BMW R1200 S. Kåbe og tank ud i eet?
Fra : Jim Andersen

Dato : 25-06-07 11:49

Sidder lige og kigger på en r1200 S
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42323

Er kåbe og tank lavet ud i eet stykke?

/jim

Fra : Orla Pedersen

Dato : 25-06-07 12:50

Jim Andersen wrote:

> Sidder lige og kigger på en r1200 S
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42323

> Er kåbe og tank lavet ud i eet stykke?

Ja, og mest nej. Tanken befinder sig under det jeg vil kalde "klædningen".
Den rigtige tank er et stykke blæsestøbt plast lig en reservedunk, og
pynten udenover er i et med kåbesiderne.

Det giver anledning til et par trælse ting. Ingen magnettanktaske og
en underlig vattet fornemmelse at klemme knæerne imod ved svingkørsel.
Især det sidste irreterer mig en del.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 25-06-07 15:53

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og mest nej. Tanken befinder sig under det jeg vil kalde
> "klædningen". Den rigtige tank er et stykke blæsestøbt plast lig en
> reservedunk, og pynten udenover er i et med kåbesiderne.

Så er den jo i fint selskab: På klemmen spurgte jeg nysgerrigt til den
nærmere konstruktion af en Bimota DB2
http://www1.odn.ne.jp/~cak92920/db2.jpg , eftersom ejeren, til min undren,
forklarede til en anden at tank/sæde -skallen var monteret med blot seks
bolte, hvilket var mærkeligt at forestille sig, eftersom at tanken havde
det nydeligste flade aflåselige tankdæksel - Men manden låste det fancy
race-style dæksel op og demonstrerede tydeligt hvorfor at det var så stort
som det var: Der skulle være plads til at få hånden ned igennem og afskrue
en ynkelig reservedunks-style prop på en stor sort plastik"dunk"
http://www.sylviastuurman.nl/stories/rimini/2355_DB2poetsen.jpg

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 16:56

On Mon, 25 Jun 2007 16:53:00 +0200, Armand wrote:

> [...]

> Der skulle være plads til at få hånden ned igennem og afskrue
> en ynkelig reservedunks-style prop på en stor sort plastik"dunk"

Nå-nå Topdækplade, tank, og dæksel er nu fint integreret her. Eneste
afslørende er den lidt lange studs ned til tanken, og selvfølgelig i
størrelse blyfri. Så det kán gøres rigtigt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hekto

Dato : 26-06-07 14:23

Armand was thinking very hard :
> [...]
> hånden ned igennem og afskrue en ynkelig reservedunks-style prop på en stor

Ja, der er ikke brugt mange ingeniørtimer på de
uvæsentlige detaljer. Sådan er det jo og lave
meget små serier. At det så er en special-lavet
reservedunk ... kan jo næsten undre; men 5,5
litter har nok været for lidt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 17:16

On Mon, 25 Jun 2007 12:48:53 +0200, Jim Andersen wrote:

> Sidder lige og kigger på en r1200 S
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=42323
>
> Er kåbe og tank lavet ud i eet stykke?

I øvrigt rammer Rahbæk ret præcist i sin beskrivelse

Fra : Jakob

Dato : 25-06-07 20:20

Orla Pedersen wrote:
> I øvrigt rammer Rahbæk ret præcist i sin beskrivelse
"Styrepræcisionen på de standardmonterede Michelin Pilot Power imponerer."

- Kom din ikke med Metzler M1?

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 21:41

On Mon, 25 Jun 2007 21:20:02 +0200, Jakob wrote:

> "Styrepræcisionen på de standardmonterede Michelin Pilot Power imponerer."
>
> - Kom din ikke med Metzler M1?

Joe, power er "standard" monteret på tilkøbsfælgene á 190 mm. bag. Ligesom
Ölins fjederbenene også er tilkøb. At Rahbek ikke har fanget den detalje at
cyklen var forsynet med "sportspakken" kan undre.