Hærvejen og Marguerit ruter til Garmin Zum~
Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 11:30

Hej.
Til de der har Garmin Zumo har jeg tegnet Marguerit ruter i Jylland og Fyn.
Jeg har også tegnet Hærvejen fra Viborg til Padborg.
Ruterne kan hentes på min hjemmeside.
Er der nogle der er friske på at køre Hærvejsturen fra Viborg sammen med mig
? Den tager knap 5 timer og er 258km.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 11:42

--
> Er der nogle der er friske på at køre Hærvejsturen fra Viborg sammen med
> mig ? Den tager knap 5 timer og er 258km.

> [...]

Hej
Hvornår havde du tænkt at køre turen?

/Bo

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 11:58

> Hej
> Hvornår havde du tænkt at køre turen?
>
> /Bo

Hej Bo
Når vejret er lidt bedre end det er nu. Feks engang i Juli .

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 14:34

"oz9abc" <9abc@oz_prik_dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der nogle der er friske på at køre Hærvejsturen fra Viborg sammen med
> mig ? Den tager knap 5 timer og er 258km.

Hey Jan, jeg er i jylland hele uge 31, det kunne være fedt at mødes en af de
dage og så tage turen, det ville klart gøre min ferie i jylland hele turen
værd. hvad siger du til det ?

//Rasmus

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 14:53

> Hey Jan, jeg er i jylland hele uge 31, det kunne være fedt at mødes en af
> de dage og så tage turen, det ville klart gøre min ferie i jylland hele
> turen værd. hvad siger du til det ?
>
> //Rasmus
Hej Rasmus.
Det kan vi godt gøre.Hvor i Jylland kommer til at bo i den uge?

Alle der er interesserede i at køre Hærvejen i Uge 31 må gerne sende mig en
email så jeg kan sende info ud optil. Det er ganske uforpligtende:
emailen er jan@mcoplevelser.dk

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 15:06

> [...]
>
> Alle der er interesserede i at køre Hærvejen i Uge 31 må gerne sende mig
> en email så jeg kan sende info ud optil. Det er ganske uforpligtende:

Hey Jan, Jeg er faktisk ikke helt sikker, skal mødes med min forældre på en
camping plads derovre, og så skal vi længere ned i jylland i løbet af
ugen... men uanset hvad har jeg min gps med, så skal nok finde dig/jer så vi
kan tage turen en af dagene...

//Rasmus

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-06-07 14:37

oz9abc skrev den 23 jun 2007 i

> Hej.
> Til de der har Garmin Zumo har jeg tegnet Marguerit ruter i Jylland og
> Fyn. Jeg har også tegnet Hærvejen fra Viborg til Padborg.
> Ruterne kan hentes på min hjemmeside.

Er hentet, og tak for det!
Har lige fået Zumoen hjem så det er lækkert at finde "stumper" til den med
det samme. Dog synes margeritjylland til ikke at være helt ok?

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 14:48

Zumoen hjem så det er lækkert at finde "stumper" til den med
> det samme. Dog synes margeritjylland til ikke at være helt ok?
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Hej Arne.
Hvilke problemer giver den dig?

Mvh
Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-06-07 15:05

> Hej Arne.
> Hvilke problemer giver den dig?

Ingen nu mere
Hentede den ned en gang mere, og så funkede det.

Fin sammenligning du har mellem Rideren og Zumoen for resten.

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 16:38

> Fin sammenligning du har mellem Rideren og Zumoen for resten.
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Det var godt. Garmin har ændret filformat i nyeste Mapsource på .gdb
filerne. De er nu i ver 3. Så jeg lurede på om det var det der var galt.

Selve Mapsource programmet anvender jeg Ver. 6.12.2.
Du kan chekke for nye opdateringer under "Hjælp" menu'en

Hvor i landet bor du? Du må endelig uploade nogle waypoints fra dit område.

mvh
Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-06-07 18:37

> Det var godt. Garmin har ændret filformat i nyeste Mapsource på .gdb
> filerne. De er nu i ver 3. Så jeg lurede på om det var det der var galt.

Yepper, det var det første jeg gjorde - opgradering til 6.12.4 af Map-source
Uden den kunne dine filer slet ikke læses.

> Hvor i landet bor du? Du må endelig uploade nogle waypoints fra dit område.

Det er Esbjerg / Vestkysten. Skal nok når jeg har fundet ordentlig ud af
Zumoen, den kan forbistret meget. Tænker om ikke det var endnu bedre at lægge
ruter og waypoints på "Zumo-connect" i stedet, der er om jeg så må sige "et
bredere sigte"

By the way, nu du er der: check lige din citationsteknik, det vil de fleste
blive rigtig glade for her på konferencen.
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Min emailadresse er valid som den står.

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 18:50

> [...]
> lægge
> ruter og waypoints på "Zumo-connect" i stedet, der er om jeg så må sige

Det er rigtigt. Jeg kan dog godt lide muligheden for at "krydre" med
billeder og have den direkte kontakt med MC'isterne. Jeg håber også med
tiden at der kommer TomTom brugere mfl. og der er Zumo-connect måske ikke så
egnet.

> By the way, nu du er der: check lige din citationsteknik, det vil de
> fleste
> blive rigtig glade for her på konferencen.
> Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Ok jeg må se om jeg kan hitte ud af det

Mvh
Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-07 19:27

Skide godt initiativ ..

> Zumo-connect måske ikke så

Hvad er zumo connect ?

Mvh
Anders Majland - med et par garmin til bil og mc brug ...

Fra : oz9abc

Dato : 23-06-07 19:42

> Hvad er zumo connect ?

Det er et onlineværktøj hvor man kan uploade ruter og spor man har kørt. Det
kan så downloades af andre.
Desværre er der kun 2 ruter pt. i Danmark så det er ikke så udbredt blandt
Garmin ejere.
Mener du går ind via Garmin.com og får en konto.

Mvh
Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-06-07 07:44

http://connect.garmin.com/zumo/

Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : oz9abc

Dato : 24-06-07 08:01

> http://connect.garmin.com/zumo/

Det ser ud til at Zumo connect kun kan håndtere spor, altså hvor man har
kørt, ikke ruter man planlægger at køre, eller ? Den kan kun importere GPX
filer.

Mvh
Jan

Fra : Bongo

Dato : 24-06-07 17:17

> Hvad er zumo connect ?

Jeg kommer lige ind fra højre her, Det er fordi jeg nygeligt har opdaget
at andre GPS ejere leger en lille leg.

Men læs selv her: http://www.geocaching.com/

Det er ikke uintressant i forhold til mc-er og waypoints. Der må kunne
udtænkes nogle sjove julelege hvor vi kan udfordre hinanden på tværs af
mærke og modeller.

Vh Bongo

Fra : oz9abc

Dato : 24-06-07 17:25

> [...]
>
> Det er ikke uintressant i forhold til mc-er og waypoints. Der må kunne
> udtænkes nogle sjove julelege hvor vi kan udfordre hinanden på tværs af

Hej Bongo.
Jeg skulle lige til at ligge et link til samme side.
Den er jo genial. Ved at oprette sig som Premium member kan man via denne
hjemmeside downloade POI/Waypoint direkte ned på Garmin GPS'en. Det er
smart! Og der er et hav af positioner.

Mvh
Jan

Fra : HC

Dato : 27-06-07 14:56

Arne Lorenzen wrote:

> Fin sammenligning du har mellem Rideren og Zumoen for resten.

Hvor fandt du den?

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-06-07 17:50

Jans side: www.mcoplevelser.dk

Fra : oz9abc

Dato : 27-06-07 23:41

> Jans side: www.mcoplevelser.dk

Og for det ikke skal være løwn så er den med i Touring nyt der udkommer på
Fredag hæ hæ.

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 17:35

On Sat, 23 Jun 2007 12:30:25 +0200, oz9abc wrote:

> ? Den tager knap 5 timer og er 258km.

