advarsel: DPD
Fra : Michael

Dato : 17-07-07 07:53

Hej jeg vil gerne advare om det tyske transport firma DPD, de er det mest
useriøse firma jeg nogensinde har oplevet, ( og det er ikke få) jeg købte et
CB 750 styr af en tysker, som desværre valgte at bruge det lortefirma, det
blev afsendt d 28-06 og allerede d 29 var det i Ålborg, det må siges at
være ok, men da pakken kommer på danske hænder, knækker filmen totalt, ingen
levering, på trods af 3 aftaler om levering på 3 forskellige dage, med
aftaler om hvor det kan lægges, seddel på døren osv, de kommer bare ikke, nu
har jeg skrevet 4 mails , som ikke er besvaret, da jeg ikke kan komme
igennem telefonisk, til dem, så jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg skal
nu, melde dem til politiet eller hvad, pakken er jo i Ålborg, men man kan
ikke hente på deres depoter, nå ,men nu til det det, drejede sig om, hvis i
har nogen indflydelse på det, ved handel i Tyskland, så brug ikke det firma,
mvh Michael Ankerlund

Fra : MKS - 74

Dato : 17-07-07 08:09

On Tue, 17 Jul 2007 08:52:48 +0200, "Michael"
<dsl305893@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej jeg vil gerne advare om det tyske transport firma DPD, de er det mest
>useriøse firma jeg nogensinde har oplevet.

Ja - Det kan jeg nikke genkendende til, der er stort set altid
problemer med DPD, og det hører næsten til undtagelserne når det
forløber smertefrit. Det starter typisk med, at der går en rum tid
efter at tyskeren har sendt pakken, derefter får man et postkort fra
dem, om at de har forsøgt at aflevere pakken (hvilket oftest er en fed
løgn), dernæst kan det rigtige show så begynde. Indtil videre er det
altid lykkedes mig at få pakken i sidste ende, men nogle gange kan der
godt gå flere uger - Rimelig ringe må man sige, så jeg vil også mene
at man står sig bedre ved at bede tyskeren sende med DHL, dem har jeg
personlig endnu ikke oplevet problemer med. Andre tyske som Hermes og
GLS er heller ikke alt for imponerende...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 17-07-07 08:37

> dsl305893@vip.cybercity.dk> wrote:
> så jeg vil også mene at man står sig bedre ved at bede tyskeren sende med
> DHL, dem har jeg
> personlig endnu ikke oplevet problemer med.

Det har jeg til gengæld, de fik smed simpelthen en pakke væk til 9.000kr.
Hvorefter det tog dem 2½ måned før de ville indrømme at de ikke havde
pakken, jeg fik dog erstatning for pakken efter 6 lange måneder.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Morten K

Dato : 17-07-07 09:35

Uha uha - don't get me started! Jeg har også haft STORE problemer med
DPD. Fra Tyskland var de meget flinke og hjælpsomme og prøvede hvad de
kunne at hjælpe, men i Danmark er de komplet uduelige og ikke til at
få fat på. Så jeg melder mig absolut i koret...

mvh
Morten K
Yamaha TRX 850

Fra : Benjamin

Dato : 17-07-07 10:23

Samme her, de smed min pakke (efter at have haft den liggende på depot
i Taastrup i 14 dage) i min opgang, på trods af jeg havde ringet og
skrevet mails om, at jeg den næste uge var på Roskilde, og de hellere
skulle aflevere den hos mine forældre hvis de ikke kunne vente.
Heldigvis har jeg nogle flinke naboer/uinteresserede i MC dæk, så de
lå der stadig da jeg kom hjem...

Men problemet er, at Reifenverdamt brugere DPD, og dem får man vel
ikke til at sende med et andet firma...

Fra : Anders Majland

Dato : 17-07-07 21:45

> Samme her,

Jeg kan også kun falde i koret. DPD ønsker ikke danske privatkunder. Bare
søg tilbage på hvad jeg tidligere hare skrevet om dem ...

/A

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-07-07 22:37

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Jeg kan også kun falde i koret. DPD ønsker ikke danske privatkunder. Bare
> søg tilbage på hvad jeg tidligere hare skrevet om dem ...

Rettelse: DPD er et BUSINESS-TIL-BUSINESS forsendelses firma. Det
skriver de selv ganske klart og t-y-d-e-l-i-g-t på deres hjemmeside.

De gange jeg har fået noget med DPD hvor det blev sendt til firmaet,
er det gået glat.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : MKS - 74

Dato : 17-07-07 22:53

On Tue, 17 Jul 2007 23:37:05 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Rettelse: DPD er et BUSINESS-TIL-BUSINESS forsendelses firma. Det
>skriver de selv ganske klart og t-y-d-e-l-i-g-t på deres hjemmeside.

