|
| MZ-klub... Fra : Max Andersen |
Dato : 02-07-07 12:37 |
|
Hejsa,
tilmeldingen på MZ-klubbens hjemmeside virker ikke, så jeg har lige et
par spørgsmål, hvis nogen af jer herinde er MZ-folk :)
Jeg har kig på en MZ'er der har en utæt cylinder, og som dryppede ned på
udstødningen. Sælger sagde at det gjorde alle MZ'ere, og det var ikke
noget problem.
Det virker underligt at det skulle være normalt, men det så også ud til
at have været et problem længe, da der sad en kage af snavs omkring
utætheden, netop som om det havde været der længe.
Jeg tænkte bare jeg lige ville sikre mig at det nu var et normalt
problem, og ikke noget skræmmende.
Max
| |
Moller (02-07-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-07-07 19:12 |
|
Max Andersen skrev:
> tilmeldingen på MZ-klubbens hjemmeside virker ikke, så jeg har lige et
> par spørgsmål, hvis nogen af jer herinde er MZ-folk :)
Virker fint ;) har du kontakt Adm. måske ?
> Jeg har kig på en MZ'er der har en utæt cylinder, og som dryppede ned på
> udstødningen. Sælger sagde at det gjorde alle MZ'ere, og det var ikke
> noget problem.
Både og, 95% af MZ'erne er misligeholdt, og blir kun fikset hvis de ik
kan starte, deraf at toppakningen er utæt osv. er kun noget man rør ved
hvis den er så utæt at der ik er kompresion nok til at køre ;)
> Det virker underligt at det skulle være normalt, men det så også ud til
> at have været et problem længe, da der sad en kage af snavs omkring
> utætheden, netop som om det havde været der længe.
Som sagt, køre den, så rør det ikke.... pris at fikse det = 10Kr. og 1
times arbejde for en meget meget uøvede ;)
> Jeg tænkte bare jeg lige ville sikre mig at det nu var et normalt
> problem, og ikke noget skræmmende.
Hvis den kan bremse jævnt på bagbremsen, så du er sikker på tromlen
ikke er oval, så er der ik meget mere dyrt... Jens Bager herinde, har
lige restaureret en MZ TS 250/1 sammen med mig, 3000Kr. incl. dæk, ny
forgaffelben, bagfjedre skiftet, komplet nyt elnet + parabol +
elektronisk laderelæ osv. osv... som jeg sagde til en den anden dag, det
er pt. snart kun stellet der ik er skiftet for de håndøre :)
Men hvis maskinen soder sådan, så snakker vil 1500-2500Kr. vel for den
;) altså den du har kig på, og det er en 250cc... alt under er spild af
penge.
--
VH
Moller
MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
Leise ist scheisse
| |
Max Andersen (02-07-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 02-07-07 19:53 |
|
Moller wrote:
> Max Andersen skrev:
>> tilmeldingen på MZ-klubbens hjemmeside virker ikke, så jeg har lige et
>> par spørgsmål, hvis nogen af jer herinde er MZ-folk :)
>
> Virker fint ;) har du kontakt Adm. måske ?
Jep, med følgende fejl som jeg fik på siden:
"Vi kunne ikke sende dig en mail. Kontakt sidens administrator." Og så
mailede jeg til den der stod på linket... ingen svar, og det virker
stadig ikke :(
>> Jeg har kig på en MZ'er der har en utæt cylinder, og som dryppede ned
>> på udstødningen. Sælger sagde at det gjorde alle MZ'ere, og det var
>> ikke noget problem.
>
> Både og, 95% af MZ'erne er misligeholdt, og blir kun fikset hvis de
> ik kan starte, deraf at toppakningen er utæt osv. er kun noget man rør
> ved hvis den er så utæt at der ik er kompresion nok til at køre ;)
>
>> Det virker underligt at det skulle være normalt, men det så også ud
>> til at have været et problem længe, da der sad en kage af snavs
>> omkring utætheden, netop som om det havde været der længe.
>
> Som sagt, køre den, så rør det ikke.... pris at fikse det = 10Kr. og
> 1 times arbejde for en meget meget uøvede ;)
Hehe, ok. Det vil jeg så næsten prøve ,når den så stopper med at køre :)
>> Jeg tænkte bare jeg lige ville sikre mig at det nu var et normalt
>> problem, og ikke noget skræmmende.
>
> Hvis den kan bremse jævnt på bagbremsen, så du er sikker på tromlen
> ikke er oval, så er der ik meget mere dyrt... Jens Bager herinde, har
> lige restaureret en MZ TS 250/1 sammen med mig, 3000Kr. incl. dæk, ny
> forgaffelben, bagfjedre skiftet, komplet nyt elnet + parabol +
> elektronisk laderelæ osv. osv... som jeg sagde til en den anden dag, det
> er pt. snart kun stellet der ik er skiftet for de håndøre :)
Det er en god maskine for pengene har jeg hørt. Og driftsstabil som ind
i helgoland.... Rart at få bekræftet.
> Men hvis maskinen soder sådan, så snakker vil 1500-2500Kr. vel for
> den ;) altså den du har kig på, og det er en 250cc... alt under er spild
> af penge.
>
Tak for info
Max
| |
Ukendt (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-07-07 00:19 |
|
> Det er en god maskine for pengene har jeg hørt. Og driftsstabil som ind
> i helgoland.... Rart at få bekræftet.
Jeg som førstegangskøber valgte også MZ frem for andet i prislaget under
15.000.. (lille mc kort)..
Den jeg har nu stod stille 3 mdr i vinter, go startede efter 2. spark... OG
ellers kørt fint.. Derudover er den opgivet til 19-21 heste.. hvorimod
kinamandens maskiner oftest kun har 8-14 hk..
Og som det er nævnt.. Kører maskinen, er der ingen grund til at røre den...
Kører den ikke, koster det ikke noget at lave den...
/SWP
| |
Moller (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 04-07-07 19:56 |
|
Søren W skrev:
> Og som det er nævnt.. Kører maskinen, er der ingen grund til at røre den...
> Kører den ikke, koster det ikke noget at lave den...
Og kan man ikke lave den selv, skal man ikke købe MZ, for så er den
ikke billig længere ;)
--
VH
Moller
MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
Leise ist scheisse
| |
Ukendt (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-07 13:23 |
|
>> Og som det er nævnt.. Kører maskinen, er der ingen grund til at røre
>> den... Kører den ikke, koster det ikke noget at lave den...
>
> Og kan man ikke lave den selv, skal man ikke købe MZ, for så er den ikke
> billig længere ;)
Lige præcis.. Og er der et problem? Har MZ-Klub Løsningen.. :]
Lige kommt hjem i aftes fra en vellykket tur til skagen på min MZ ETZ 250..
Vå tur hjem, fin tur der op... (godt 200 km her fra).
/SWP
| |
|
|