|
| 11o km/t nej tak Fra : Ukendt |
Dato : 26-06-07 22:42 |
| | |
OZ3BTO (27-06-2007)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 27-06-07 01:07 |
|
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:46818840$0$8688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> http://www.bike.dk/content/2121/
>
> --
> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>
>
Nærmere 140kmt ... Alle andre 2 hjuler med motor i danmark udover MCer
begrænset til deres max tilladte hastighed så hvorfor ikke bare give MCerne
10kmt oven i det de må køre ligesom lastbilerne.... og når vi så er igang
så begrænses bilerne også lige til 140kmt..
Erik
| |
tp (27-06-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 27-06-07 06:34 |
|
>
> Nærmere 140kmt ... Alle andre 2 hjuler med motor i danmark udover MCer
> begrænset til deres max tilladte hastighed så hvorfor ikke bare give
> MCerne
> 10kmt oven i det de må køre ligesom lastbilerne.... og når vi så er igang
> så begrænses bilerne også lige til 140kmt..
og vel bilerne med. Og det er vel ok? Ingen kan vel forsvarre at køre >
140 når nu max er 130? At man så ville kunne køre 140 foran en skole og
dermed være lige vidt er jo så en anden sag
En anden ting er at artiklen siger at der kun er 4% af uheldene hvor fart er
årsagen. Det matcher ikke just den danske holdning. Gad vide hvordan de kan
være så ueninge
| |
Max Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 27-06-07 07:05 |
|
tp wrote:
>
> og vel bilerne med. Og det er vel ok? Ingen kan vel forsvarre at køre
> > 140 når nu max er 130? At man så ville kunne køre 140 foran en skole
> og dermed være lige vidt er jo så en anden sag
>
Så starter det.....
Alt skal være elektronisk styret....kun 4+ hjulede køretøjer tillades,
man har rat, men det kan ikke bruges i byerne. En GPS, og et trådløst
tilkoblingsmodul, så man tilmelder sig gaden, og betaler for turen for
slitage på vej og trafiknet. GPS kommunikerer med trafiknettet og styrer
selv turen. Alt bliver automatiseret og man kan nyde udsigten til den
mere moderne beton der skal skydes op overalt, hvor vi skal stables i lag.
Max
| |
Jim Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 27-06-07 09:47 |
|
tp wrote:
> En anden ting er at artiklen siger at der kun er 4% af uheldene hvor
> fart er årsagen. Det matcher ikke just den danske holdning. Gad vide
> hvordan de kan være så ueninge
Har ikke læst artiklen. Men sjvj er "den danske holdning" at farten dræber,
istedet for at man "blot" bliver kvæstet.
/jim
| |
Ulvir (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 27-06-07 10:27 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:468223f5$0$48608$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> tp wrote:
> Har ikke læst artiklen. Men sjvj er "den danske holdning" at farten
> dræber, istedet for at man "blot" bliver kvæstet.
Farten dræber aldeles ikke. Det er f.eks. 170km i timen til 0 km i timen på
en brøkdel af et sekund der dræber. Det kan også ske ved 50 km i timen.
| |
Thomas Gulholm (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 27-06-07 11:02 |
|
Ulvir wrote:
>
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> news:468223f5$0$48608$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> tp wrote:
>
>
>> Har ikke læst artiklen. Men sjvj er "den danske holdning" at farten
>> dræber, istedet for at man "blot" bliver kvæstet.
>
> Farten dræber aldeles ikke. Det er f.eks. 170km i timen til 0 km i timen
> på
> en brøkdel af et sekund der dræber. Det kan også ske ved 50 km i timen.
Jep - med ved 50 km/t sker det i sagens natur ikke ved 170 km/t...