Synes jeg personligt ikke er nogen særlig god "undskyldning". Hvis man
accepterer at kunderne sender pakker til private, bør man også udføre
opgaven ordentligt og ellers afvise den, enten eller... at påtage sig
opgaven og så skodde den som de gør nu, er IMO for tyndt.

Fra : Moller

Dato : 19-07-07 17:11

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> [...]
> skriver de selv ganske klart og t-y-d-e-l-i-g-t på deres hjemmeside.
>
> De gange jeg har fået noget med DPD hvor det blev sendt til firmaet,

   Ked af at sige det Kai, men det er kun i Danmark det er gældene... i
andre lande har de også privatkunder både til at sende, som modtage.
Suk, fik 2 ud af de 4 dæk jeg bestilte, og nu siger de efter 1½ uge at
de har smidt pakken væk, og de eneste der kan klage/kræve erstatning er
dem som har sendt dem aka Reifenversand, og de smækker røret på så snart
man begynder at snakke engelsk med dem i telefonen, og mails gider de
hverken bekræfte modtagelse, eller svar på for den sags skyld.

   Så nu tager jeg den nemme for mit eget vedkommende, beder PBS om at
anulere betalingen med mit kort, da jeg ikke har fået varen, og sælger
ikke er samarbejdsvilligt. Spørgsmålet er så bare, hvor køber man dæk
(udenlands) og slipper for DPD.

--
VH
   Moller

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-07-07 18:23

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Ked af at sige det Kai, men det er kun i Danmark det er gældene... i
> andre lande har de også privatkunder både til at sende, som
> modtage.

Your point being, kind Sir?

Ja gu' er irriterende at de smider pakken væk mv, men som privatperson
i Danmark er man nødt til at forholde sig til at de siger de ikke vil
handle med dig.

Kai

Fra : MKS - 74

Dato : 19-07-07 18:52

On Thu, 19 Jul 2007 19:23:08 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Ja gu' er irriterende at de smider pakken væk mv, men som privatperson
>i Danmark er man nødt til at forholde sig til at de siger de ikke vil
>handle med dig.

I de fleste tilfælde nævnt her er der vel heller ikke tale om at man
har handlet med DPD(= købt en service af dem), men derimod blot at man
er udsat for den negative særbehandling DPD-DK synes at give pakker
til privatpersoner fra f.eks DE, på trods af at de har accepteret at
modtage disse i _udlandet_ til levering til privatperson. At DPD-DK så
primært ønsker at være B2B er egentlig ikke/burde ikke være danske
privatpersoners problem, men snarere noget DPD burde ordne internt i
deres egen organisation, f.eks ved at meddele deres tyske kunder at
forsendelser til DK ikke ønskes. Som sagt _når_ man accepterer disse
forsendelser i DE til lev. i DK, må man også a priori behandle dem
ordentligt, alt andet er uacceptabelt og udtryk for ualmindelig dårlig
forretningsmoral IMO.

Når det er sagt, så har de fleste i denne tråd vel også givet udtryk
for netop den pragmatiske holdning, at man forholder sig til de facto
DPD-std'en ...at man i videst muligt omfang bør undgå DPD (f.eks ved
at bede tyskerne sende med andre), det er bare langtfra altid en
option.

Fra : Moller

Dato : 19-07-07 20:32

> [...]

> Ja gu' er irriterende at de smider pakken væk mv, men som privatperson
> i Danmark er man nødt til at forholde sig til at de siger de ikke vil

   Jeg vil heller ikke handle med dem, men det vil dem som jeg køber dæk
fra, da DPD i tyskland lige som GLS osv. ikke er en B2B løsning, men en
konkurent til pakkeposten generalt. GLS er nu i DK gået bort fra B2B
flippet, de var nemlig tidligere lige så problematiske som DPD-dk, men
har nu også med private, så nu må vi håbe at DPD kan lære af det. Indtil
da så er det største problem at finde andre firmaer i DE som kan levere
uden at bruge DPD som eneste mulighed.

--
VH
   Moller

Fra : Kenneth T

Dato : 17-07-07 21:42

> Hej jeg vil gerne advare om det tyske transport firma DPD, de er det mest
> useriøse firma jeg nogensinde har oplevet,

Samme problem.

Forsøgte at kontakte dem utallige gang på mail & telefon, fik endelig efter
14 dage en aftale om levering i hus.
Men på mystisk vis blev pakken alligevel sendt retur til afsender, og jeg
måtte betale en ekstra gang forseldelse med et andet firma.