Jeg vil realistisk gætte på ikke under 8 timer incl. pauser.

Tiltalende i øvrigt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : oz9abc

Dato : 24-06-07 17:45

> Jeg vil realistisk gætte på ikke under 8 timer incl. pauser.
>
> Tiltalende i øvrigt.

Du har sikkert ret. Der skal også være tid til er måltid mad ved
Hærvejskroen.
Men hvis vi kører kl 9 så har vi god tid til at få stoppet hist og her.
Du skal være velkommen Orla. Vi er 3 indtil videre der tager afsted 29 Juli
fra Bilka i Viborg.

Mvh
Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 24-06-07 18:44

> Du skal være velkommen Orla. Vi er 3 indtil videre der tager afsted 29
> Juli fra Bilka i Viborg.
>
> Mvh
> Jan

Jeg er også meget interesseret - men ved ikke endnu om jeg kan få det
presset ind i kalenderen.

Men nu har jeg skrevet det i ... Og så smider jeg lige en email et par dage
før ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Bongo

Dato : 24-06-07 19:09

> [...]
> Men hvis vi kører kl 9 så har vi god tid til at få stoppet hist og her.
> Du skal være velkommen Orla. Vi er 3 indtil videre der tager afsted 29

Jeg har noteret mig datoen hvis jeg er velkommen?

Vh Bongo

Fra : oz9abc

Dato : 24-06-07 19:43

> Jeg har noteret mig datoen hvis jeg er velkommen?
>
> Vh Bongo

Hej Bongo.
Du skal være "vælkommen".
Så kan du jo udtænke en "Geocache" vi kan ligge ved en af hærvejs
serværdighederne måske sammen med en lille logbog man kan skrive i.

Mvh
Jan

Fra : Bongo

Dato : 24-06-07 20:22

> Hej Bongo.
> Du skal være "vælkommen".
> Så kan du jo udtænke en "Geocache" vi kan ligge ved en af hærvejs
> serværdighederne måske sammen med en lille logbog man kan skrive i.

He he, den vil jeg lige tygge lidt på...

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 20:35

On Sun, 24 Jun 2007 20:42:36 +0200, "oz9abc" <9abc@oz_prik_dk> wrote:

>Du skal være "vælkommen".
>Så kan du jo udtænke en "Geocache" vi kan ligge ved en af hærvejs
>serværdighederne måske sammen med en lille logbog man kan skrive i.

Ikke "måske". En standard geocache har *altid* en logbog.

Fra : oz9abc

Dato : 24-06-07 21:02

> Ikke "måske". En standard geocache har *altid* en logbog.

Hvordan fungerer det i praksis. Skal man ligge en lillle ting eller ?

Mvh
Jan

Fra : Bongo

Dato : 24-06-07 21:35

> Hvordan fungerer det i praksis. Skal man ligge en lillle ting eller ?

Den skal ligge i en vandtæt beholder med en logbog og noget der kan skrive,
også efter frostvejr. Den kan indeholde hvadsomhelst fra en guldbarre til en
plastik figur. Det skal også fremgå at det er en geocache hvis den skulle
blive fundet af nogen der ikke er med i legen. Finderen skriver så en lille
note i logbogen og gemmer den igen samme sted. På sitet geocache.com fører
finderne også til protokols at den er fundet evt. med billeder.

Det jeg godt kunne tænke mig var at cachen var mc relevant på en eller anden
måde således at den er interessant for motorcyklister. Hvad mangler man/hvad
vil man gerne have på tur. En kædespray? En sjat WD40?

Det kan også som her:
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=da9b6639-755b-4dce-9b26-30a66bb889e1
være på en typisk mc-rute.

Det kunne også være en hint til klubben eller forummet der lagde den ud, så
skal legekammeraterne bare ikke findes her.

Fra : Skovtrolden

Dato : 25-06-07 13:55

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Den skal ligge i en vandtæt beholder med en logbog OSV. Det kan også som
> her:
> http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=da9b6639-755b-4dce-9b26-30a66bb889e1
> være på en typisk mc-rute.

