Tuning Intruder M800?
Fra : KH

Dato : 10-07-07 19:30

Hej!

Jeg har nyerhvervet mig sådanne en. Fed cykel, men der måtte gerne være lidt
mere lyd og spark i den.

Jeg har valgt denne maskine idet den var overkommelig i pris samt
vedligeholdelsesfri (næsten). Den måtte dog gerne sige lidt mere samt have
lidt mere optræk. Hvad skal der til?

Jeg skylder lige at sige at jeg ikke er et mekanisk geni, men har dog nogle
som kan hjælpe med at skille og samle dele på sådanne en.

Mvh

Klaus

Fra : Moller

Dato : 10-07-07 19:34

KH skrev:
Den måtte dog gerne sige lidt mere samt have
> lidt mere optræk. Hvad skal der til?

   Skiftes ud med en maskine med flere kræfter, det er billigste løsning.

--
VH
   Moller

Fra : Flottenheimer

Dato : 11-07-07 07:05

"KH" <Hoengaard@gmail.com.FJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skylder lige at sige at jeg ikke er et mekanisk geni, men har dog
> nogle som kan hjælpe med at skille og samle dele på sådanne en.

Du kan gøre lidt ved skift af udstødning og få settet kaburatorerne (eller
den elektronisk) samtidig. Men ikke meget. Det er nok mest lyden du får
noget ud af.

Den har vist bæltedrev eller kardan også er det ret besværligt at lave
gearingen om.

Så lev med den og spar op til en større brugt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-07 07:35

KH wrote:
> Hej!
>
> Jeg har nyerhvervet mig sådanne en. Fed cykel, men der måtte gerne være lidt
> mere lyd og spark i den.

Pardon my french - men det lyder som om du har valgt en forkert cykel.
Hvis det _skal_ være Cruiser/custom segmentet kan du finde dig en
powercruiser fra Honda's VF serie (80'er cykler) eller en Yamaha V-max.

Ellers kan du bare finde dig en sportstouring og få alt det spark du har
brug for plus køreegenskaber og komfortabel siddestilling.

--
vh
Torben

Fra : Svend Augsburg

Dato : 11-07-07 21:19

> [...]
>var overkommelig i pris samt
>vedligeholdelsesfri (næsten). Den
>måtte dog gerne sige lidt mere samt have

Sludder. Der kan laves underværker med Suzkis 800....
Jetkit, performancepotter (ikke larme potter men eg Supertrap,
Vance and Hines el lign) og så en tur på dynobænken hos Mr dyno
i Haslev. http://www.dot-e.dk/dot-e.dk.
Prøv at kontakte dem og hør hvad de kan, hvis du ikke selv er
minded for at gå igang...

Fra : Bo & Anja

Dato : 12-07-07 14:14

> [...]
> i Haslev. http://www.dot-e.dk/dot-e.dk.
> Prøv at kontakte dem og hør hvad de kan, hvis du ikke selv er

og alt dette får du for ca. 8-12.000 kr.
MEN så får du sikkert også 4-8hk. mere...
bo