-
MVH
Kenneth

Fra : Janner

Dato : 18-07-07 20:29

"Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan ikke hente på deres depoter, nå ,men nu til det det, drejede sig
> om, hvis i har nogen indflydelse på det, ved handel i Tyskland, så brug

Har oplevet det samme med en Öhlins dæmber ............

Anden gang fik jeg en tank sendt fra Tyskland ......... ja men den pakke
satte de uden for vores gadedør trods vi var i sommerhus ???? mirakuløst
stod pakken der stadigt da vi kom hjem 10 dage senere ??

Så ja LORTEFIRMA ...

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 06:31

> Så ja LORTEFIRMA ...

Det er sgu da noget møg!
Men er nødt til at sige at jeg har haft lige så mange dårlige oplevelser
med: UPS, GLS, DPD, DHL.
Så hvis jeg skulle bedømme nogle af dem så er de lige dårlige, og hvis det
var mit kriterie for at sende pakker så kunne jeg sgu ikke sende noget.

Morale: At det er russisk roulette om man får sin pakke, lige meget hvilket
fragtfirma man bruger.

Mvh
Peter

Fra : Lars Bo Johansen

Dato : 19-07-07 13:26

Endnu en i koret:

Jeg endte med at blivet blacklisted hos en Ebay sælger for ikke at have
været hjemme 2 gange hvor DPD 'havde forsøgt at aflevere pakerne'
Løgn, jeg var hjemme.lidt synd,for ham handleren har mange lækre billige
ting til min aldrende Ducati.

God sommer

Lars
Duc 888SP3
Honda CB750 F2

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-07-07 14:18

"Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ikke hente på deres depoter, nå ,men nu til det det, drejede sig om, hvis
> har nogen indflydelse på det, ved handel i Tyskland, så brug ikke det

Jeg har købt bremseskive i tyskland og den blev sendt i fredags.Efter en uge
er pakken nu i england.
Datum
Uhrzeit Depot
Ort Scannung
Abliefernachweis Nummer
Land . PLZ . Route
Tour
Code

16.07.2007
17:31 0176
Malsch (DE)
Einrollung
DK . 3200 . 0500
734
136

17.07.2007
02:03 0015
Unna (DE)
HUB-Durchlauf
DK . 3200 . 0050
15
136

18.07.2007
06:09 0536
Aalter (BE)
Eingang
DK . 3200 . 0500
15
136

18.07.2007
08:30 0536
Aalter (BE)
Systemretoure
DK . 3200 . 0500
536 02
136

18.07.2007
20:25 0530
Mechelen (BE)
Konsolidierung
DK . 3200 . 0500
536
136

20.07.2007
04:30 0055
West Midlands (GB)
HUB-Durchlauf
DK . 3200 . 0050
55
136

20.07.2007
09:05 0176
Malsch (DE)
Info
DANI/B
0

Jeg er bange for at skiven er slidt op inden den når til danmark.Man får da
noget for pengene
når man sender med DPD.
Hej Palle.

begin 666 icon_info.gif
M1TE&.#EA$ `/`-4_`/[^_M;6U/;W]_+S\\3$Q+_!OO+R\OCV^?3T] `"`/;W
M^>?FZ_/R]??V^=;6TO3R\_3R]<<!`(V,D?/T]HV-C?CV]?/Q\O_^_\D``,@`
M`O3S]O/S\,/#PKN]NM?8V@`!`=75U=74U]77U.CJY,7#Q/___(N+BXN,CHV+
MC(R,BO7V^/?U]-;5V-;7VNGIY>GIY_'R]/'U].KG[?;V]+N[N??U]OCX^(N,
MC ```@$!`8R,C//S\_?W]____P```/___R'Y! $``#\`+ `````0``\```:J
MP-_/E_,9C<6D<-@#])Y/9]3'Y.UL!BL/(GCP!CIC3[OC92*,1JP""_MZY3@&
M,YO4!K:4F,S3"#8-&P<,%$1P/(A%1@,K!SQN`%@V93DX#P<("@8W8@:35CX?
M6RH[!VX]"F46/$8[`@A683@E"R,R+T8X'[4R+K(E+2(L`2T!( X>#B$!;A<%
E'!T<!20T! 4$U6%#$C<H-R<Z)C<ZX]I"2#X)/C@)..M4/T$`.P``
`
end

begin 666 pfeil.gif
M1TE&.#EA" `)`( ``/___^4`*B'Y! ``````+ `````(``D```(-C(^9H,8.
)8E0/U89#`0`[
`
end

Fra : HC

Dato : 20-07-07 16:16

Michael wrote:

> Hej jeg vil gerne advare om det tyske transport firma DPD,

Ærgeligt for dig, men jeg har i løbet af de sidste 2 uger bestilt 2
pakker fra Tyskland, som begge er kommet til min arbejdsadresse med DPD
i løbet af 2-4 dage. Leveringstidspunktet har typisk været tidlig
eftermiddag, omkring 12-14.

