Parallelimport af CB1300 - opfølgning
Fra : HC

Dato : 10-07-07 15:05

Hej!

For en del uger siden skrev jeg om parallelimport af en Honda CB1300 fra
2005. Den blev købt over Ebay i Tyskland, og kørt hjem på tysk
prøveplade. Her er en oversigt over udgifterne for de nysgerrige:

Indkøbspris: 7.500 euro
Tysk prøveplade: omkring 200 euro
Danske importplade ved grænsepolitiet i Padborg: 100 kr
Dansk prøveplade til syn i to dage: 1.200,- kr (inkl. depositum ? kr)
Told- og registreringssyn hos APPlus: 300+300 kr
Værdi iflg. skat: lige omkring 150.000,- kr - heraf afgift: 92.715,- kr

Hele syn+afgiftsprocessen har taget to dage, og ville nemt være klaret
på én hvis det ikke var fordi der skulle lægges ekstra arbejde i det fra
Skats side pga. manglende oplysninger om tidligere indregistreringer af
modellen i Danmark. Faktisk havde den medarbejder jeg snakkede med søgt
på nettet, og havde fundet en del af mine indlæg her

Nu mangler jeg bare forsikring og selve pladen, men det burde kunne
klares i løbet af et par dage.

Vi ses derude!

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 10-07-07 15:39

On Tue, 10 Jul 2007 16:05:08 +0200, HC wrote:

> Nu mangler jeg bare forsikring og selve pladen, men det burde kunne
> klares i løbet af et par dage.

Det store spørgsmål - er du så glad for den?

> Vi ses derude!

Eeeeeek!

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : HC

Dato : 10-07-07 16:25

Sonny T. Larsen wrote:

> Det store spørgsmål - er du så glad for den?

I allerhøjeste grad! :) Det var synsmanden iøvrigt også - han mumlede
noget om at det var rart for én gangs skyld at prøvekøre noget der ikke
skulle helt op i omdrejninger for at trække til :)

> Eeeeeek!

Hæhæhæ bare vent! :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 22:03

On Tue, 10 Jul 2007 16:05:08 +0200, HC wrote:

> Indkøbspris: 7.500 euro
> Tysk prøveplade: omkring 200 euro

> Værdi iflg. skat: lige omkring 150.000,- kr - heraf afgift: 92.715,- kr

Så har den da også været for dyr i indkøb ? :-/

Men der var måske ingen danske at få.....

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : HC

Dato : 11-07-07 10:06

Orla Pedersen wrote:

> Så har den da også været for dyr i indkøb ? :-/
> Men der var måske ingen danske at få.....

Modellen sælges overhovedet ikke her i landet, og der er kun en meget
eksklusiv håndfuld danskere der har hevet en hjem fra udlandet. Det
handler om følelser

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 11-07-07 10:43

On Wed, 11 Jul 2007 11:06:23 +0200, HC wrote:

> Modellen sælges overhovedet ikke her i landet, og der er kun en meget
> eksklusiv håndfuld danskere der har hevet en hjem fra udlandet. Det
> handler om følelser

Som (næsten) altid, når det handler om motorcykler

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 08:49

On Wed, 11 Jul 2007 11:06:23 +0200, HC wrote:

> Det handler om følelser

Ohh Så er alt jo ok

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg