/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha XV535 Viagra der ikke vil starte
Fra : JanM


Dato : 04-07-07 20:32

Hi

Jeg har prob. med subj. som ikke vil starte.

Der er gnist på tændrørene.

Nogle gange starter den på forreste cylinder (2) hvis den får fuld choker,
men får den lidt gas dør den straks. Tidligere har jeg har problemer med at
den kun kørte på en cylinder, men så rodede jeg med stikkene til
tændspolerne som ikke så for godt ud og så kørte den igen på begge. Den gang
kunne den sagtens køre på den ene cylinder. (Min kone opdagede ikke den
manglende kraft når hun kørte på den
Men altså nu vil den ikke. Jeg syns ikke tændrøret i den ikke startende
cylinder lugter så meget af bensin så kan det være der den er gal. Enten
karburatorerne eller bensinpumpen?

Gode ideer modtages.


--
/Jan
Fjern removeme in email.



 
 
Torben Scheel (04-07-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-07-07 20:38

JanM wrote:
> Hi
>
> Jeg har prob. med subj. som ikke vil starte.
>
> Der er gnist på tændrørene.
>
> Nogle gange starter den på forreste cylinder (2) hvis den får fuld choker,
> men får den lidt gas dør den straks. Tidligere har jeg har problemer med at
> den kun kørte på en cylinder, men så rodede jeg med stikkene til
> tændspolerne som ikke så for godt ud og så kørte den igen på begge. Den gang
> kunne den sagtens køre på den ene cylinder. (Min kone opdagede ikke den
> manglende kraft når hun kørte på den
> Men altså nu vil den ikke. Jeg syns ikke tændrøret i den ikke startende
> cylinder lugter så meget af bensin så kan det være der den er gal. Enten
> karburatorerne eller bensinpumpen?
>
> Gode ideer modtages.
>
>
NGK tændrør? De kan være druknede og det dør de nogen gange af. Du kan
skifte eller evt. varme spidsen på dem med en gasbrænder og børste dem
grundigt. En nat i acetone er et andet husråd.

Hvis det er det, så prøv at skaffe denso rør til den fremover.

--
vh
Torben

JanM (04-07-2007)
Kommentar
Fra : JanM


Dato : 04-07-07 21:05


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:468bf715$0$2504$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> JanM wrote:
>> Hi
>>
>> Jeg har prob. med subj. som ikke vil starte.
>>
>> Der er gnist på tændrørene.
>>
>> Gode ideer modtages.
>>
>>
> NGK tændrør? De kan være druknede og det dør de nogen gange af. Du kan
> skifte eller evt. varme spidsen på dem med en gasbrænder og børste dem
> grundigt. En nat i acetone er et andet husråd.
>
> Hvis det er det, så prøv at skaffe denso rør til den fremover.
>
Jeg har prøvet med andre tændrør nede fra Fisker. Kan ikke huske hvad det
var for nogle men jeg har ikke NGK rør i.

/Jan



SmaRTrxxv (05-07-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 05-07-07 11:19

JanM wrote:
> Hi
>
> Jeg har prob. med subj. som ikke vil starte.
>
> Der er gnist på tændrørene.
Gnist..

En lille svag gnist eller en tydelig klar blå gnist? (jeg går ud fra at
tændrørene er ok, du skriver andensteds at de er blevet skiftet)

Hvis det er det første kan det skyldes at tændkablerne har aftjent deres
værnepligt! Det viser sig ofte i fugtigt vejr..

>
> Nogle gange starter den på forreste cylinder (2) hvis den får fuld choker,
> men får den lidt gas dør den straks. Tidligere har jeg har problemer med at
> den kun kørte på en cylinder, men så rodede jeg med stikkene til
> tændspolerne som ikke så for godt ud og så kørte den igen på begge.

Endnu en indikator på dårlig gennemgang (stor modstand) i tændkablerne.

Hvis du ikke vil fare ud og købe nye tændkabler med det samme kan du jo
evt. prøve at låne et sæt fra en anden mc (eller bil) i tilsvarende
længde og type og prøve med dem først..

