Gule veste - Tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 20:59

Hej NG

Har hørt at det ikke skulle være tilladt at køre i Tyskland med de
selvlysende gule veste.
Kan dette af / bekræftes ?

Mvh. Tommy Jakobsen

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 26-06-07 06:47

Tommy Jakobsen <tommy_at_jakobsen.be> wrote:

> Hej NG
>
> Har hørt at det ikke skulle være tilladt at køre i Tyskland med de
> selvlysende gule veste.
> Kan dette af / bekræftes ?
>
> Mvh. Tommy Jakobsen

Jeg har set en del der kører med dem dernede, så jeg tror ikke at det er
ulovligt... Men er dog ikke sikker...

/Anna
--
http://www.dfmc.dk/?id=672
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14646

Fra : Dr. Enduro

Dato : 26-06-07 10:14

Tommy Jakobsen skrev:
> Hej NG
>
> Har hørt at det ikke skulle være tilladt at køre i Tyskland med de
> selvlysende gule veste.
> Kan dette af / bekræftes ?
>
> Mvh. Tommy Jakobsen

Hvad skulle begrundelsen være?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 26-06-07 13:10

Dr. Enduro wrote:

> Hvad skulle begrundelsen være?

Selv om der er fornuftige grunde til dit og dat, hænger det jo ikke
altid sammen med hvad den lovgivende magt så beslutter

Jeg ved ikke om det er lige så slemt syd for grænsen som i DK...

/Magnus

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-06-07 15:25

Dr. Enduro wrote:

> Hvad skulle begrundelsen være?

Når nu det er et lovkrav at have en på når/hvis man man havarerer, kan det
måske tænkes at den er "forbeholdt" nødstilfælde - lige som man heller ikke
kører rundt med havariblinket tændt hele tiden... måske - ved det ikke.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-06-07 15:10

Tommy Jakobsen formulated on mandag :
> Hej NG
>
> Har hørt at det ikke skulle være tilladt at køre i Tyskland med de selvlysende gule veste.
> Kan dette af / bekræftes ?
>
> Mvh. Tommy Jakobsen

Så vidt jeg ved, er det ikke ulovligt.
Du skal ikke køre med den, men må gerne.

DOG - Du SKAL have en på, hvis du går i står på motorvejen.
Så det kan da være en fordel at have en med.

Mihcaedl

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-06-07 20:32

Michael Vilhelmsen skrev den 26 jun 2007 i

> [...]
> Du skal ikke køre med den, men må gerne.
>
> DOG - Du SKAL have en på, hvis du går i står på motorvejen.
> Så det kan da være en fordel at have en med.

Påstanden inden afgang på turene sydpå har de sidste par gange været at man
*skal* have sikkerhedsvest på som MCist der kører på Autobahnen. Har ikke set
det bekræftet - der må googles

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 26-06-07 23:05

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> *skal* have sikkerhedsvest på som MCist der kører på Autobahnen. Har ikke

Den tror jeg ikke rigtig på. Her i april var jeg i Holland, sammen med min
datter.
Flere gange på vej derned (ad autobahn) mødte vi Snupper Heinz
og på et tidspunkt holdt vi på en rasteplads mindre end 25 m
fra før omtalte Heinz og flere af hans kolleger. Vi havde ikke vest på
og det blev ikke påtalt.

mvh Jens
Sydals

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-06-07 09:56

Arne Lorenzen skrev:

> Påstanden inden afgang på turene sydpå har de sidste par gange været at man
> *skal* have sikkerhedsvest på som MCist der kører på Autobahnen. Har ikke set
> det bekræftet - der må googles

Ikke i Tyskland i hvert fald, det kan jeg klart afkræfte. Desuden ville
det også være ulogisk, det er jo nok på motorvejen, at man mindst har
brug for at være ekstra synlig.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 29-06-07 08:11

On 27 Jun., 10:55, "Dr. Enduro" <gæt...@mail.dk> wrote:

> Ikke i Tyskland i hvert fald, det kan jeg klart afkræfte. Desuden ville
> det også være ulogisk, det er jo nok på motorvejen, at man mindst har
> [...]

Hej

Det er ved at være et lovkrav i flere lande i Europa, at du som
trafikant SKAL iføre dig en gul/grøn vest, når du af en eller anden
grund går i stå med din bil eller mc på motorvejen, men IKKE mens du
kører eller hvis alt stopper i en kø. I nogle lande endda på
almindelig landevej, men det er en mere usikker påstand. Men klogt at
bruge trods alt, hvis man er tvunget til at stå og rode med skramlet
lige op og ned af trafikken. Eksempelvis de der "herlige" svenske
veje, hvor man er spærret inde af et autoværn på venstre side og 20
centimeter rabat og derefter en to meters skrænt. Og det regner skisme
altid, når dyret dør. Synes jeg altid man husker......

At der så er nogen, der kører med vestene hele tiden er en anden sag
og er ud fra folks forskellige opfattelser af, hvor nemt man bliver
set af madkasseførere og andre i større eller mindre blikæsker.

Har lige været i Italien, hvor den nye regel begyndte og folk fra
andre lande begyndte at få bøder, hvis de ikke havde sådan en vest
med.

Mvh

Stup
XS1100S