Hvor køber "man" dæk?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-07 23:16

Hvor køber "man" dæk - er det mcdaekonline.dk, SuperDæk, den lokale
mc-pusher eller Flensborg?

Skal ha for og bag med slange (syntes ikke lige jeg kunne hitte slanger hos
mcdaekonline.dk).

Sidste gang jeg selv havde gang i dækjernene var på min Honka 7½ hvilket var
rimeligt besværligt.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jbw

Dato : 16-07-07 05:59
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 08:37

jbw skrev:

> http://www.mynetmoto.com/index.cfm

Kort og godt!

Kan se de er 200-250 kr. billigere end mcdaekonline.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 16-07-07 21:18

> http://www.mynetmoto.com/index.cfm

Har jeg lige handlet hos til min fulde tilfredshed.

Men imho bør man overveje om man gider montere selv - gør man det er
besparselsen ofte stor ved at jagte postordretilbud.

Men skal man alligevel have andre til at montere for sig kan det vist ofte
godt betale sig at købe dækene samme sted (og bede om en god pris - ellers
vil de da gerne sælge til listeprisen ...)

Men jeg har købt et par gode dækjern og ser det som en udfordring at kunne
selv... Senest har jeg også købt en afbalnceringsdims så jeg kan få de
rigtige vægte på ...

/A

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 22:09

Anders Majland skrev:

> Men jeg har købt et par gode dækjern og ser det som en udfordring at
> kunne selv...

Been there.

> Senest har jeg også købt en afbalnceringsdims så jeg
> kan få de rigtige vægte på ...

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Brian

Dato : 16-07-07 08:30

Prøv dette link:

http://www.motomike.eu/mcbutikken/category/20900000000

Rimelige priser..

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-07-07 09:06

Hans Paulin (6310) wrote:
> Hvor køber "man" dæk

http://mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/tepga028247196/michelin_130/70_-_17_tl_tt_62h_pilot_activ.html

Nu er det ikke fordi jeg er så stolt ved at have købt Michelin (og Hekto har
lige mistet en stjerne hos mig da det var ham der anbefalede dem ) men
jeg har købt hos dem 2 gange uden problemer.

/jim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 09:16

Jim Andersen skrev:

> [...]
> Hekto har lige mistet en stjerne hos mig da det var ham der
> anbefalede dem ) men jeg har købt hos dem 2 gange uden problemer.

Jeg har fået en fornuftig pris hos den lokale nu ud fra de links jeg har
fået hér - på torsdag kommer der Bridgestone BT 45 på for og bag

Tak til alle for links!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Carl Astrup

Dato : 16-07-07 10:10

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Jim Andersen skrev:
>
> Jeg har fået en fornuftig pris hos den lokale nu ud fra de links jeg har
> fået hér - på torsdag kommer der Bridgestone BT 45 på for og bag

Hej Hans. Hvad måtte du slippe for dem ?, jeg tror også snart jeg skal over
på noget BT45 igen.. Fantastiske dæk.

//eCarlos

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 10:29

Carl Astrup skrev:

> Hej Hans. Hvad måtte du slippe for dem ?

Listeprisen er som følger:

For: 100/90-19 V 929,- kr.
Bag: 130/90-17 V 1129,- kr.

På de beløb fik jeg 10%.

Dertil kommer slanger som jeg også får skiftet - har ikke spurgt på pris på
dem.

Hvert dæk koster 100,- kr. i montering og afballancering, hvis man kommer
med hjulene i løs vægt.

Havde jeg bestilt dæk hjem via nettet og fået dem monteret det pågældende
sted havde jeg skullet betale 250,- kr. pr stk. for montering og
afballancering.

En stor tak til *Jens, Sydals* for gode råd omkring dækvalg m.m.

> , jeg tror også snart jeg
> skal over på noget BT45 igen.. Fantastiske dæk.

Lyder godt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-07-07 10:50

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
>
> Havde jeg bestilt dæk hjem via nettet og fået dem monteret det
> pågældende sted havde jeg skullet betale 250,- kr. pr stk. for

Jeg kan oplyse at jeg giver 200 kr pr dæk når jeg afleverer hele cyklen hos
Brdr Stevns.
Altså inkl demontering af gamle dæk, bortskaffelse, evt slangeisætning,
montering/afbalancering af nye "internet"-dæk.

Samtidig checker han lige bremseklodser osv når han alligevel står med
fingrene i det.

/jim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-07-07 13:43

Jim Andersen skrev:

> Jeg kan oplyse at jeg giver 200 kr pr dæk når jeg afleverer hele
> cyklen hos Brdr Stevns.

Lyder ikke dårligt - jeg skulle betale for forbrugt tid.

Fornemt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 17-07-07 00:43

> [...]
> afballancering.
>
> En stor tak til *Jens, Sydals* for gode råd omkring dækvalg m.m.

Selv tak.

mvh Jens
Sydals

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-07 07:14

Jens Meldgaard skrev:

> Selv tak.

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 17-07-07 00:42

> Jeg har fået en fornuftig pris hos den lokale nu ud fra de links jeg har
> fået hér - på torsdag kommer der Bridgestone BT 45 på for og bag

Hej Hans
Hvem er den lokale så?

mvh Jens
Sydals