M.v.h.
Thore Jensen

JanM (05-07-2007)
Kommentar
Fra : JanM


Dato : 05-07-07 17:56

Hi

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> wrote in message
news:468cc622$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> JanM wrote:
>> Hi
>>
>> Jeg har prob. med subj. som ikke vil starte.
>>
>> Der er gnist på tændrørene.
> Gnist..
> En lille svag gnist eller en tydelig klar blå gnist? (jeg går ud fra at
> tændrørene er ok, du skriver andensteds at de er blevet skiftet)

Jeg er ikke rutineret mekaniker så jeg er ikke sikker på om den gnist jeg
ser er kraftig nok.
>
> Hvis det er det første kan det skyldes at tændkablerne har aftjent deres
> værnepligt! Det viser sig ofte i fugtigt vejr..
>
>>
>> Nogle gange starter den på forreste cylinder (2) hvis den får fuld
>> choker, men får den lidt gas dør den straks. Tidligere har jeg har
>> problemer med at den kun kørte på en cylinder, men så rodede jeg med
>> stikkene til tændspolerne som ikke så for godt ud og så kørte den igen på
>> begge.
>
> Endnu en indikator på dårlig gennemgang (stor modstand) i tændkablerne.
>
> Hvis du ikke vil fare ud og købe nye tændkabler med det samme kan du jo
> evt. prøve at låne et sæt fra en anden mc (eller bil) i tilsvarende længde
> og type og prøve med dem først..

Ifg de tegninger jeg set fås kablerne kun ifm. nye tændspoler. Men jeg tror
du har ret. Jeg har selv haft tanken, men når man ikke er rutineret
mekaniker så går man ikke bare lige ud og køber stumper for en formue.

Men jeg tror du har ret i at der er et problem der så jeg må hellere ud og
investere.

Tak for hjælpen

/Jan



SmaRTrxxv (05-07-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 05-07-07 20:22

JanM wrote:
>
>
> Ifg de tegninger jeg set fås kablerne kun ifm. nye tændspoler. Men jeg tror
> du har ret. Jeg har selv haft tanken, men når man ikke er rutineret
> mekaniker så går man ikke bare lige ud og køber stumper for en formue.
>

Nu har man så vidt jeg ved produceret viragoer fra 1988 til 2003, så der
kan jo nemt være modelforskelle..

Har du haft fat i tændkablerne og ved selvsyn konstateret at de ikke kan
skrues/drejes af (der findes dog nogle som er støbt sammen med
tændspolen, men jeg ved dog ikke om det er tilfældet på en virago)

> Men jeg tror du har ret i at der er et problem der så jeg må hellere ud og
> investere.

Ja, dog kan de tilsyneladende fåes helt ned ca. 200 kr pr. srk..
>
> Tak for hjælpen

Du klør bare på, hvis man ikke spørger får man ikke noget at vide..

Thore


JanM (05-07-2007)
Kommentar
Fra : JanM


Dato : 05-07-07 21:08


"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> wrote in message
news:468d4568$0$57880$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> JanM wrote:
>>
>>
>> Ifg de tegninger jeg set fås kablerne kun ifm. nye tændspoler. Men jeg
>> tror du har ret. Jeg har selv haft tanken, men når man ikke er rutineret
>> mekaniker så går man ikke bare lige ud og køber stumper for en formue.
>>
>
> Nu har man så vidt jeg ved produceret viragoer fra 1988 til 2003, så der
> kan jo nemt være modelforskelle..
>
> Har du haft fat i tændkablerne og ved selvsyn konstateret at de ikke kan
> skrues/drejes af (der findes dog nogle som er støbt sammen med tændspolen,
> men jeg ved dog ikke om det er tilfældet på en virago)

Jeg har kigget på nettet på en tegning over en '94 Virago som min. Men jeg
har ikke selv haft fingerne på den ende af tændspolerne. Idag har det jo
regnet lidt i København så det var ikke lige vejr til at stå i gården og
rode med mc.

>> Men jeg tror du har ret i at der er et problem der så jeg må hellere ud
>> og investere.
>
> Ja, dog kan de tilsyneladende fåes helt ned ca. 200 kr pr. srk..

Kan de købes uoriginale+ (Tændspolerne?)

>
> Du klør bare på, hvis man ikke spørger får man ikke noget at vide..

Takker

/Jan



SmaRTrxxv (05-07-2007)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 05-07-07 22:14

JanM wrote:
>
> Kan de købes uoriginale+ (Tændspolerne?)
>
>
Det kan næsten alt vel..
www.atmcteknik.dk f.eks. ellers er der sikkert også nogle i MC-nøglen,
hvis foretrækker at handle i fysisk butik..

Thore

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste