Uden afgift
Fra : Tau

Dato : 06-07-07 07:54

Jeg undre mig over alle de motorcykler der er til salg hvor afgiften ikke er
betalt. Hvad gør man i de kredse for at køre på den. Får man en prøveplade
eller hvad.
Hvad er ideen bag det hele?

vh
Poul

Fra : jørgen nielsen

Dato : 06-07-07 08:04

Det er et godt spørgsmål du der stiller, har selv undret mig, og er nået
frem til, at de fleste cykler bliver dyrere når man ellers er færdig med
Told og Skat osv i forhold til ', hvad man ellers kan købe cyklen til, har
selv prøvet med en GS 500E som jeg synes var billig men når afgiften skulle
betales blev den ligeså dyr eller dyrere, det er lidt det samme som dem der
ser det som et must at det kun er Louis i Tyskland man kan købe dele ved
(hul i hovedet) siger jeg der er 100`vis af gode Danske forretninger hvor
man får service med i købet

Blot min mening (ved godt jeg bliver overfaldet)

Jørgen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-07-07 08:29

Tau skrev:
> [...]
> betalt. Hvad gør man i de kredse for at køre på den. Får man en prøveplade

en minimal søgning i gruppens indlæg her i foråret vil afsløre svaret

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?hl=da&group=dk.fritid.motorcykel&q=uden+afgift
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : David List

Dato : 06-07-07 09:18

"Tau" <bonderøv@rendmig.ass> wrote in message
> Jeg undre mig over alle de motorcykler der er til salg hvor afgiften ikke
> er betalt. Hvad gør man i de kredse for at køre på den. Får man en
> prøveplade eller hvad.
> Hvad er ideen bag det hele?

I nogle tilfælde er der tale om ræs maskiner, som folk kun bruger til
banedage ved diverse arrangementer. Her er indregistreringen og pladen ikke
nødvendig. Første gang man kommer til et banedagsarrangement, overraskes man
over hvor mange "almindelige" mennesker, der kommer med transportere eller
anhængere fyldt op med maskiner der kun bruges til sjov og ballade.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-07-07 21:55

Og så er der os andre tosser der stadig er "danske" men bor i udlandet, og
ikke nænner at sælge Mc´en hvor den nu hører hjemme!
Eller som jeg selv, hellere vil dele en Go handel med een der har større
entusiasme end de "lokale" der behandler deres ting mindre pænt end en dansk
ditto ville gøre da hans Mc koster 3 x så meget. Når endelig pladen er på

MvH Eg