Det er relativt sjældent at der ligepludselig, ud af den blå luft, dukker et
højhus eller en lastbil op 10 cm foran dig... normalt opdager du det X
sekunder/meter i forvejen, og så er pointen at din reaktionstid er den
samme uanset farten, og du derfor når at køre betydeligt længere inden du
reagere ved 170 km/t - samtidigt med at din bremselængde også bliver
kraftigt forøget FF! (Fysisk Faktum).
Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at udtrykket "Farten
dræber" er fuldstændig ude i hampen... i det, at du/din cykel er i fart i
det øjeblik du trækker den ned af centralstøttefoden - og at vi alle nu i
dette øjeblik drøner afsted med lige over 10500 km/t... hmm.. faktisk kan
man jo sige, at man (hvis man køre i den rigtige retning) reducere sin fart
ved at øge hastigheden :) Næh... det burde hedde:
"En uhensigtsmæssig høj fart er en potentiel dræber"
PS: Ulvir, selv om jeg har skrevet "du" en del gange i ovenstående er det
ikke specifikt møntet på dig.
--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk
| |
Jim Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 27-06-07 11:55 |
|
Thomas Gulholm wrote:
> Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at udtrykket "Farten
> dræber"
Fint. Så find lige på et slogan på 2 ord der er mere præcist.
/jim
| |
Thomas Gulholm (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 27-06-07 12:14 |
|
Jim Andersen wrote:
> Thomas Gulholm wrote:
>
>> Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at udtrykket "Farten
>> dræber"
>
> Fint. Så find lige på et slogan på 2 ord der er mere præcist.
Jep... lige netop der hunden ligger begravet... det er svært at formulere
sig kort, præcist og korrekt... måske "fartbøller dør" :) Jeg vil ikke
afvise og sådanne korte slogans virker på nogle, men personlig er jeg ikke
så begejstret når budskabet er druknet i bestræbelsen på at gøre det kort
og let... Der er bare nogle budskaber der ikke kan omskrives til et kort
slogan.
--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk
| |
Hekto (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-06-07 12:32 |
|
Thomas Gulholm laid this down on his screen :
> Jep... lige netop der hunden ligger begravet... det er svært at formulere
> sig kort, præcist og korrekt... måske "fartbøller dør" :) Jeg vil ikke
> afvise og sådanne korte slogans virker på nogle, men personlig er jeg ikke
> så begejstret når budskabet er druknet i bestræbelsen på at gøre det kort
> og let... Der er bare nogle budskaber der ikke kan omskrives til et kort
> slogan.
Det virker på politikkerne der skal tage stilling
til love og bevillinger! De kankun forholde sig
til korte meddelelser.
Befolkningen som helhed er intelligente nok til
at bladre videre i en rapport og uddrage dern
mere nuancerede komklusion!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Dr. Enduro (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 27-06-07 15:23 |
|
Thomas Gulholm skrev:
..
>
> Jep... lige netop der hunden ligger begravet... det er svært at formulere
> sig kort, præcist og korrekt... måske "fartbøller dør" :)
Eller også så dør de, som er så uheldige at krydse vejen foran nogen,
der ikke føler sig som fartbøller, selvom de overskrider maks. hastighed
med 50%, men stadig føler, at de har kontrol over situationen...
Farten dræber, men ikke nødvendigvis de ansvarlige.
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Thomas Gulholm (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 27-06-07 15:42 |
|
Dr. Enduro wrote:
> Thomas Gulholm skrev:
> .
>>
>> Jep... lige netop der hunden ligger begravet... det er svært at formulere
>> sig kort, præcist og korrekt... måske "fartbøller dør" :)
>
> Eller også så dør de, som er så uheldige at krydse vejen foran nogen,
> der ikke føler sig som fartbøller, selvom de overskrider maks. hastighed
> med 50%, men stadig føler, at de har kontrol over situationen...
>
> Farten dræber, men ikke nødvendigvis de ansvarlige.
>
Fin lille tilføjelse :/
Eller <sarkasme on> bare Ozzys(?) evergreen: "Shit happens and then you
fucking die" <sarkasme off>
--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk
| |
Anders Majland (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 27-06-07 13:12 |
|
>> Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at udtrykket "Farten
>> dræber"
>
> Fint. Så find lige på et slogan på 2 ord der er mere præcist.
"Fart gør ondt værre" - har de kørt med i kampagner sidste eller forrige år
Den er imho ok. At når det går galt gør det mere ondt jo hurtige man kørte
....
| |
Ths (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Ths |
Dato : 27-06-07 15:12 |
|
> Fint. Så find lige på et slogan på 2 ord der er mere præcist.
>
Her er et slogan: "Retning dræber".
/Ths
| |
Dr. Enduro (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 27-06-07 09:54 |
|
tp skrev:
>
> og vel bilerne med. Og det er vel ok? Ingen kan vel forsvarre at køre
> > 140 når nu max er 130?
Enig.
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Hekto (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-06-07 12:33 |
|
tp brought next idea :
> og vel bilerne med. Og det er vel ok? Ingen kan vel forsvarre at køre > 140
> når nu max er 130? At man så ville kunne køre 140 foran en skole og dermed
> være lige vidt er jo så en anden sag
Alt andet lige, så sker der jo flere uheld med
biler - så virkningen må da være større!?
.... med den sælger noki ikke forsider på samme
måde som begrænsningen af motorcyklers hastighed
.... det vil jo være helt OK!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Flerbrugermaskine (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Flerbrugermaskine |
Dato : 27-06-07 13:33 |
|
"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4681ac2d$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Nærmere 140kmt ... Alle andre 2 hjuler med motor i danmark udover MCer
> begrænset til deres max tilladte hastighed så hvorfor ikke bare give
> MCerne
> 10kmt oven i det de må køre ligesom lastbilerne.... og når vi så er igang
> så begrænses bilerne også lige til 140kmt..
Jeg synes man skal sætte grænsen til hvad maskineriet kan klare. Måske maks
400-500 km/t..
Der er jo nogle som bruger deres maskiner til banekørsel, og her er 140
ikke nok.
| |
Max Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 27-06-07 14:22 |
|
Flerbrugermaskine wrote:
> Der er jo nogle som bruger deres maskiner til banekørsel, og her er 140
> ikke nok.
Nu er det de færreste lovgivninger der baseres på marginalbrugere. Tænk
hvis våbenloven var baseret på folk der havde våbentilladelser i forvejen?
Man kan nok fritage banekørsel med en enkelt paragraf. Ligesom med
knallerter der er plomberet, m.v.
Men grænsen er svær at sætte, selvom det præventivt ville være
supergodt. Man ved næsten med stor sandsynlighed, at en maskine der kan
klare 0-100km/t på 2,3 sekunder sjældent kører 1000km uden at overskride
hastighedsgrænser, hvorimod det er lidt nemmere at beherske farten på en
Kinøjsercykel der maks. kravler på 110km/t på 30 sekunder. (tror jeg)
Men man kan ikke lovgive sig ud af alt.
Max
| |
Anders Majland (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 27-06-07 14:52 |
|
> Men grænsen er svær at sætte, selvom det præventivt ville være supergodt.
> Man ved næsten med stor sandsynlighed, at en maskine der kan klare
> 0-100km/t på 2,3 sekunder sjældent kører 1000km uden at overskride
> hastighedsgrænser, hvorimod det er lidt nemmere at beherske farten på en
> Kinøjsercykel der maks. kravler på 110km/t på 30 sekunder. (tror jeg)
Og selvom begge maskiner var begrænset til 130km/t hvad skulle så forhindre
folk i at køre sig selv eller en børnehave ihjel i et fodgængerfelt med
130km/t ...
Medmindre man går fuldstændig over gevind med overvågningen så køretøjet
ikke kan føres hurtigere end den tilladte hastighed på den aktuelle vej (og
stoppes helt hvis man forsøger at føre den x meter uden for de godkendte
veje) så hjælper en hastighedsbegrænset absolut intet .... I aftes efter da
jeg forsøgte at lægge mig til at sove hørte jeg en bil komme "hurtigt" og
derefter klodse bremserne samtidig med noget hylen fra horn osv. Man kan
sagtens køre totalt råddent og ufrosvarligt med 130km/t - både i byen og på
landet ...
Den effektbegrænsning der er for nye unge motorcyklister tror jeg heller
ikke på har den store effekt i praksis. Selv med 34hk er det nemt at køre
over evne og vikle sig selv og cyklen omkring en lygtepæl ... (Og dem der
vil have mange heste og køre meget stærkt går det jo alliegevel - kørekort
eller ej - bil eller mc)
/A
| |
Dr. Enduro (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 27-06-07 15:29 |
|
Anders Majland skrev:
[snipsnap]
Du har ret, selvfølgelig løser det ikke alle problemer at begrænse biler
og mc'er til f.eks. 140 km/t, men findes der argumenter imod noget sådant?
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Thomas Gulholm (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 27-06-07 15:32 |
|
Anders Majland wrote:
> Og selvom begge maskiner var begrænset til 130km/t hvad skulle så
> forhindre folk i at køre sig selv eller en børnehave ihjel i et
> fodgængerfelt med 130km/t ...
>
> Medmindre man går fuldstændig over gevind med overvågningen så køretøjet
> ikke kan føres hurtigere end den tilladte hastighed på den aktuelle vej
Nu er overvågning i mange sammenhæng jo også et ret negativt ladet ord... så
er det bedre med "intelligent hastighedskontrol", der afbryder tændingen
når hastigheden overstiger det tilladte (evt +5-10%) - så kan man også
koncentrere sig mere om trafikken når man ikke hele tiden skal holde øje
med speedometeret. Samme system kan så også afbryde tændingen når afstanden
til forankørende bliver kritisk lav - så undgår man de fjolser der ligger
sig helt oppe i røven. Dem der kører ordentligt kommer ikke til at mærke
til systemet.
> (og stoppes helt hvis man forsøger at føre den x meter uden for de
> godkendte veje) så hjælper en hastighedsbegrænset absolut intet .... I
> aftes efter da jeg forsøgte at lægge mig til at sove hørte jeg en bil
> komme "hurtigt" og
> derefter klodse bremserne samtidig med noget hylen fra horn osv. Man kan
> sagtens køre totalt råddent og ufrosvarligt med 130km/t - både i byen og
> på landet ...
>
> Den effektbegrænsning der er for nye unge motorcyklister tror jeg heller
> ikke på har den store effekt i praksis. Selv med 34hk er det nemt at køre
> over evne og vikle sig selv og cyklen omkring en lygtepæl ... (Og dem der
> vil have mange heste og køre meget stærkt går det jo alliegevel - kørekort
> eller ej - bil eller mc)
Chip i kørekortet samt kort- og fingeraftrykslæser på/i køretøjet :(
Det bedste ville dog være, hvis vi alle (MCister og Bilister) bare kørte
nogenlunde fornuftigt - indtil(?) vi lære det, kan jeg sådan set godt
forstå at nogle kommer med alle mulige og umulige forslag (hvis så bare de
kunne nøjes med at udtale sig om det de ved noget om).
--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? -> http://www.scoutriders.dk
| |
Max Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 27-06-07 19:59 |
|
Anders Majland wrote:
>> Men grænsen er svær at sætte, selvom det præventivt ville være supergodt.
>> Man ved næsten med stor sandsynlighed, at en maskine der kan klare
>> 0-100km/t på 2,3 sekunder sjældent kører 1000km uden at overskride
>> hastighedsgrænser, hvorimod det er lidt nemmere at beherske farten på en
>> Kinøjsercykel der maks. kravler på 110km/t på 30 sekunder. (tror jeg)
>
> Og selvom begge maskiner var begrænset til 130km/t hvad skulle så forhindre
> folk i at køre sig selv eller en børnehave ihjel i et fodgængerfelt med
> 130km/t ...
Nu fratager muligheden for at køre 150, jo ikke også muligheden for at
blive synderligt mere begavet. Det løser 1 problem, ligesom med
30-knallerter.
>
> Medmindre man går fuldstændig over gevind med overvågningen så køretøjet
> ikke kan føres hurtigere end den tilladte hastighed på den aktuelle vej (og
> stoppes helt hvis man forsøger at føre den x meter uden for de godkendte
> veje) så hjælper en hastighedsbegrænset absolut intet ....
Som jeg skrev allerede i starten af tråden. optimalt, men dyrt.
I aftes efter da
> jeg forsøgte at lægge mig til at sove hørte jeg en bil komme "hurtigt" og
> derefter klodse bremserne samtidig med noget hylen fra horn osv. Man kan
> sagtens køre totalt råddent og ufrosvarligt med 130km/t - både i byen og på
> landet ...
Ja, og jeg kan også banke en ihjel med en lægtehammer, derfor skal
lægtehammere ikke være forbudt, men 130km/t er bare 1 problem, med en
meget simpel løsning. Hvorfor ikke gøre det? Hvorfor SKAL man kunne køre
150?
Det må du gerne lige svare på? Og nej, alle kører ikke i udlandet, og
selvom de gjorde, så kan ma naltså også køre 130 på autobahn.
Nu skal dansk lovgivning vel heller ikke baseres på hvordan tyskland er
bygget op?
>
> Den effektbegrænsning der er for nye unge motorcyklister tror jeg heller
> ikke på har den store effekt i praksis. Selv med 34hk er det nemt at køre
> over evne og vikle sig selv og cyklen omkring en lygtepæl ... (Og dem der
> vil have mange heste og køre meget stærkt går det jo alliegevel - kørekort
> eller ej - bil eller mc)
Som nævnte så øger trafikbegrænsninger ikke ens begavelse
Max
| |
Brian Jensen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian Jensen |
Dato : 27-06-07 20:43 |
|
"> Nu skal dansk lovgivning vel heller ikke baseres på hvordan tyskland er
> bygget op?
>
> >
> > Den effektbegrænsning der er for nye unge motorcyklister tror jeg heller
> > ikke på har den store effekt i praksis. Selv med 34hk er det nemt at
køre
> > over evne og vikle sig selv og cyklen omkring en lygtepæl ... (Og dem
der
> > vil have mange heste og køre meget stærkt går det jo alliegevel -
kørekort
> > eller ej - bil eller mc)
>
> Som nævnte så øger trafikbegrænsninger ikke ens begavelse
>
> Max
Jamen vi kan være helt rolige det skal nok komme ??
det eneste problem som jeg lige ser det er at det kun kommer til mc`er og
bilerne garanteret ikke bliver "ramt" af det
det koster simpelthen for mange stemmer at rode ved billisternes
"rettigheder"
hvorfor har de ikke overført, den efter min mening, udemærkede regel med
lille og stort kørekort fra mc`erne til bilerne ? det koster nemlig stemmer
!!
altså når en eller anden ung gut der lige har fået mc-kort kører galt på sin
nye sportsmc med 200 går det som regel "kun" ud over ham selv (soloulykker)
det er selvfølgelig også skidt nok, så det blev stoppet med reglerne om stor
og lille kørekort.
men når en ung knægt lige har fået kort til bil må han gerne låne fars 2
tons tunge mercedes med 300 HK
og kører han galt syns jeg stattestikkerne viser at det enten er ind i en
flok cykkellister, en flok fodgængere, eller faderen der "lufter" sit lille
barn i barnevognen på den lille landevej. ?????
i mit lille hoved er det sidste da klart det værste, altså hvis jeg vælger
at køre 200+ på min MC håber jeg da bare et HVIS det går galt at det så
"kun" er mig selv der dør af det.
Brian jensen
| |
Jacob Bunk Nielsen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 27-06-07 12:41 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
> Thomas Gulholm wrote:
>
>> Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at udtrykket "Farten
>> dræber"
>
> Fint. Så find lige på et slogan på 2 ord der er mere præcist.
Uopmærksomhed dræber? Det er i hvert fald mere præcist.
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Brian Lund Larsen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 27-06-07 16:15 |
|
On 27 Jun., 16:29, "Dr. Enduro" <gæt...@mail.dk> wrote:
> Anders Majland skrev:
>
> [snipsnap]
>
> Du har ret, selvfølgelig løser det ikke alle problemer at begrænse biler
> og mc'er til f.eks. 140 km/t, men findes der argumenter imod noget sådant?
>
> --
>
> Hilsen Jan
>
> GSX 750 AE
Det kunne jo tænkes at nogle havde lyst til at føre deres køretøj på
strækninger hvor der ikke var en max hastighed på 130km/t, tet kunne
være baner, tyske motorveje osv.
Og så er der min personligt holdning om at staten skal holde op med at
behandle os alle som børn der skal holdes i hånd, pakkes ind i vat ogg
følges gennem livet med løftede pegefingere, men den godtages nok
ikke.
--
// brian - SV1000S K6
| |
Dr. Enduro (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 27-06-07 17:03 |
|
Brian Lund Larsen skrev:
>
> Det kunne jo tænkes at nogle havde lyst til at føre deres køretøj på
> strækninger hvor der ikke var en max hastighed på 130km/t, tet kunne
> være baner, tyske motorveje osv.
Kan godt se det er et problem i hvert fald med de udenlandske motorveje.
>
> Og så er der min personligt holdning om at staten skal holde op med at
> behandle os alle som børn der skal holdes i hånd, pakkes ind i vat ogg
> følges gennem livet med løftede pegefingere, men den godtages nok
> ikke.
Hæ, ikke af mig i hvert fald.
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Ukendt (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-06-07 19:50 |
|
On Wed, 27 Jun 2007 18:02:53 +0200, Dr. Enduro wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:
>> Og så er der min personligt holdning om at staten skal holde op med at
>> behandle os alle som børn der skal holdes i hånd, pakkes ind i vat ogg
>> følges gennem livet med løftede pegefingere, men den godtages nok
>> ikke.
>
> Hæ, ikke af mig i hvert fald.
Næe, Du bliver en fremragende EU politiker
"now for your own good we will take the choice away"
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Max Andersen (27-06-2007)
| Kommentar Fra : Max Andersen |
Dato : 27-06-07 19:55 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Næe, Du bliver en fremragende EU politiker
>
> "now for your own good we will take the choice away"
>
But it's every human's right to own a gun and protect one's home and
family :)
Selvfølgelig skal der være regler. Det ved alle der har børn, og alle
som har med mennesker at gøre. Og så er vi vist nået hele vejen rundt.
Og jeg som sidder som systemadministrator, VED at mange mennesker fatter
absolut INTET ved en computer, og hvorfor skulle disse mennesker der
bruger et værktøj 8 timer om dagen og ikke ved hvad det er, pludselig
vide en helvedes masse om trafik, som de bruger kun 2 timer om dagen på?
Evner?!? I think not.....
Max
| |
tp (27-06-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 27-06-07 20:22 |
|
>>
>> Det kunne jo tænkes at nogle havde lyst til at føre deres køretøj på
>> strækninger hvor der ikke var en max hastighed på 130km/t, tet kunne
>> være baner, tyske motorveje osv.
>
>
> Kan godt se det er et problem i hvert fald med de udenlandske motorveje.
>
Der er ikke mange lande det er over 130 (er det ikke kun italien og de?) og
i de bliver der flere og flere steder med 120 + at de anbefaler 130, såeeee
en dag er det nok også 130 der....
| |
|
|