan man omregner fra cm Hg til Bar.

http://www.convertit.com/Go/ConvertIt/Measurement/Converter.ASP

//eCarlos

Fra : carsten

Dato : 17-07-07 10:22
Fra : Benjamin

Dato : 17-07-07 10:49

On 17 Jul., 10:08, "Big Mumi" <bigmumi(@)oncable.dk> wrote:

> Er der nogen herinde der ved hvordan man omregner fra cm Hg til Bar.

1 mm Hg er 0,00133 bar, så en cm Hg må være 0,0133 bar.

For lige at tjekke den anden vej rundt, så er 1 bar 750 mm Hg - så har
man en lidt bedre idé om, hvorvidt resultatet er realistisk eller ej.

Er det en veteranmotorcykels dæktryk der bliver opgivet i mm
kviksølv? ;-P

Vh Benjamin

Fra : Big Mumi

Dato : 17-07-07 12:38

Takker for de hurtig svar.
Det er i Haynes håndbog om calibring af kaburatorne stå i cm Hg og de uger
jeg har købt er bar. Så nu er det bare om at komme igang.

Tussen tak for hjælpen.