SV 650 druknet - hjælp søges
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 29-06-07 19:56

Håber på lidt hjælp fra den alvidende gruppe til at løse et motorproblem.

Da der var tropisk regnstorm over Danmark, kørte jeg en tur på 60km.(Der
findes ikke dårligt vejr, kun dårlige klæder og ringe konstruerede
motorcykler
Motorcyklen kørte fint hele vejen, men da jeg om aftenen ville køre hjem
igen, ville den kun starte på den ene cylinder. Dagen efter prøvede jeg så
igen, og nu ville den gerne starte på begge cylindre, men den 'skyder'
meget. Det virker som om den skyder op gennem karburatoren, men jeg er ikke
sikker. Skudene kommer med ca. et sekunds mellemrum.

Jeg ved at SV-modellen har et problem med vand og det forreste tændrør, og
det kan da også forklare hvorfor den ikke kunne starte den ene
cylinder(sikkert den forreste), men hvorfor skyder den nu? Kan der være
kommet vand ind i motoren?

--
Rune D. Jørgensen
SV650S '02

Fra : Jan

Dato : 29-06-07 20:23

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kan da også forklare hvorfor den ikke kunne starte den ene
> cylinder(sikkert den forreste), men hvorfor skyder den nu? Kan der være

Hej Rune..

Lyder som om du har fået vand i karburatoren.. der burde side en skrue i
bunden på dem, prøv at skrue den af og lad lidt af væsken rende ud.. tror
det løser dit problem..

Mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 20:56

On 29 Jun 2007 18:55:36 GMT, Rune D. Jørgensen wrote:

> [...]
> det kan da også forklare hvorfor den ikke kunne starte den ene
> cylinder(sikkert den forreste), men hvorfor skyder den nu? Kan der være

Fordi det forreste tændrør druknede da der ikke var gnist på. Og et NGK
tændrør, der har været druknet er færdigt. Nyt tændrør er løsningen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Michael Olsen

Dato : 30-06-07 09:38

> Fordi det forreste tændrør druknede da der ikke var gnist på. Og et NGK
> tændrør, der har været druknet er færdigt. Nyt tændrør er løsningen.

Jeg kan huske fra mine drengedage at hvis knallerten var druknet,
så lagde vi tændrøret på gaskomfuret, men om det virker på NGK
ved jeg ikke.

--
Hilsen
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 22:22

On Sat, 30 Jun 2007 10:37:37 +0200, Michael Olsen wrote:

> Jeg kan huske fra mine drengedage at hvis knallerten var druknet,
> så lagde vi tændrøret på gaskomfuret, men om det virker på NGK
> ved jeg ikke.

Meget er foreslået gennem tiden, acetone, lighter mm. En ting er sikker,
drukning sker endnu lettere efter første gang. Visse totaktere kan
simpelthen ikke efterfølgende tænde igennem ved belastning.

Fra : 2

Dato : 01-07-07 08:57

On Sat, 30 Jun 2007 23:22:02 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Meget er foreslået gennem tiden, acetone, lighter mm. En ting er sikker,
>drukning sker endnu lettere efter første gang. Visse totaktere kan
>simpelthen ikke efterfølgende tænde igennem ved belastning.

Hvad sker der da med tændrørene når de bliver druknet og den vej
defekte?
Der er jo i princippet ikke meget teknik i et tændrør, toppen,
keramik, gevind, og midterelektroden! Og når gnist kan springe ca 25
mm i friluft, men ikke engang 1 mm fra midterelektroden til krogen,
virker næsten som om keramik i tændrøret bliver meget elektrisk
ledende inde i tændrøret.

Et tændrør burde da holde så længe at midterelektrode simpelhen er
blevet gnistret 2-4 mm tilbage?

Torben

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 02-07-07 13:39

Det var smuk og solrig dag da Orla Pedersen skrev
news:spflr3a31ehf.okx18kdtwjfq.dlg@40tude.net i dk.fritid.motorcykel:

> Fordi det forreste tændrør druknede da der ikke var gnist på. Og et
> NGK tændrør, der har været druknet er færdigt. Nyt tændrør er
> løsningen.

Jeg har sat nyt tændrør i idag og nu spinder den som en mis. Tak for
hjælpen.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 15:56

2 <fuptilspam@yahoo.dk> writes:

> Hvad sker der da med tændrørene når de bliver druknet og den vej
> defekte?

Måske at keramikken omkring midterelektroden bliver ledende. Det vil
netop ikke kunne ses hvis man lader gnisten springe uden at tændrørets
stelforbindelse er forbundet til mc'en.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 23:14

Jørgen Andersen <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Så springer der vel ingen gnist i det hele taget forhåbentlig

Tjoweh, holder man den tæt ved en stelforbindelse springer gnisten
dertil (deraf snakken om at gnister kan springe et antal cm).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R