Suzuki GS500E 97 Hjælp
Fra : Kim Svensson

Dato : 04-07-07 12:23

Hej NG
Har gennem de sidste par uger prøvet at hjælpe en kammerat med hans
maskine, men kan ikke længere finde på noget.

Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
bliver ved ca 3000 rpm. Karburatorer er renset, membraner er skiftet,
Nålen hævet en tak, hvilket hjalp på response, men ikke på forhøjet
tomgang. Tændrør er næsten lysende hvide, og maskinen lugter varmt når
den er varm, mere end min egen BMW R100, eller MZ ETZ for den sags
skyld.

Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.

Tændingen på sån'en skiderik er fuld elektronisk, og skulle således
ikke kunne blive hængende i advance position.

Masiknen reagerer modvilligt på gas, som meget for mager blanding,
hvilket tændrørene osse indikerer.

Nogen der ved noget ?

Link til værkstedsbog ?

Hvad skal svømmerhøjden være ?
osv osv.

På forhånd tak

Kim

BMW R100 RS

MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-07-07 12:34

Kim Svensson skrev:

> Masiknen reagerer modvilligt på gas, som meget for mager blanding

Lyder i hvert fald som mager blanding.

Hvordan der luftfilteret ud?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd,

Fra : Kim Svensson

Dato : 04-07-07 14:53

Luft filtret er helt nyt, originalt.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 04-07-07 13:30

"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> wrote in message:
> Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
> bliver ved ca 3000 rpm.

Jeg gætter på det er chokeren, der ikke kan falde tilbage. Selvom den den
evt. godt kan køres tilbage på styret kan der godt være et problem med
kablet.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Kim Svensson

Dato : 04-07-07 14:54

On Wed, 4 Jul 2007 14:30:20 +0200, "Martin Guld Thomsen"
<sneware@FJERNtiscali.dk> wrote:

>Jeg gætter på det er chokeren, der ikke kan falde tilbage. Selvom den den
>evt. godt kan køres tilbage på styret kan der godt være et problem med
> [...]

Hvis det er chokeren, vil den få for fed blanding, det gør den afgjort
ikke, højre cylinder blander lidt magrere end venstre.

Nogen der har CO tallenen for sån en ?

Fra : Futte & Co.

Dato : 04-07-07 14:46

Kim Svensson wrote:
> [...]

> dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
> ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.

Prøv at fejlsøge falsk luft vha. dieselstart (æter) i stedet for wd40

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 23:02

Kim Svensson <kim.svensson@tdcadsl.dk> writes:

> har ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.

Brænder det (dets drivmiddel) godt nok til at have indflydelse på rpm?
Husrådet herinde anbefaler dieselstart.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-07-07 23:07

Hej.

>Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
>dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
>ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.

Revnet indsugningsgummi.
Sprøjt dieselstart på gummiet, hvis den stiger i hastighed er de
revnet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kim Svensson

Dato : 06-07-07 22:17

On Fri, 06 Jul 2007 00:06:38 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Hej.

>Revnet indsugningsgummi.
>Sprøjt dieselstart på gummiet, hvis den stiger i hastighed er de
>revnet.
Vi prøver lige igen med dieselstart, mener nu osse WD 40 skulle virke,
hvis det ikke brænder sklle RPM falde, hvis det brænder skulle det
stige..

MVH

Fra : Armand

Dato : 19-07-07 20:50

"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine, men kan ikke længere finde på noget.
>
> Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men

Udover den allerede gennemførte debat omkring diagnosticering (hvad har du i
mellemtiden konkluderet??), er det måske på tide at vende problemstillingen:
Tomgangen skal af praktisk hensyn justeres ved varm motor - Gør dét og meld
lige tilbage om hvorvidt at dét ikke lader sig gøre at starte og bruge
motorcyklen derefter-

--
Armand.