Måske er leveringen til privatadresser mere bøvlet?

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-07-07 17:46

> [...]

> man begynder at snakke engelsk med dem i telefonen, og mails gider de
> hverken bekræfte modtagelse, eller svar på for den sags skyld.

Har du prøvet at tale tysk til menneskerne hos Reifenversand? Så er
det min erfaring at de er ganske flinke. Jeg tror endda jeg fik fat i
en der talte engelsk sidste år.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-07-07 22:08

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Har du prøvet at tale tysk til menneskerne hos Reifenversand? Så er
> det min erfaring at de er ganske flinke. Jeg tror endda jeg fik fat i
> en der talte engelsk sidste år.

Jeg taler kun tankstelledeutch, og de (enkelte) gange jeg har forsøgt
at tale med dem (eller var der Louis?) lød den første sætning fra dem:
"Please send email or fax".

Kai

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 26-07-07 22:42

On 17 Jul., 08:52, "Michael" <dsl305...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hej jeg vil gerne advare om det tyske transport firma DPD, de er det mest
> useriøse firma jeg nogensinde har oplevet.

Jeg har lige kæmpet et par uger for at få en pakke fra Holland. Det
begyndte med at jeg ikke var hjemme (min skyld). Jeg aftalte så med
chaufføren at han kom fredag (2 dage efter) mellem 09:30 og 10:30. Jeg
kører normalt på arbejde kl. 6 men blev hjemme for at tage imod
pakken. Da det kl. 11 ikke havde været nogen fra DPD ringede jeg til
chaufføren som forklarede at han desværre ikke havde fået pakken med,
men jeg skulle tale med hovedkontoret om hvorfor de ikke havde sendt
den med ud. De fortalte så at det var chaufførens skyld da han havde
skrevet at "firmaet havde ferie lukket". Jeg aftaler så med DPD via.
email at de sender den til min søster i stedet som er hjemme i dag
timerne. Dagene går og der dukker ingen pakke op hos hende. Jeg rykker
DPD 2 dage i træk hvor de lover at den kommer med ud dagen efter. Det
næste jeg hører er at chaufføren ringer til mig og siger at nu står
han uden for døren, men ingen lukker op - jeg er lidt uforstående for
jeg har lige talt med min søster og hun er hjemme. Det viser sig så at
han står på den oprindelige adresse. Han lover så at skrive den nye på
pakken og at den er med dagen efter. Dagen efter dukker der ingen
pakke op. Jeg rykker DPD, de lover igen dagen efter. Stadig igen
pakke.

I dag spurgte jeg dem så om jeg ikke kunne få lov at hente den på
deres depot i Taastrup - jeg arbejder et par hundrede meter væk og det
fik jeg så lov til. Jeg var ret spændt på om den ville være der, men
det lykkedes.

Det tog i alt præcist 20 dage fra den blev sendt til jeg stod med den
i hånden.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-07-07 10:32

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Jeg taler kun tankstelledeutch, og de (enkelte) gange jeg har forsøgt
> at tale med dem (eller var der Louis?) lød den første sætning fra dem:
> "Please send email or fax".

Jeg er også langt fra dygtig til at tale tysk, men de par gange jeg
har talt med Louis i telefonen er det gået fint.

Den ene gang havde jeg købt et par dyre Rukka-bukser og lidt småting,
og betalt for det hele. Da pakken kom manglede bukserne. Efter jeg
havde ringet et par gange fik jeg mine bukser uden de store problemer.
Det blev klaret udelukkende med mit beskedne tyske ordforråd.

Jeg har talt med Reifenversand sidste år da jeg havde bestilt et M-1
fordæk og et et Z6 bagdæk inden jeg skulle på ferie. Efter et par uger
var der ikke sket noget, så jeg ringede til dem da jeg begyndte at
være lidt presset mht. at nå at få monteret dækkene før jeg skulle på
ferie.

Jeg kan ikke huske om jeg talte engelsk eller tysk med dem, men de
forklarede at de ikke havde sendt dækkene da de antog at det var en
fejl fordi en sådan dækkombination jo er ulovlig i Tyskland. De påstod
vist også at de havde sendt mig en email om det, men den havde jeg
altså ikke lige set - men det kan lige så godt være mig der har
overset den i spam-bunkerne som dem der ikke har sendt den. Jeg
forklarede så at dækkombinationen var lovlig i Danmark, så de måtte
gerne sende ASAP da jeg jo skulle bruge dækkene snart. Jeg havde dem 2
eller 3 dage senere, så intet problem der.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*