Svejsning på MC tank
Fra : Tim Andersen

Dato : 03-07-07 19:25

Hej

Jeg er ved at resturere en gamle Horex fra 54 og er nu kommet til tanken,
som skal forchomes, men inden den kan det, skal jeg ha lavet noget rust på
den men hvordan ? kan men svejse på sådan en take eller vil den blive vind
og skæv af det ?

Fra : Leif Bording

Dato : 04-07-07 19:50

Hej Tim
Rust kan godt svejses, uden tanken vrider. Men det er en forudsætning at
du kan strække svejsningen når den er blevet kold. (spændingsfrigøring)
Og det er der problemet er, fordi rusten normalt sidder i det laveste område
på tanken (kondensvand) og ofte langt væk fra påfyldningsstudsen, så der er
svært ar finde et modhold der kan nå derned.
Mvh.
Leif bording

Fra : Michael

Dato : 04-07-07 20:59

HUSK lige den kan ske en eksplosion, selv om den har ligget uden benzin i
lang tid
mvh Michael Ankerlund

Fra : Armand

Dato : 19-07-07 20:26

"Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> HUSK lige den kan ske en eksplosion, selv om den har ligget uden benzin i
> lang tid

.. . . . . . . Og så kan det nok være at den strækker sig

Til Michael og Leif.
Læg lige mærke til at jeg svarer under(!) det citerede - akkurat som normen
er (bladr blot lidt rundt og se at sådan foregår det vitterligt!). Gider i
ikke vænne jer til det samme?

--
Armand.