Ny bagfælg på GSX 600 F fra 95
Fra : Thomas Ertmann

Dato : 06-07-07 17:29

Hejsa..

Jeg er den lykkelige indehaver af en GSX600F fra 95. Som nok de fleste andre
"kat" ejere er jeg vældig tilfreds med min lille cykel, men nu er tiden
kommet til at give den en overhaling. Jeg står for at skifte bagdækket ud,
og vil samtidigt gerne lidt op i bredde, og over på et sportsdæk. Problemet
er bare at standard fælgen som er på 3.5" ikke kan monteres med mere end 140
eller maks 150 dæk. Jeg vil meget gerne op på 160, og har set det monteret
på 4.5" fælge direkte ind i den orginale svinggaffel.

mit spørgsmål er nu.. er der nogen der har erfaring med dette - og fra
hvilken cykel har de taget fælgen (vil jo gerne finde én ved en hugger. Jeg
mener at have hørt at en 4.5" fælg fra en bandit passer på, men fra hvilken
årgang og hvilken CC... ???

Håber det er nogen derude der har nogle erfaringer de vil dele med mig på
denne konto..

På forhånd tak...
/Thomas

Fra : Armand

Dato : 19-07-07 21:36

"Thomas Ertmann" <thomas@noertmann.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken årgang og hvilken CC... ???
>
> Håber det er nogen derude der har nogle erfaringer de vil dele med mig på

Ikke meget respons på dét

Jeg kan heller ikke hjælpe dig, kun give dig en advarsel om at brede dæk til
almindelig brug kun er porno: Det er racing-sporten der har fremavlet de
brede dæk ud fra et behov for at have så meget gummi mod asfalten under
nedlægning og hidsige accelerationer ud af svingene - rent
køreegenskabsmæssigt er de fuldstændigt uhensigtsmæssige og i
diverseforekommende sammenligningstest's er det tydeligt at kombattanterne
med smalle(re) dæk er dem der høster flest point i
køreégenskabs-bedømmelserne :-|
Men selvfølgelig: Er det porno du er ude efter, så er der kun én vej frem!!

--
Armand.