Ewan og Charley - Long Way Down
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-07-07 17:32

Davs i gruppen.

Når nu det er sådan et røvsygt vejr, og man er glad for at man IKKE er i
Roskilde og omegn, er det da rart at man kan hoppe på nettet og følge med i,
hvad der sker i andre dele af verden.
Jeg skvattede over følgende hjemmeside, hvor man kan følge d'herrer Ewan
McGregor og Charley Boorman på deres tur sydpå på deres bimmere.
http://www.bbc.co.uk/longwaydown/index.shtml
De er p.t. nået til Kenya, og for de af jer der har Google Earth, var
positionen i går 0° 16' S, 36° 4' E.

God fornøjelse!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - narjh...

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 20:54

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bbc.co.uk/longwaydown/index.shtml
> De er p.t. nået til Kenya, og for de af jer der har Google Earth, var

Hej.

Glæder mig til deres dvd bliver klar , Long way round var i hvert fald
god underholdning

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-07-07 00:48

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

-klip-

> Hej.
>
> Glæder mig til deres dvd bliver klar , Long way round var i hvert fald
> [...]

Jeg kan kun være enig - jeg er p.t. i gang med at brygge anmeldelse og en
episodeguide sammen til hjemmesiden. Jeg prøver at vride nogle billeder ud
af deres kontor til samme.
Nå ja, at man så får set hele baduljen een gang mere i den anledning skader
jo ikke i disse for vort land så fugtige tider!
Nyristede gulerodsknopper med smørelse og appelsin- og blåbærmarmelade, en
kop varm the og så benene op på sofaen, smække Long Way Round på spillen og
fatte notesblok og pen - så kan man sgu godt lige klare tilværelsen.
Skal i gang med afsnit 7, Yakutsk osv.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næij....

Fra : frølårsraketten

Dato : 06-07-07 11:39

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i
> Glæder mig til deres dvd bliver klar , Long way round var i hvert fald
> god underholdning

Tja.....bum-bum. Det var da et friskt initiativ. Men den ene af gutterne -
jeg mener det var ham der hed Ewan, brokkede sig i et væk over hvad som
helst. Lidt patetisk.
På mig virkede turen som en slags dannelsesrejse - i stil med dem mine
jævnaldrende tog på i 70-erne til Tibet eller Buthan og hvor der ellers
kunne nydes "fniseurt". Fik lidt ondt af dem, når de skulle bakse med de
tunge og ikke særlig agile 1150GS'er. Men de var jo flot bakket op af
terrængående fire- og sekshjulstrukne køretøjer!

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre R1200RT

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 06-07-07 12:56

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> skrev i en meddelelse

> Tja.....bum-bum. Det var da et friskt initiativ. Men den ene af gutterne -
> jeg mener det var ham der hed Ewan, brokkede sig i et væk over hvad som
> helst. Lidt patetisk.

Ja begge to brokker sig en del i starten. Især over, at de ikke bare lige
får kastet et par maskiner gratis i nakken, fordi de er kendte(?)..
Han burde om nogen have pengene til lige at kaste et par kroner i nogle
cykler..

Jeg synes til gengæld ikke det er patetisk, men derimod ynkeligt.

> [...]
> tunge og ikke særlig agile 1150GS'er. Men de var jo flot bakket op af
> terrængående fire- og sekshjulstrukne køretøjer!

Der var temmelig meget hjælp med.. de kunne jo intet selv

Mvh Anders

Fra : KentBM

Dato : 06-07-07 21:41

Flerbrugermaskine skrev:
> Der var temmelig meget hjælp med.. de kunne jo intet selv

Boorman har altså deltaget i Dakar og måtte udgå med brækkede håndled,
hvis jeg ikke husker forkert. Desuden kørte han motocross i sine yngre
dage. Men det virker underligt, at de ikke selv kan financierer turen.

Prøv i øvrigt denne side http://www.pgdakar.com/index.html punktet
Nordkap - Sydkap. Start i -30grader midt om vinteren.

--

Kent

Fra : frølårsraketten

Dato : 07-07-07 15:12

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev
> Prøv i øvrigt denne side http://www.pgdakar.com/index.html punktet
> Nordkap - Sydkap. Start i -30grader midt om vinteren.

Der er også turen Fjällbonäs-LangBortiStan der foreløbig slutter på grænsen
mellem Iran og Turkmenistan 11. juni 07

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 17:28

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
> Davs i gruppen.
> God fornøjelse!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Har lige været inde og kikke billeder fra Touring Campen , skal du og
sjukken derover igen i år ?, vi tager derover den anden weekend i August .

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-07-07 18:45

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
-klip-
> Har lige været inde og kikke billeder fra Touring Campen , skal du og
> sjukken derover igen i år ?, vi tager derover den anden weekend i August .

> [...]

Hej Dennis.

Det ved jeg sgutte rigtigt, det kniber sgu lidt for øjeblikket.
Men nu må vi se, hvad angår tid, "tid" - og ikke mindst vejr!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niksen.