MC garage, det virker
Fra : Studo

Dato : 29-06-07 13:12

Hej gruppe

For en god uges tid siden dukkede der igen et emne op omkring garager.

Der blev henvist til ældre indlæg omkring erfaringer.

Her er så mine erfaringer, hvor jeg den seneste uge har været ude ved
cyklen på mærkelige tider og al slags vejr.

Først: MC-garagen holder min cykel tør. Jeg ser kun kondens på garagen og
hvor garagen har kontakt med kåbe/sæde.

Dette er uanset om jeg kigger til den kl. 5.30 om morgenen, efter
parkering omkring kl. 23. Den var højst en smule klam, men det kan ligeså
vel være fra at jeg så tidligt placerede en hånd på ret ledende metal.
Garagen var til gengælde fyldt med kondens/dug.

Dagen efter det vilde regn (ja, jeg var ude i det, omend noget forsigtigt)
havde jeg desværre ikke tid til at kigge før solen havde været på en halv
times tid, der var den til gengæld også tør. Den blev sat under ordentlig
byge og må siges at være gennemblødt, men stadig varm.

Flere gange i løbet af døgnene var jeg ude og jokke hånden rundt for at
føle efter våde steder. Det nærmeste jeg kom var netop den først beskrevne
hændelse.

For god ordens skyld, så er det en Held-garage, xxl med to typer stof. Et
varmefast, kraftigt omkring sider, front og bag. Øverst er noget lettere
tyndere blåt stof.

Mht. vindstabilitet så er min erfaring at de to typer stof gør at garagen
ikke bliver revet helt så meget af vinden. Jeg har haft et par billige
garager fra louis.de. De blæste væk, og kunne ikke klare frost.

Slitage på lakken er nok det størst problem med garagerne, men som en
anden herinde foreslog, så er et lagen med elastik en nem og billig
løsning.

Med dette sagt, så mener jeg ikke at garager er en nødvendighed for andre
end os der ikke har noget overdækket at parkere i. De få uger om året den
skal holde ude på ferie, o.l. betyder ikke så meget. De er jo bygget til
at køre udenfor.
Alle de som tager den på arbejde, putter heller ikke lige en garage på.
(jeg har ihvertfald ikke set det)

Håber der er nogen som kan bruge dette til noget.
/Studo