Forsikring - på kanten af OT
Fra : Torben Scheel

Dato : 25-06-07 08:55

Jeg har forsikret 2 MC'er i Runa - for at de ville tegne MC-forsikring
krævede de enten indbo eller husforsikring oveni - det blev husforsikringen.

Nu har de ændret vilkårene for husforsikringen - lavere præmie - højere
selvrisiko. Hvis jeg ikke betaler forsikringen anses den som opsagt. Jeg
overvejer at undlade at betale bare for at se hvad de så gør -
MC-forsikringerne må jo i det mindste løbe til forfald.

Nogen der tør gætte på om de opsiger MC-forsikringerne hvis jeg ikke
betaler?

--
vh
Torben

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-06-07 09:15

Torben Scheel skrev:
> [...]
> MC-forsikringerne må jo i det mindste løbe til forfald.
>
> Nogen der tør gætte på om de opsiger MC-forsikringerne hvis jeg ikke

Hvad siger din police om forudsætningerne for at have forsikringen?

Det lyder jo ganske tydeligt til at de kun har villet tegne
mc-forsikringerne når du også havde hus eller indbo hos dem, når
husforsikringen så forsvinder falder deres grundlag for at ville
forsikre motorcyklerne bort.

Så jeg vil forvente at de også bliver opsagt.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 25-06-07 11:59

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorcyklerne bort.
>
> Så jeg vil forvente at de også bliver opsagt.

Omvendt dækker MC-forsikringerne så længe der er lagt betaling for dem.
John de Summer-Brason

Fra : Morten Pedersen

Dato : 25-06-07 15:23

Jeg vil gætte på at de opsiger alle dine forsikringer og kompenserer dig ved
en check for det restbeløb du har tilgode for perioden.

Jeg fandt til gengæld en anden omvej her for nylig. Jeg forhørte mig hos en
forhandler hvad de kunne lave forsikring til. De kunne gøre det ekstremt
billigt, hvis man købte en motorcykel i butikken og financierede den. Well,
det koster godt nok samlet set omkring 10K at låne pengene incl renter over
2 år (ved fx. 50.000 kr) men forsikringen bliver ved med at være meget
billig bagefter - vi snakker omkring 3500 for kasko på en Honda CBF600 fx.
Da jeg allerede har en MC, spurgte jeg så om de kunne låne mig penge til
den, selvom jeg har maskinen, blot med pant i denne. Det så de ingen
problemer i - så summa sumarum: det er tvivlsomt om det kan betale sig hvis
man har penge på opsparingen, men hvis man alligevel overvejer et
forbrugslån og har en MC der er betalt, man kan altså ligeså godt låne penge
med den som pant og så få en knald-billig forsikring ud af det

/Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-06-07 16:13

Morten Pedersen wrote:
> Jeg vil gætte på at de opsiger alle dine forsikringer og kompenserer dig ved
> en check for det restbeløb du har tilgode for perioden.

Det tror jeg ikke de har hjemmel til jfr. betingelserne.

> [...]
> 2 år (ved fx. 50.000 kr) men forsikringen bliver ved med at være meget
> billig bagefter - vi snakker omkring 3500 for kasko på en Honda CBF600 fx.

Det er omkring det jeg betaler for TDM900 - fastpris kasko med 4000 i
selvrisiko. Og ca. 1500 for ansvar på FJ1100 (uden selvrisiko). Måske
værd at holde fast i?

--
vh
Torben

Fra : Moller

Dato : 25-06-07 19:17

Torben Scheel skrev:

> Nogen der tør gætte på om de opsiger MC-forsikringerne hvis jeg ikke
> betaler?

   Runa er meget konsekvent med om deres kunder opfylder kravende, og
derved afmelder for et godt ord, så i dit tilfælde hvis du lige
pludselig kun har 2 MC forsikringer, og intet andet hos dem, så vil du
høre fra dem efter kort tid om hvordan og hvorledes.

   f.eks. hvis det som gør du hele taget kan være Runa kunde ophøre, så
blir du hurtigt eks. kunde hos dem, det oplevede min svigerfar da han ik
var med i noget forening lige pludselig.

--
VH
   Moller