Husk at den efterfølgende skal vedligeholdes, så der bør være en ejer som
bor i nærheden.
http://www.geocaching.com/about/hiding.aspx

Trolden

Fra : oz9abc

Dato : 25-06-07 18:15

> Husk at den efterfølgende skal vedligeholdes, så der bør være en ejer som
> [...]

Jeg er begyndt at kigge mig om efter et velegnet sted tæt på.
- men nu vil jeg lige ud og finde en eller 2 cacher fra MC'en så jeg kan se
det mere praktisk.
- det er sgu lidt uhyggeligt med dit navn......tør man begive sig ud i
skovene?

Mvh
Jan

Fra : Bongo

Dato : 25-06-07 19:46

> - det er sgu lidt uhyggeligt med dit navn......tør man begive sig ud i
> skovene?

Ja ja Bongo er der. :))

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-07 20:39

> - det er sgu lidt uhyggeligt med dit navn......tør man begive sig ud i
> skovene?

Hehe - så du at email addressen var noget med skov ?
Så var alias/handle da ligefor - specielt til denne tråd

/A

Fra : oz9abc

Dato : 25-06-07 20:58

> Hehe - så du at email addressen var noget med skov ?
> Så var alias/handle da ligefor - specielt til denne tråd
>
> /A

Godt hittet på he he
Er lige kommet hjem fra mine to første Geocaching'er og jeg fandt dem sgu'
....lige på koordinatet.
Det var spændende da jeg nærmede mig området, og jeg klukkede for mig selv
da jeg spottede den og pludselig sad på hug ved en tubberware kasse med
plastic dingenoter, bånd og en bog. Men spændende at læse logbogen med de
mange besøgene og begge steder har en rigtig smuk natur.
Jeg fandt først http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCVTC5

og derefter
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCVR9K

Mvh
Jan

Fra : Skovtrolden

Dato : 26-06-07 06:10

"oz9abc" <9abc@oz_prik_dk> skrev i en meddelelse

> - det er sgu lidt uhyggeligt med dit navn......tør man begive sig ud i
> skovene?
>
> Mvh
> Jan

Lille, tyk, hedder skov. Så er der med garanti i løbet af ens opvækst, en
som kalder dig for Skovtrolden.
Det kan så enten hænge ved, eller glemmes.

(Skov)Trolden
www.skovbryg.dk

Fra : Armand

Dato : 26-06-07 16:01

"Skovtrolden" <phskov@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "oz9abc" <9abc@oz_prik_dk> skrev i en meddelelse

> Lille, tyk, hedder skov. Så er der med garanti i løbet af ens opvækst, en
> som kalder dig for Skovtrolden.
> Det kan så enten hænge ved, eller glemmes.

Hæ!
Øgenavne hænger ved og Skovtrolden er nok lettere at leve med end
"Gummihovede", som en kollega altid har heddet

--
Armand.
(der lige har fundet ud af at vi blot mangler en lille og tyk mand der

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 08:33

On Sun, 24 Jun 2007 18:44:49 +0200, oz9abc wrote:

> [...]
> Du skal være velkommen Orla. Vi er 3 indtil videre der tager afsted 29 Juli

Er turen stadig aktuel ? Det er jo snart

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 12:37

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:yt2fc2qnsazi.1vylh6nga7mhk.dlg@40tude.net...

> Er turen stadig aktuel ? Det er jo snart

> [...]

Hej Orla

Indtil videre er turen stadig aktuel, men hvis vejret bliver noget rigtigt
møg bliver turen aflyst. Skal du med da ?

//Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 13:11

On Fri, 27 Jul 2007 13:37:05 +0200, Rasmus T. Houdam wrote:

> Indtil videre er turen stadig aktuel, men hvis vejret bliver noget rigtigt
> møg bliver turen aflyst.

Altså ikke noget at man kan planlægge efter

> Skal du med da ?

Lyder mere som om: "Skal i med"